افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

مرگ یک کوهنورد ایرانی پس از فتح قله آرارات در ترکیه

  • کد خبر : 298594
مرگ یک کوهنورد ایرانی پس از فتح قله آرارات در ترکیه

به گزارش رکنا، اکبر خلیلی او یکی از کوهنوردان ایرانی است که سه روز پیش به همراه دو کوهنورد دیگر صعود به قله 5 میلیون و 110 هزار متری آرارات ترکیه را آغاز کرد و با موفقیت به پایان رساند. اما در راه بازگشت تصادف کرد و فوت کرد. رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و […]

به گزارش رکنا، اکبر خلیلی او یکی از کوهنوردان ایرانی است که سه روز پیش به همراه دو کوهنورد دیگر صعود به قله 5 میلیون و 110 هزار متری آرارات ترکیه را آغاز کرد و با موفقیت به پایان رساند. اما در راه بازگشت تصادف کرد و فوت کرد.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی درباره این حادثه گفت: صعود به بسیاری از قله های دنیا با هماهنگی و صدور مجوزهای لازم انجام می شود اما آرارات یکی از قله هایی است که نیازی به درستی ندارد. به مرز ایران اجازه می دهد و هیچ هماهنگی وجود ندارد و معمولا کوهنوردان به صورت شخصی و آزاد به آن صعود می کنند.

وی ادامه داد: همه ساله افراد زیادی برای صعود آزادانه به قله آرارات اقدام می کنند مگر اینکه در شرایط خاصی قرار بگیرند و نیاز به کسب مجوز داشته باشند. در غیر این صورت معمولاً صعود به قله آرارات به صورت آزاد و بدون مجوز انجام می شود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تصریح کرد: آقای خلیلی یکی از کوهنوردانی از ایران است که به دلیل عدم نیاز به کسب مجوز به صورت شخصی و مستقل به قله آرارات صعود کرد. حتی بدون هماهنگی با سازمانی تشدید شد. . متاسفانه در راه بازگشت بر اثر سهل انگاری دچار سانحه شد. گویا در راه بازگشت قصد داشت سریعتر به قعر برسد، در همین حال در قسمتی از جاده که یخ زده بود سر خورد و جان خود را از دست داد.

زارعی با ابراز امیدواری از رعایت نکات ایمنی لازم برای صعود به قله های مختلف توسط کوهنوردان، گفت: جسد خلیلی با بالگرد از محل حادثه خارج شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=298594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.