افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

تاج: باشگاه هایی که جایگاه تماشاگران را مشخص نکرده اند محروم می شوند/اختیار قرارداد بازیکنان باید 20 درصد از قرارداد آنها باشد.

  • کد خبر : 29844

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امسال قانونی را تصویب کردیم که گزینه هر بازیکن 20 درصد قراردادش باشد. مهدی تاج در دیدار با روسای انجمن مروجین باشگاه ها و مدیران فوتبال با اشاره به قوانین جدید نقل و انتقالات فوتبال ایران، گفت: زمانی که اعداد و ارقام به من نزدیک باشد رقابتی پویا و پربار در […]

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: امسال قانونی را تصویب کردیم که گزینه هر بازیکن 20 درصد قراردادش باشد.

مهدی تاج در دیدار با روسای انجمن مروجین باشگاه ها و مدیران فوتبال با اشاره به قوانین جدید نقل و انتقالات فوتبال ایران، گفت: زمانی که اعداد و ارقام به من نزدیک باشد رقابتی پویا و پربار در لیگ برتر داریم. لیگ انگلیس همیشه جذاب است چون هزینه های مالی تیم ها به هم نزدیک است. تیمی از میانه های لیگ تیم اول جدول را می برد. اگر نه، آنها باید از اول تا چهارم سه، چهار تیم با هم رقابت کنند که برای پربازده ترین تیم خوب نیست. ما مشکلات دیگری داریم که در حال گذراندن آنها هستیم.

وی افزود: بازیکنی داشتیم که مورد اعتراض هواداران قرار گرفت و 5 تا 10 دقیقه بازی کرد و رقم قابل توجهی را به ثمر رساند. وقتی بازیکن خارجی می آوریم یعنی باید کیفیتش بهتر از بازیکن ملی باشد. گرفتن بازیکن خارجی یعنی کسب مهارت اما بازیکن خارجی جذب کردیم و 10 دقیقه هم به او بازی ندادیم. قانون جدید می گوید بازیکن خارجی باید زمانی بیاید که 1670 دقیقه یعنی 60 درصد بازی ها باید در زمین باشد. اگر بازیکن خارجی بیاوری باید او را در زمین بگذاری و اگر نیاوردی سال بعد نمی توانی او را به زمین بیاوری.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به گزینه های موجود در قرارداد بازیکنان گفت: بازیکنی دو میلیارد تومان قرارداد می بندد اما گزینه هایش 15 میلیارد است. در حال حاضر گزینه ها باید 20 درصد از قراردادها باشد. اگر بازیکنی یک میلیارد تومان قرارداد ببندد باید گزینه هایش 200 میلیون تومان باشد. این اتفاقات امسال در لیگ ما رخ می دهد. لیگ با این شرایط می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد. برخی از دوستان در مورد حضور رونالدو، کریم بنزما و … صحبت می کنند. در عربستان سعودی، اما همه فوتبال در لیگ عربستان نیست. یک کشور باید سیاستی داشته باشد که بازیکن در پیش گرفته باشد و ما می دانیم پشت این سیاست ها چیست. حضور این بازیکنان شاید آسیا را جذاب کند اما در همه کشورها این اتفاق نیفتاده است. دلیلی ندارد در فوتبال ما چنین اتفاقی بیفتد.

تاج تصریح کرد: راه صحیح فوتبال این است که اگر درآمد مناسبی دارید بازیکن بزرگ بیاورید و اگر درآمد مناسبی ندارید بازیکن بفروشید. این تصمیماتی که گرفتیم برای لیگ ما مناسب بود. ما تمام درآمد مالی 16 باشگاه لیگ برتر را پیدا کردیم که همه آنها زیان ده بودند. اگر این راه ادامه پیدا کند به بیراهه می رود. این که چک داده می شود و کسی پاسخگو نیست، درست نیست. تیم های محبوب ما مشکلات بیشتری دارند. ما می دانیم که باشگاه ها چقدر بدهی دارند و با چه کسانی سروکار دارند. اگر کسی قرارداد بد یا غیرعادی امضا کرد، مشکل شما با آن شخص یا باشگاه است.

وی در خصوص کار فرهنگی در باشگاه خاطرنشان کرد: کار فرهنگی انجام می شود و نمی توان گفت که انجام نمی شود. در شب عاشورا در ورزشگاه آزادی دیداری بین تیم ملی ایران و کره جنوبی برگزار کردیم. مسئولان و نهادهای فرهنگی ورزشگاه آزادی حسینه را برای 100 هزار نفر ساختند که بی سابقه بود. فحش دادن دسته جمعی در کشور ما زیبا نیست. احتمالا امسال لیگ خود را با حضور بانوان در برخی ورزشگاه ها آغاز کنیم. باید تجهیزات هر سالن ورزشی و امکانات آن را بسنجیم و متناسب با شأن بانوان آماده کنیم. نباید آن را فضایی نامناسب در نظر گرفت. پیش بینی ما این است که ورزشگاه های فوتبال نقش جهان، اصفهان، گلغر سیرجان و خوزستان آماده حضور بانوان است. یادت هست از خیلی وقت پیش که اگر دعوا می شد و خانمی حضور داشت می گفتند اینجا خانم است و فحش نمی دهند؟ در ورزشگاه ها، داوران نباید سوت بزنند. اگر رعایت نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. موضوع سوم ما رعایت صندلی استادیوم است. امسال همه باشگاه ها موظف هستند تعداد صندلی ها را برای هواداران در نظر بگیرند تا مردم روی صندلی های خود بنشینند. هر فرد باید بلیت با کد ملی خود خریداری کند.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: همه در دنیا می دانند که صاحب یک صندلی خاص با کد ملی چه کسانی هستند. این موضوع دیگر بر عهده پلیس نیست و این وظیفه خود باشگاه هاست که همه روی صندلی خود بنشینند. این اثر بزرگترین کار فرهنگی است. پیش از این در دقیقه 60 بازی اعلام شده بود که 1526 نفر برای یک مسابقه خاص در ورزشگاه حضور دارند. ما نمی دانستیم این ۲۶ نفر از کجا آمده اند. حالا باید دقیقا مشخص شود که چند تماشاگر به ورزشگاه آمده اند. اگر ورزشگاهی چنین رویه ای نداشته باشد، با محرومیت احتمالی مواجه خواهید شد و باید به ورزشگاهی بروید که چنین امکاناتی دارد. امیدوارم در مورد سیستم کمک داور ویدیویی VAR نیز بحث کنیم. فدراسیون فوتبال در حال بررسی جدی این موضوع است. ما موانعی داریم که خارج از کنترل فدراسیون است مانند تحریم ایران. من فکر می کنم بیشتر هرج و مرجی که در ورزشگاه اتفاق می افتد منشا آن داوری است.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)