افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

9 راه حل عملی از متخصصان برای افزایش سلامت ناخن

  • کد خبر : 301611
9 راه حل عملی از متخصصان برای افزایش سلامت ناخن

ناخن‌های شما محافظان اختصاصی هستند، از بافت نوک انگشتان شما محافظت می‌کنند و همچنین هنگام برداشتن اشیا نقش کلیدی ایفا می‌کنند. یکی از جذابیت های شخصی مهم داشتن ناخن های زیبا و سالم است. در این مقاله راهکارهایی برای رسیدن به این هدف ارائه می دهیم. عناوین مقاله را ببینید اهرم مواد مغذی برای ناخن […]

ناخن‌های شما محافظان اختصاصی هستند، از بافت نوک انگشتان شما محافظت می‌کنند و همچنین هنگام برداشتن اشیا نقش کلیدی ایفا می‌کنند. یکی از جذابیت های شخصی مهم داشتن ناخن های زیبا و سالم است. در این مقاله راهکارهایی برای رسیدن به این هدف ارائه می دهیم.

عناوین مقاله را ببینید

مواد مغذی برای ناخن های سالم

استفاده از مواد طبیعی برای حفظ سلامت و تقویت آن همواره بهترین و مقرون به صرفه ترین روش محسوب می شود. اگرچه در صورت لزوم راه حل های سریع تری وجود دارد که عارضه ای ایجاد نمی کند، اما هزینه آنها معمولا زیاد است. استفاده از مواد 100% طبیعی معمولا بهترین پاسخ است.

مواد طبیعی مفید برای ناخن عبارتند از:

  • نمک دریا
  • روان کننده
  • زرده
  • آب پرتقال
  • روغن پنبه دانه
  • نعنا و بابونه
  • روغن دانه انگور
  • کره شی
  • گوجه فرنگی
  • روغن سبزیجات

9 راه حل مهم برای داشتن ناخن های سالم

استفاده از محصولات مراقبتی به تنهایی برای داشتن ناخن های سالم کافی نیست. عادات روزانه بسیاری از افراد برای ناخن هایشان مضر است و اگر می خواهید ناخن های سالمی داشته باشید، حتما باید از این عادات فاصله بگیرید و به عادات مفیدتری روی بیاورید. در زیر به نکات بسیار ارزشمندی برای مراقبت از ناخن هایتان اشاره می کنیم.

ناخن هایتان را نجوید!

یکی از مضرترین عادات برای سلامت و زیبایی ناخن جویدن ناخن در شرایط استرس زا است. تماس بزاق دهان با ناخن ها باعث پوسته پوسته شدن و شاخ شدن آنها می شود. همینطور جویدن ناخن به پوست اطراف آن نیز آسیب می رساند و علاوه بر ایجاد ظاهری ناخوشایند باعث تجمع میکروب ها و آلودگی در این سطوح نیز می شود.

از لاک استفاده کنید

لاک یا لاک از ناخن های شما در برابر خراش و خراش محافظت می کند. لاک های موجود در بازار معمولاً حاوی ترکیبات شیمیایی مضر نیستند، بنابراین می توانید آنها را برای مدت طولانی روی ناخن های خود نگه دارید.

بهتر است در طول هفته از لاک های ناخن استفاده کنید و استفاده از لاک ها و طرح های ناخن با رنگ های روشن و ظریف را برای آخر هفته ها بگذارید. متخصصان ناخن معتقدند استفاده مکرر از لاک ناخن (به ویژه به دلیل استفاده مداوم از لاک پاک کن برای پاک کردن آن) به مرور زمان ناخن را خشک و حتی ضعیف می کند. البته استفاده زیاد فواید زیادی دارد.

سوهان زدن ناخن

سوهان زدن به جای کوتاه کردن ناخن ها گزینه بسیار خوبی است که حتما باید انجام دهید و برای سوهان زدن باید از سوهان استفاده کنید که بافت صاف تری داشته باشد، زیرا سوهان های زبر باعث شکستن ناخن ها و زشت جلوه دادن ناخن های شما می شود.

