افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

ماجرای عبور زیردریایی اتمی روسیه از انگلیس چه بود؟

  • کد خبر : 300633
ماجرای عبور زیردریایی اتمی روسیه از انگلیس چه بود؟

بر اساس گزارش‌های آنلاین، پس از مشاهده یک زیردریایی هسته‌ای روسی در اوایل ماه جاری در سواحل اسکاتلند، نخست‌وزیر بریتانیا یک “توضیحات محرمانه” دریافت کرد. به گزارش ایسنا؛ پس از اینکه هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا حرکات دریایی را در سواحل غربی ایرلند به سمت اسکاتلند مشاهده کرد، گرانت شاپس وزیر دفاع بریتانیا هشداری […]

بر اساس گزارش‌های آنلاین، پس از مشاهده یک زیردریایی هسته‌ای روسی در اوایل ماه جاری در سواحل اسکاتلند، نخست‌وزیر بریتانیا یک “توضیحات محرمانه” دریافت کرد.

به گزارش ایسنا؛ پس از اینکه هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا حرکات دریایی را در سواحل غربی ایرلند به سمت اسکاتلند مشاهده کرد، گرانت شاپس وزیر دفاع بریتانیا هشداری دریافت کرد که یک زیردریایی کلاس یاسن روسی شناسایی شده است و سپس به نخست وزیر بریتانیا، ریشی، اطلاع داد. سوناک گفت.

به گزارش اکسپرس، زیردریایی 13800 تنی روسی “کازان” بدون عبور از آب های انگلیس از پایگاه نیروی دریایی اتمی انگلیس در “فازلین” (واقع در اسکاتلند) عبور کرد و در نتیجه گزارش های سریع به ستاد مشترک دائمی نورث وود لندن رسید. .

زیردریایی کازان که در 5 ژوئن توسط هواپیمای ضد زیردریایی Poseidon P8 مشاهده شد، سرانجام وارد هاوانا شد. به گفته آمریکا و کوبا، هیچ تهدیدی از سوی این زیردریایی روسی وجود ندارد و در بحبوحه افزایش تنش ها بر سر جنگ اوکراین، روسیه این زیردریایی را ارسال کرده است.

به گزارش اکسپرس، فرماندهان نظامی بریتانیا نگران جمع آوری اطلاعات توسط این زیردریایی بودند. با این حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که جای نگرانی نیست و این مانورها طبیعی است. وزارت خارجه کوبا همچنین تاکید کرد که این کشتی های روسی هیچ نوع سلاح هسته ای حمل نمی کردند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=300633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.