افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

گروسی: برجام فقط یک تکه کاغذ است

  • کد خبر : 301312
گروسی: برجام فقط یک تکه کاغذ است

به گزارش رکنا: «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی وی در گفت‌وگو با رسانه‌های روسی تاکید کرد که توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام دیگر معنایی ندارد زیرا هیچ‌کس به آن پایبند نیست. گروسی در این مصاحبه گفت: به نظر من باید به دیپلماسی برگردیم. ما قبلاً توافق برجام را داشتیم، اما […]

به گزارش رکنا: «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی وی در گفت‌وگو با رسانه‌های روسی تاکید کرد که توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام دیگر معنایی ندارد زیرا هیچ‌کس به آن پایبند نیست.

گروسی در این مصاحبه گفت: به نظر من باید به دیپلماسی برگردیم. ما قبلاً توافق برجام را داشتیم، اما اکنون فقط یک توافق نامه کاغذی است که هیچکس به آن پایبند نیست. اینجا در وین تلاش هایی برای احیای آن انجام شد، اما متأسفانه با وجود اینکه به آستانه موفقیت رسیدند، به دلایلی که هنوز هم نمی دانم، شکست خوردند، زیرا من مستقیماً درگیر این روند نبودم. جای تعجب نیست که ایران و آمریکا یکدیگر را مقصر شکست خود بدانند.»

گروسی گفت که بر اهمیت اجتناب از تکرار “سناریوی کره شمالی” که در آن دهه ها مذاکرات هسته ای با این کشور بی فایده بود، تاکید کرد. وی همچنین تصریح کرد که دسترسی به تاسیسات هسته ای ایران همچنان با مشکل مواجه است.

رافائل گروسی در ادامه مصاحبه خود با نادیده گرفتن همکاری ایران با آژانس گفت: من به همکاران ایرانی خود می گویم که باید حداقل دسترسی آژانس به تاسیسات هسته ای ایران و کمک به بازگشت به نسخه دوم توافق هسته ای یا هر توافق دیگری را تضمین کنیم. ” انجام دادن. ما نباید سناریوی کره شمالی را تکرار کنیم که پس از چندین دهه مذاکره و تلاش بی نتیجه ماند.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: توافق‌های دیپلماتیک در حوزه امنیت هسته‌ای در چارچوب برنامه ایران یک مسئولیت مشترک است و روسیه نقش مهمی در مذاکرات با تهران و حفظ شرکای ایرانی در شرایط قابل پیش‌بینی دارد. چارچوب صلح آمیز به گفته گروسی، آژانس بین المللی انرژی اتمی «سیاست ضد ایرانی» ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.