افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

ایران باید صنعتی شود به سمت تولیدات و محصولات دانش بنیان حرکت کند

  • کد خبر : 299728
ایران باید صنعتی شود به سمت تولیدات و محصولات دانش بنیان حرکت کند

به گزارش بازار، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در موسسه تحقیقات و مطالعات بازرگانی به مهم ترین چالش ها و مسائل پیش روی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: از جمله چالش های مهم ما که تاکید می کند که رئیس جمهور هم شهید بود، بحث تنظیم […]

به گزارش بازار، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در موسسه تحقیقات و مطالعات بازرگانی به مهم ترین چالش ها و مسائل پیش روی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: از جمله چالش های مهم ما که تاکید می کند که رئیس جمهور هم شهید بود، بحث تنظیم بازار زمان زیادی را از این وزارتخانه گرفته است و امیدواریم با همکاری مردم و به ویژه با طرح ها و برنامه های صحیح و کارشناسی شده موسسه مطالعات بازرگانی و پژوهش. ، قادر به حل آن خواهیم بود و برای رفع مشکلات موجود در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

علی آبادی گفت: امیدواریم موسسه در حمایت از سیاست ها و اقدامات وزارت حراست، جنبه محوری و پیش برنده داشته باشد و باید به گونه ای عمل کرد که در سیاست ها و سیاست ها مطابق با اهداف علمی آن تاثیرگذار باشد. و قابلیت ها و مهارت های تخصصی.

تاکید بر قیمت سفارش
علی آبادی توسعه کسب و کار را یکی از محورهای اصلی توسعه کشور دانست و افزود: ایران یکی از کریدورها و شاهراه های حیاتی تجارت جهانی است که متاسفانه هیچ اقدام و مطالعه ای در این زمینه صورت نگرفته است. موسسه مطالعات و تحقیقات بازرگانی باید نقش بیشتری در شناسایی کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب داشته باشد.

وی همچنین بر فعال سازی نقش اتاق های بازرگانی و اتحادیه ها، ارتباط عمیق با مردم، رفع گره های ناشی از تحریم، ساماندهی قیمت های دستوری و حمایت عمیق از دیپلماسی اقتصادی و تجاری کشور توسط دفتر مطالعات و تحقیقات بازرگانی تاکید کرد. موسسه.

علی آبادی با ابراز تاسف از ناتمام ماندن دوره تحصیلی و کارشناسی انستیتو تحقیقات و مطالعات بازرگانی برای الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی افزود: برای تحقق این امر باید آموزش های نوین کسب و کار به تجار و کارآفرینان، آموزش های تخصصی مشاوران بازرگانی ارائه شود. . و روند تجارت جهانی باید رصد شود و به سمتی پیش برود که پس از این هیچ تفاهم نامه یا قرارداد تجاری بدون نظر و تایید موسسه مطالعاتی امضا نشود.

مشارکت جدی موسسه مطالعات در تنظیم بازار
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر مشارکت جدی پژوهشکده در تنظیم بازار، خواستار نفوذ بیشتر این موسسه تحقیقاتی بر سایر نهادهای مرتبط از جمله بانک مرکزی در زمینه تخصیص و عرضه ارز شد. .

وی همچنین بر ارائه گزارش کارشناسان این موسسه در حوزه نظام تولید و توزیع کالا، بررسی سامانه جامع تجارت، تاثیرات ارز چندنوعی بر اقتصاد تاکید کرد و گفت: مطالعات، تحقیقات نباید انجام شود. هیچ تحقیقی انجام نشود واقعیت در حاشیه و گوشه، اما باید در متن حقایق حضور داشت و از پژوهشگران موسسه خواست تا با روشی جدیدتر بر فعالیت های وزارت حریم خصوصی نظارت کرده و پاسخ های کارشناسی و راه حلی برای مشکلات موجود ارائه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هیچ بخشنامه ای بدون تخصص نهاد نباید صادر شود چرا که هر بخشنامه باید با مطالعه عمیق و کارشناسی و نظر سایر نهادهای ذیربط تصویب شود و نقش نهاد در این امر چه نقشی دارد. زمینه را نباید نادیده گرفت

