افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

رایزنی با امیر عبداللهیان برای امضای قرارداد تجارت ترجیحی بین ایران و عمان

  • کد خبر : 30066
رایزنی با امیر عبداللهیان برای امضای قرارداد تجارت ترجیحی بین ایران و عمان

آفتاب نیوز: «بدر بن حمد البوسعیدی» دوشنبه شب پس از دیدار و رایزنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تهران در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود با اشاره به تاکید دو کشور بر اجرای توافقات انجام شده بین تهران و مسقط در سفر مقامات بلندپایه دو کشور به ایران و عمان گفتند: […]

آفتاب نیوز:

«بدر بن حمد البوسعیدی» دوشنبه شب پس از دیدار و رایزنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تهران در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود با اشاره به تاکید دو کشور بر اجرای توافقات انجام شده بین تهران و مسقط در سفر مقامات بلندپایه دو کشور به ایران و عمان گفتند: از نظر حضور بخش خصوصی ایرانی در عمان شاهد پیشرفت جدی هستیم و شاهد افزایش فعالیت تجاری از سوی عمان هستیم. طرف عمانی به سمت ایران.

وی با بیان اینکه در مذاکرات امروز با وزیر امور خارجه ایران امکان دستیابی به توافق تجاری ترجیحی بین دو کشور را بررسی کردیم و امیدواریم این موضوع نهایی و اجرایی شود، گفت: بر اهمیت گسترش همکاری ها تاکید داریم. بین دو کشور در زمینه حمل و نقل، ترانزیت و غیره را برجسته می کنیم.

البوسعیدی همچنین تصریح کرد که روابط بین فردی دو کشور ایران و ایران در حال گسترش است و این به نفع هر دو کشور خواهد بود.

وی گفت: در خصوص تحولات منطقه و جهان می توانم بر آنچه آقای امیر عبداللهیان مطرح کردند تاکید کنم که نزدیکی عمیق دیدگاه های دو کشور در خصوص راه حل سیاسی برای حل چالش های جهانی است.

البوسعیدی ادامه داد: سیاست عمان همواره بر رعایت اصل حسن همجواری بوده است و بر این اساس تلاش کرده ایم در نزدیک شدن دیدگاه ها بین کشورها و کاهش تنش در منطقه نقش مثبتی داشته باشیم.

وی گفت: سیاست ما مبتنی بر اراده قوی برای تقویت صلح و امنیت در منطقه و عرصه بین المللی است و در این زمینه معتقدیم در صورت وجود اراده قوی سیاسی، راه حل مسالمت آمیز برای هر گونه مشکل، سوء تفاهم و اختلافاتی که ممکن است رخ دهد رخ خواهد داد.» وجود دارد.

این دیپلمات ارشد عمانی در ادامه سخنان خود در این زمینه گفت: تنها راه غلبه بر اختلافات و خطاهای احتمالی، گفتگوی صریح و شفاف با هدف دستیابی به راه حل های مورد توافق همه طرف ها است.

وزیر امور خارجه عمان گفت: ما معتقدیم این روش اصلی ترین راه برای تقویت روابط بین کشورها و تقویت صلح و امنیت برای همه است.

وزیر امور خارجه عمان نیز در پایان سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم به زودی با آقای امیر عبداللهیان در عمان دیدار کند، تاکید کرد: امیدواریم روابط دو کشور در راستای منافع حاصله تا حد امکان پیش برود. هر دو کشور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.