افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

صادرات مرغ به 6300 تن رسید

  • کد خبر : 301217
صادرات مرغ به 6300 تن رسید

به گزارش بازار، محمدعلی کمالی سروستانی گفت: به دلیل اینکه عرضه بیش از تقاضا است، مرغ زنده زیر قیمت مصوب به فروش می رسد و به همین دلیل مرغداران وضعیت سودآوری ندارند. به گفته وی، بر اساس سیاست اخیر وزارت جهاد برای افزایش فرآیند جوجه ریزی، تلاش می کنیم بخشی از تولید مرغ را صادر […]

به گزارش بازار، محمدعلی کمالی سروستانی گفت: به دلیل اینکه عرضه بیش از تقاضا است، مرغ زنده زیر قیمت مصوب به فروش می رسد و به همین دلیل مرغداران وضعیت سودآوری ندارند.

به گفته وی، بر اساس سیاست اخیر وزارت جهاد برای افزایش فرآیند جوجه ریزی، تلاش می کنیم بخشی از تولید مرغ را صادر کنیم زیرا ذخایر پشتیبان از محل تولید داخلی تامین می شود.

کمالی سروستانی از رشد 35 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس آمار در فروردین ماه 137 میلیون قطعه، در اردیبهشت 155 میلیون قطعه جوجه ریزی شده و پیش بینی می شود جوجه ریزی در سال بین 140 تا 150 میلیون قطعه باشد. ژوئن. تخمین زده می شود که بیش از 250 هزار تن مرغ در این محل تولید می شود.

مشاور اتحادیه تولیدکنندگان گوشت طیور، صادرات مرغ را راهکار اساسی برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا دانست و افزود: صادرات ضابطه مند مرغ به بازارهای مقصد باید در دستور کار قرار گیرد تا موضوع صادرات ساماندهی داخلی باشد. بازار. بازار و شرایط به گونه ای نیست که مصرف داخلی تنظیم کننده صادرات باشد.

وی با بیان اینکه مجوزهای صادراتی کمتر از یک درصد تولید را شامل می شود، گفت: صادرات مرغ باید به گونه ای انجام شود که بتوانیم از نظر قیمت و کیفیت با رقبای خود قابل رقابت باشیم در غیر این صورت نباید بیش از مصرف داخلی داشته باشیم.

کمالی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده به دنبال جوجه کشی 10 میلیون قطعه هستیم که به مقصد صادرات خواهد بود.

مشاور اتحادیه تولیدکنندگان گوشت طیور میانگین قیمت صادراتی مرغ ایرانی در عراق را 1.8 تا 2.3 دلار اعلام کرد و گفت: طبق آمار از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 300 تن مرغ از طریق اتحادیه به عراق صادر شده است و 2000 تن از طریق زنجیر. سال

وی در خصوص آینده بازار مرغ گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید پیش بینی می شود قیمت مرغ در همین محدوده باقی بماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.