بر اساس اعلام موسسه تحقیقات و مطالعات بازرگانی علی آبادی، آمده است: سازمان های وابسته به نهادهای ملی توسعه دانش می توانند فاصله دستگاه های اجرایی با نهادهای علمی را کاهش دهند. به همین دلیل برخی اظهارنظرها مبنی بر انحلال یا ادغام موسسات تحقیقاتی وابسته به دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها غیرکارشناسی است. دانشگاه‌ها باید کار خود را انجام دهند و پژوهشگاه‌ها باید بر مأموریت‌های خاص خود تمرکز کنند که عموماً مسائلی است که کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی از موسسه تحقیقات و مطالعات بازرگانی خواست تا تحقیقات بنیادی، بنیادی و هسته ای کشور را برای هموارتر کردن مسیر ایران به سوی تعالی فراهم کند. علاوه بر این، نتایج فعالیت‌های پژوهشی، یافته‌ها و دستاوردهای آن باید در قالب یک خبرنامه هفتگی یا از طریق کنفرانس‌های فصلی به‌ویژه معاونت‌های وزارت امنیت و سایر نهادهای مسئول به اطلاع مخاطبان برسد.

جدول مؤسسه مطالعات و تحقیقات بازرگانی را در کلیه مبادی ورودی وزارت حراست تشکیل دهید
سید مهدی فرهی معاون وزیر صنعت و معدن در ادامه این نشست بر اهمیت نقش این نهاد در پیشبرد اهداف وزارت معادن به ویژه در حوزه تجارت داخلی و خارجی و بازرگانی کشور تاکید کرد و افزود: : این نهاد باید چتر وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

وی افزود: موسسه باید در تمامی مراکز وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای اتاق یا حداقل میز کارشناس باشد تا بتواند به صورت حضوری در جریان کلیه امور، رویدادها، تصمیمات و نیازهای پژوهشی داخل وزارتخانه قرار گیرد. در حومه شهر

فرهی با اشاره به انفعال و کم کاری برخی نهادها و سازمان های متولی امور اقتصادی کشور گفت: اگر نهاد در منابع و ورودی های وزارتخانه حضور داشته باشد، می توان زودتر و بهتر صداها و دغدغه ها را فهمید و فکر کرد. راه حل ها و در صورت لزوم به دنبال بازتاب و حتی دیکته کردن تجربه خود باشید.

به گفته معاون وزیر صلح، انستیتوت مطالعات باید همچنان مطالعات جهانی، بین المللی و منطقه ای را در دستور کار خود داشته باشد تا بتوانیم مسیری را که جهان در پیش می گیرد و ما به عنوان کشوری که می خواهد توسعه پیدا کند، باید از خود نشان دهیم.

وی همچنین از موسسه مطالعات و تحقیقات بازرگانی خواست در گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه و ارتباط وزارت صنعت، معدن و تجارت با دانشگاه ها نقش آفرینی کند.

تدوین سند راهبرد توسعه صنعتی در دستور کار موسسه.
همچنین احمد تشکینی، رییس موسسه مطالعات و تحقیقات بازرگانی در جریان بازدید وزیر، معاونان و مدیران وزارت حراست از این موسسه، به تشریح عملکرد این موسسه و گروه های تحقیقاتی در سه سال اخیر پرداخت. وی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم مسئولیت تهیه طرح پروژه های صنعتی، معدنی و تجاری به این نهاد محول شد که با تیمی 30 نفره و با همکاری نهادهای امنیتی استانی، کشوری با موفقیت اجرا شد. ادارات و نمایندگان مجلس و همچنین تکمیل و پیوستن طرح تکمیلی با موضوع اولویت های سرمایه گذاری.

تشکینی مطالعات مربوط به خودروهای برقی، تهیه اسناد پشتیبان برنامه هفتم توسعه، تدوین سند راهبرد توسعه صنعتی و توسعه زنجیره ارزش را از دیگر اقدامات موسسه دانست و افزود: ساختار ساختار سازمانی موسسه. مطابق با ساختار و نیازهای مطالعاتی جدید وزارت دفاع بازطراحی شده است. به گونه ای که هر یک از گروه های پژوهشی موسسه هم اکنون با یکی از معاونان این وزارتخانه در ارتباط و همکاری هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=299728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.