افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

دستور کار رفع عدم تعادل برق از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر کشور است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 301394
دستور کار رفع عدم تعادل برق از طریق نیروگاه های تجدیدپذیر کشور است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کمانی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین و مجهزترین کارخانه. پانل خورشیدی کشور با ظرفیت 1800 مگاوات در خمین همزمان 12 نیروگاه به صورت متمرکز افتتاح شد. قابل تکرار وی در 7 استان تصریح کرد: با حمایت دولت سیزدهم این راهسازی به ثمر نشسته و نتایج آن مشهود است. هدف […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کمانی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح بزرگترین و مجهزترین کارخانه. پانل خورشیدی کشور با ظرفیت 1800 مگاوات در خمین همزمان 12 نیروگاه به صورت متمرکز افتتاح شد. قابل تکرار وی در 7 استان تصریح کرد: با حمایت دولت سیزدهم این راهسازی به ثمر نشسته و نتایج آن مشهود است. هدف برای توسعه انرژی قابل تکرار آفرین.

وی افزود: توسعه 30 هزار مگاوات انرژی را تایید می کنند قابل تکرار ظرف مدت 5 سال با حضور رئیس جمهور شهید در شورای عالی انرژی و قوانین مصوب مجلس و از این حیث تمهیدات لازم برای توسعه انرژی. قابل تکرار موجود است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: مدلینگ سلام کارهای مختلفی نیز انجام شد به این معنا که در ماده 12 قانون رفع موانع تولید، مدلی طراحی شد که بر اساس آن برای 3 بسته 4 هزار مگاواتی، 4500 مگاوات انرژی خورشیدی و 3 پروانه اعطا شد. هزار مگاوات انرژی باد در شورای اقتصاد وصول شد و برای 2 بسته پیشنهادی در این زمینه دریافت شد.

کمالی گفت: به دلیل طراحی مناسب با درخواست های مکرر سرمایه گذاران برای صدور مجوز مواجه شدیم اما هم اکنون از سقف حداکثر مجوز فراتر رفته و نیروگاه ها در حال ساخت هستند.

کمانی تصریح کرد: ورود صنایع به نیروگاه ها قابل تکرار به صورت مدل نیز طراحی شد و با تعامل و هم افزایی وزیر نیرو امتیازی به صنایع داده شد و خوشبختانه اکنون صنایع بیش از 3200 مگاوات در حال ساخت هستند و بخشی از آن به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: مدل دیگری در بخش کشاورزی طراحی شده است و این امکان وجود دارد که کشاورزان یکی نیروگاه را به صورت انفرادی یا گروهی بسازید و آیا معادل 80 درصد مصرف خود نیروگاه است. قابل تکرار آنها 4 ماه از سال از محدودیت بار معاف خواهند بود و می توانند برق تولیدی را در 8 ماه دیگر سال به فروش برسانند.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همچنین در شورای عالی انرژی مصوب شده است که 20 درصد برق مصرفی ادارات از نیروگاه ها تامین شود. قابل تکرار اطمینان حاصل کنید که امسال اولین کار این کار است.

وی یادآور شد: خوشبختانه امروز تمام این مدل ها تمام شده و حدود 13 است هزار مگاوات این نیروگاه در کشور در حال ساخت است.

وی در خصوص ایجاد زنجیره تولید گفت: با این تعداد نیروگاه در دست ساخت باید زیرساخت های لازم نیز مطابق با سند توسعه زنجیره ایجاد شود. فتوولتائیک به تصویب هیات رئیسه رسید و هدف ظرف مدت 5 سال توانستیم به 8000 مگاوات ظرفیت تولید نهایی برسیم که امیدواریم با تلاش و حمایت های لازم این ظرفیت ایجاد شود.

در این رویداد دومین خط تولید پنل خورشیدی این شرکت ارائه شد. مانا انرژی پاک با ظرفیت 1800 مگاوات در سال افتتاح شد.

این کارخانه متشکل از دو خط تولید 900 مگاواتی است که برای اولین بار امکان تولید پنل های مختلف با ظرفیت های 550 تا 700 وات را برای کشور ایجاد می کند و در آن از دقیق ترین فناوری های روز دنیا استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.