افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
2

طرز تهیه خورش مرغ ترش به روش اصلی / با گربه ترکیبی برنده برای ناهار

  • کد خبر : 299813
طرز تهیه خورش مرغ ترش به روش اصلی / با گربه ترکیبی برنده برای ناهار

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- گوشت مرغ یک ماده پروتئینی در دسترس است که می توان از آن برای تهیه غذاهای مختلف استفاده کرد. از انواع نارگیل و غذا و خورش گرفته تا تهیه انواع پاستا و سالاد… یک ورقه مرغ نارگیل با نان تازه و یک بشقاب سالاد فصل […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- گوشت مرغ یک ماده پروتئینی در دسترس است که می توان از آن برای تهیه غذاهای مختلف استفاده کرد. از انواع نارگیل و غذا و خورش گرفته تا تهیه انواع پاستا و سالاد… یک ورقه مرغ نارگیل با نان تازه و یک بشقاب سالاد فصل چطور؟ یا برنج با زرشک و مرغ؟ آیا قبول دارید که پاستا با سس آلفردو و سینه مرغ طعم بی نظیری دارد؟

با گوشت مرغ می توانید خورش های بسیار متنوع و خوشمزه درست کنید. خورش آلو و اسفناج با مرغ یا خورش کرفس با مرغ طرفداران زیادی دارد. یک غذای محلی فوق العاده که می توان با گوشت مرغ تهیه کرد خورش مرغ ترش است که مازندرانی ها و گیلانی ها در آشپزی مهارت خاصی دارند. در این مقاله می خواهم طرز تهیه خورش مرغ ترش اصیل را به شما آموزش دهم. تا آخر با من باش

مواد لازم برای تهیه خورش مرغ ترش

4 عدد ران یا سینه مرغ

250 گرم سبزیجات معطر

یک پیاز

2 قاشق غذاخوری گردو

رب انار ترش 2 قاشق غذاخوری

یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی.

روغن کافی

* سبزیجات معطر مانند ریحان، جعفری، گشنیز، نعناع و برگ سیر.

morgh-torsh5

طرز تهیه خورش مرغ ترش

مرحله اول

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و کمی روغن را مخلوط کرده و تکه های مرغ را بپوشانید. سپس روی مرغ های روسی را بپوشانید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم

در ماهیتابه کمی روغن بریزید و حرارت دهید و تکه های مرغ را از دو طرف سرخ کنید. سپس مرغ ها را بیرون بیاورید و سبزیجات معطری را که ریز خرد کرده اید در همان ماهیتابه تفت دهید.

morgh-torsh7

سطح سوم

در قابلمه ای کمی روغن بریزید و پیاز را که تکه تکه کردید تفت دهید تا طلایی شود. سپس گردوی خرد شده را اضافه کرده و 30 ثانیه تفت دهید. سپس مقداری زردچوبه و نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و رب انار ترش و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و 30 ثانیه دیگر تفت دهید. (اگر طعم ترش را خیلی دوست دارید، یک قاشق لیمو عمانی را در خورش مرغ ترش بریزید.)

morgh-torsh4

مرحله چهارم

در این مرحله سبزیجات معطر سرخ شده را اضافه کنید. تکه های مرغ سرخ شده را در قابلمه بریزید و 2 لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید. حرارت را زیاد کنید تا خورش مرغ ترش بجوشد سپس حرارت را کم کنید تا یک ساعت بپزد.

مرحله پنجم

تا زمانی که خورش پخته و آماده شود، مقداری فلفل برنجی به آن اضافه کنید که با این خورش لذیذ ترکیب بسیار خوبی می شود. نوش جان.

morgh-torsh2

اگر به آشپزی علاقه دارید، دستور العمل های مختلف غذا، کیک، شیرینی و دسر را اینجا ببینید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=299813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.