افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

مرکز بهداشت و جمعیت شهر تهران ایجاد می شود

  • کد خبر : 301084
مرکز بهداشت و جمعیت شهر تهران ایجاد می شود

به گزارش رکنا، حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ماهیت سلامت بین بخشی است، اظهار داشت: زمانی به دستاوردهای برنامه های ارتقای سلامت دست خواهیم یافت که همه سازمان ها و نهادهای ذیربط در حوزه ماموریت خود مشارکت داشته باشند. یک نهاد و یک سازمان به تنهایی نمی تواند به موضوع […]

به گزارش رکنا، حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ماهیت سلامت بین بخشی است، اظهار داشت: زمانی به دستاوردهای برنامه های ارتقای سلامت دست خواهیم یافت که همه سازمان ها و نهادهای ذیربط در حوزه ماموریت خود مشارکت داشته باشند. یک نهاد و یک سازمان به تنهایی نمی تواند به موضوع سلامت بپردازد.

وی با اشاره به اینکه شهردار تهران از ابتدا 8 حوزه را در دستور کار خود تعریف کرد، گفت: بحث سلامت یکی از موضوعات 8 حوزه است که عنوان آن مرکز بهداشت و جمعیت شهر تهران تشکیل و دبیرخانه آن در اداره کل بهداشت شهرداری تهران مستقر خواهد شد.

صاحب افزود: مقدمات راه اندازی قرارگاه فراهم شده و مکاتبات انجام شده است و انشالله پس از انتخابات ریاست جمهوری اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در خصوص نهادهایی که به آموزش اعضای اردو می پردازند، گفت: از جمله اعضای این اردو، عوامل شهرداری از جمله سازمان ورزش، محیط زیست، آتش نشانان، آموزش شهروندی و … هستند. خارج از شهرداری، دانشگاه ها، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و… از جمله سازمان هایی هستند که در اردوی سلامت و جمعیت تهران شرکت خواهند کرد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در این اردو در حوزه پیشگیری عمل خواهیم کرد اظهار داشت: برنامه های آموزشی و مهارتی را با کمک دستگاه های مختلف هماهنگ می کنیم. به عنوان مثال به افرادی که در معرض آسیب هستند و یا با آسیب زندگی می کنند و همچنین مادران کم درآمد در سطح محله کمک می کنیم تا در برنامه های آموزشی و مهارت های زندگی شرکت کنند و در نهایت امکانات شهری را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: معتقدیم هر کاری که انجام می دهیم باید در نهایت به توانمندسازی مردم و مشارکت شهروندان در برنامه منجر شود. این را شناسایی و بسیج گروه های مردمی بر اساس اهداف سلامت و برنامه های ارتقای سلامت می نامند.

مالک در پایان تاکید کرد: برنامه های اردو به تمامی سنین و گروه های اجتماعی اعم از سالمندان، معلولان، مادران، نوجوانان، کودکان و … اختصاص خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.