افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

دنیای اندروید در حال تغییر است. خداحافظ دیو برک پس از 14 سال

  • کد خبر : 298914
دنیای اندروید در حال تغییر است.  خداحافظ دیو برک پس از 14 سال

دنیای اندروید در حال تکامل است. اواخر روز چهارشنبه، 12 ژوئن، دیو برک، معاون مهندسی اندروید، از طریق X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) اعلام کرد که از این نقش کناره‌گیری می‌کند. برک در پیام خود گفت که به همکاری با شرکت مادر گوگل، آلفابت ادامه خواهد داد و به طور موقت به عنوان مشاور […]

دنیای اندروید در حال تکامل است. اواخر روز چهارشنبه، 12 ژوئن، دیو برک، معاون مهندسی اندروید، از طریق X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) اعلام کرد که از این نقش کناره‌گیری می‌کند. برک در پیام خود گفت که به همکاری با شرکت مادر گوگل، آلفابت ادامه خواهد داد و به طور موقت به عنوان مشاور در تیم اندروید باقی خواهد ماند. در حال حاضر به دنبال فرصت های جدید در زمینه “هوش مصنوعی/بیوتکنولوژی”.

بورک در ایمیل خداحافظی که در لینکدین ارسال کرد کمی بیشتر درباره تصمیم خود توضیح می دهد:

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که نقش مهمی در تسریع کشف دارو ایفا کند، با طیف گسترده‌ای از کاربردها، از جمله سرطان‌های دشوار درمان کودکان (موضوع نزدیک به میل من). من در حال حاضر در حال بررسی موقعیت های مرتبط در Alphabet با ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل هستم.

هیچ راهی برای خلاصه کردن تقریباً یک دهه و نیم کار در یک ایمیل وجود ندارد. اما می‌خواستم از شما به خاطر فرصت استثنایی و الهام‌بخشی که به من دادید تشکر کنم. دلیل ماندن من در این سمت برای مدت طولانی به دلیل تأثیر فوق العاده ای بود که با هم داشتیم. ساختن آینده محاسبات در مقیاس جهانی.

حتی اگر به طور خاص با نام دیو برک آشنا نباشید، اگر در 14 سال گذشته از یک گوشی اندرویدی استفاده کرده باشید، با کار او آشنا هستید. اگرچه برک در اکتبر 2014 معاون مهندسی اندروید شد، همکاری او با گوگل در سال 2007 آغاز شد. برک در دوران تصدی خود در گوگل، نقش مهمی در ایجاد برندهای تلفن هوشمند Nexus و Pixel، برنامه های تلفن های Google Chrome، Android TV و … داشت. بیشتر. برک طی سال‌ها، از جمله در رویداد Google I/O 2024 در ماه گذشته، برای رونمایی از ویژگی‌های جدید اندروید ظاهر شده است.

دیو برک در Google I/O 2024

برک اشاره ای نکرد که چه کسی جایگزین او خواهد شد. او در جای دیگری از ایمیل خود در لینکدین می نویسد:

مهم است که او را با یک برنامه جانشینی دقیق در دستان خوبی بسپارید.

او ادامه می دهد:

به زودی جزئیات بیشتری در مورد این تغییرات به شما اطلاع خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

این خبر پس از یک حرکت بزرگ داخلی دیگر در گوگل منتشر شد که کمتر از دو ماه پیش انجام شد. در ماه آوریل، گوگل اعلام کرد که تیم‌های اندروید، کروم، پیکسل، نست و سایر تیم‌ها اکنون تحت نظارت ریک استرلو در بخش جدیدی به نام «پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها» خواهند بود. در همان زمان، هیروشی لاکهایمر (یکی دیگر از اعضای قدیمی تیم اندروید) گوگل را ترک کرد تا روی پروژه های دیگر کار کند.

بنابراین پس از همه این اتفاقات و انتشار خبر استعفای دیو برک، بیش از هر زمان دیگری مشهود است که گوگل قصد ایجاد تغییرات اساسی به خصوص در تیم اندروید را دارد. تقریباً یک دهه است که نام برک با اندروید گره خورده است، بنابراین خروج او را نباید ساده انگاشت و می تواند عواقب بزرگی داشته باشد.

البته یکی از بزرگترین سوالات این است که آینده اندروید با این تغییرات چگونه خواهد بود؟ واقعیت این است که هنوز برای پیش بینی زود است. به احتمال زیاد به زودی شاهد تغییرات قابل توجهی نخواهیم بود و شاید این روند تا مدتی ادامه پیدا کند. اما رفتن افراد سرشناس به این شکل حکایت از آن دارد که اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است. مشخص نیست که این تغییرات برای ما و شما چه معنایی دارد. اما اگر از طرفداران اندروید هستید و مشتاق هستید که ببینید این سیستم عامل در آینده به کجا خواهد رسید، می توان گفت که دوران بسیار جالبی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=298914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.