افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

تعداد کل سدهای استان زنجان در سال آبی جاری 26 درصد است.

  • کد خبر : 299189
تعداد کل سدهای استان زنجان در سال آبی جاری 26 درصد است.

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار بازاروی به وضعیت آبی وارد شده به سدهای استان زنجان در سال های هیدرولوژیکی 1402 و 1403 اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از 24 درصد آبی که وارد سد شده به شهر زنجان نسبت داده شده است. وی با بیان اینکه میزان آب ورودی به سد […]

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار بازاروی به وضعیت آبی وارد شده به سدهای استان زنجان در سال های هیدرولوژیکی 1402 و 1403 اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از 24 درصد آبی که وارد سد شده به شهر زنجان نسبت داده شده است.

وی با بیان اینکه میزان آب ورودی به سد گلابر 43 درصد بوده است، گفت: آب ورودی به سد کینه ورس 32 درصد و سد تالوار 23 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان میزان کل سدهای استان زنجان در سال آبی جاری را 26 درصد اعلام کرد و گفت: میزان آب در سال هیدرولوژیکی سال گذشته نیز 31 درصد بوده است.

باقری بیان کرد: پروژه سد مشمپا با حجم مخزن 350 میلیون مترمکعب برای تامین آب شرب مورد نیاز زنجان و 219 روستای ماسار به میزان تقریبی 30 میلیون مترمکعب و تامین آب مورد نیاز صنایع در منطقه به مبلغ تقریبی 17.5 میلیون مترمکعب کرد: این طرح یکی از مصوبات ویژه سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به استان بود که 40 درصد پیشرفت داشت.

وی افزود: سد مشمپا یکی از سدهای بزرگ استان است که در صورت تکمیل و بهره برداری به عنوان یکی از منابع تامین آب پایدار و مطمئن بخشی از کمبود آب شرب و صنعت در استان را جبران می کند. شهرستان از زنجان.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان درباره وضعیت سد مراش گفت: سد مراش با پیشرفت 78 درصدی در شهر دندی ساخته می شود، حجم مخزن آن 40 میلیون مترمکعب است و 26 میلیون مترمکعب آب تنظیمی و تقریباً دارد. 2.5 میلیون متر مکعب. میلیون‌ها مترمکعب برای مصارف صنعتی است و در صورت تامین اعتبار در سال جاری، آب برداشت می‌شود. این پروژه آب شرب شهر دندی و 122 روستای مسیر را تامین می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=299189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.