سوهان باید در یک جهت انجام شود و استفاده از آن به صورت رفت و برگشت باعث ضعیف شدن ناخن می شود. ناخن های خود را بعد از حمام سوهان نزنید. زیرا در این زمان ناخن ها بافت نرمی دارند. بهتر است حداقل یک بار در ماه از بافر ناخن استفاده کنید و سپس لاک یا لاک بزنید.

ناخن ها را مرطوب کنید

مرطوب کردن ناخن ها برای حفظ زیبایی و سلامت آن ها بسیار مهم است. این کار از خشکی و شکنندگی جلوگیری می کند. ناحیه ناخن را نرم نگه می دارد تا پوسته نشود. برای این کار کافی است قبل از خواب یا هر زمان که اطراف ناخن خود احساس خشکی کردید، مقدار کمی وازلین را به ناخن ها و پوست اطراف آن بمالید. وازلین مرطوب کننده خوبی برای ناخن است و آن را شاداب و سالم نگه می دارد.

ناخن را ژل کنید

ژلیش محصولی است که از ترکیب لاک و ژل اکریلیک به دست می آید. به طور کلی، ما سه نوع ژلی سخت، خیساندنی و پولیش داریم. این ماده به عنوان یک لایه محافظ روی ناخن عمل می کند و از آسیب رسیدن به ناخن جلوگیری می کند.

کاشت میخک ممنوع!

کاشت ناخن می تواند جذابیت و زیبایی زیادی به ناخن های شما ببخشد اما از طرفی آسیب های زیادی به آن ها وارد کند. کارشناسان توصیه می کنند از کاشت ناخن اجتناب کنید. زیرا مواد کاشت حاوی ترکیبات شیمیایی زیادی هستند و مکانیسم خشک شدن آنها آسیب زیادی به بافت ناخن و پوست اطراف وارد می کند.

ناخن ها را خشک و تمیز نگه دارید.

باکتری ها و میکروب ها اغلب بزرگترین تهدید برای سلامت ناخن هستند. سطوح مرطوب و دائما مرطوب بستر بسیار مناسبی برای رشد باکتری ها و میکروب ها فراهم می کند. آلودگی همچنین محل تجمع میکروب ها و باکتری ها است. به همین دلیل توصیه می شود پس از شستن دست ها، آن ها را تمیز نگه دارید و به خوبی خشک کنید.

کوتیکول ها را جدا نکنید.

در حین مانیکور نیازی به برداشتن کوتیکول ها از روی ناخن نیست، فقط آنها را به عقب فشار دهید و مراقب باشید که به کوتیکول ها آسیب نرسانید. آسیب به کوتیکول ها باعث ضعیف شدن بافت اطراف ناخن می شود.

ناخن ها را به درستی کوتاه کنید

گرفتن ناخن آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست! کوتاه کردن نادرست ناخن می تواند باعث فرورفتن ناخن در گوشت شود و باعث درد و عفونت شود. ناخن ها را در یک خط مستقیم خم کنید تا گوشه های آنها پس از رشد در گوشت فرو رود.

با بهترین راهکارها سلامت ناخن های خود را تضمین کنید

برای داشتن ناخن های زیبا و جذاب علاوه بر تزیین آن ها با انواع لاک ها و طرح های زیبا، باید از سلامت آن ها نیز اطمینان حاصل کرد. ناخن ها علاوه بر عوامل خارجی در معرض عوامل درونی بدن نیز قرار دارند و به اصطلاح به آنها آینه درون بدن می گویند. زیرا ناراحتی درونی بدن بر شکل و شمایل آن تاثیر می گذارد. برای یادگیری تکنیک های زیباسازی ناخن مانند کاشت و ژل زدن می توانید لیست مدارس سایت آموزش ایران را بررسی کنید و بهترین آموزشگاه آرایشگاه در تهران را در اطراف خود بیابید.

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.