افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

دیدگاه یک استاد دانشگاه روسی درباره جنبش دانشجویی آمریکا و نامه رهبر ایران

  • کد خبر : 298407
دیدگاه یک استاد دانشگاه روسی درباره جنبش دانشجویی آمریکا و نامه رهبر ایران

لانا راوندی فدوی روز شنبه در گفت و گو با یک خبرنگار آیرین در مسکو افزود: این حرف همچنین به این معناست که حساب دولت آمریکا باید از حساب مردمش جدا شود، به ویژه نسل جوان که بسیاری از آنها از فلسطین حمایت می کنند و اقدامات اسرائیل را محکوم می کنند. دولت آمریکا به […]

لانا راوندی فدوی روز شنبه در گفت و گو با یک خبرنگار آیرین در مسکو افزود: این حرف همچنین به این معناست که حساب دولت آمریکا باید از حساب مردمش جدا شود، به ویژه نسل جوان که بسیاری از آنها از فلسطین حمایت می کنند و اقدامات اسرائیل را محکوم می کنند.

دولت آمریکا به یک دولت پلیسی تبدیل شده است.
این استاد دانشگاه روسی در ادامه یادآور شد: در دانشگاه های آمریکا اعتراضات گسترده ای در حمایت از فلسطین و مخالفت با اقدامات اسرائیل در قبال فلسطینی ها صورت گرفته است.
وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از هشت درصد دانشجویان در این اعتراضات شرکت کرده اند و در نتیجه نزدیک به سه هزار دانشجو بازداشت شده اند و در برخی موارد نیروهای پلیس به طرق مختلف معترضان را متفرق کرده اند.
راوندی فدوی حرف سرگئی را تایید کرد لاوروف وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا به یک کشور پلیسی تبدیل شده است، گفت: ما شاهد نقض جدی اصول دموکراسی یعنی آزادی بیان و تظاهرات در آمریکا هستیم.
وی گفت: به نظر من تبلیغات ضد روسی که ربطی به واقعیت ندارد و بخشی از آن در آمریکا به ویژه رسانه های دولتی شنیده می شود، می تواند به کارنامه دولت پلیس آمریکا بیفزاید.
این کارشناس افزود: اگرچه بسیاری از تحلیلگران معتقدند که آمریکا همچنان یک دولت نسبتا آزاد است، اما در بیشتر موارد مانند یک نیروی پلیس رفتار می کند. می توان امیدوار بود که این روند متوقف شود، اما در حال حاضر چشم انداز رویدادها چندان امیدوار کننده نیست.
راوندی فدوی گفت: در سال های اخیر خبرنگاران تلاش های متعدد سازمان های جاسوسی آمریکا برای سرکوب مخالفان به ویژه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را افشا کرده اند.

تغییرات در جامعه آمریکا به نفع فلسطین چندان خوشایند واشنگتن نیست
راوندی فدایی همچنین گفت: در دهه اخیر بحث های آزاد در مورد مناقشه خاورمیانه در دانشگاه های آمریکا به شدت محدود شده و اذهان عمومی با فشارهای اجتماعی به این سمت سوق داده شده است که اسرائیل حق دارد هر کاری را انجام دهد به جز فلسطینی ها هیچ حقی ندارند
و افزود: این روند در حال تغییر است. امروز انتقاد از اسرائیل در میان مردم آمریکا عادی شده است. طبیعتا این تغییرات برای حامیان سیاست های تهاجمی اسرائیل در میان طیف های رادیکال و محافظه کار در آمریکا چندان خوشایند نخواهد بود.
این کارشناس روس تصریح کرد: این نیروهای خشمگین حامی اسرائیل با روش هایی مانند پرداخت پول به گروه دیگری از دانشجویان سعی در بدنام کردن راهپیمایی های دانشجویی دارند. پولی که منبع اصلی آن بنیاد سوروس است.

یهودیان جوان از سیاست های تهاجمی نتانیاهو حمایت نمی کنند
راوندی فدایی ادامه داد: با این حال بسیاری از جوانان یهودی در ایالات آمریکا از سیاست های تهاجمی نتانیاهو در قبال فلسطین حمایت نمی کنند.

اعتراضات در حال حرکت به قلب جامعه آمریکا است
دانشیار گروه شرق و آفریقای معاصر دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه در ادامه گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در مسکو یادآور شد: اگر در نظر بگیریم که در گذشته اسرائیل فقط محکوم می شد. از حاشیه جامعه آمریکا، حالا این صداها به مرکز می رسد و قلب این جامعه در حال گذار است.
وی ادامه داد: این وضعیت حکایت از تحول جدی در صحنه سیاسی آمریکا دارد که بسیاری را در هیأت حاکمه آمریکا نگران کرده است زیرا اگر اسرائیل حمایت واشنگتن را از دست بدهد برایش فاجعه خواهد بود.
راوندی فدایی گفت: بعید است در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد اما در حال حاضر شکاف هایی وجود دارد و خروج دانش آموزان یکی از شاخص هاست.
این استاد دانشگاه های روسیه در پایان گفت: فکر می کنم مهمترین مسئله در مرحله کنونی برای دولت های حامی فلسطین وحدت و اقدام جمعی است.

به گزارش ایرناحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان حامی وجدانی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدردی و همبستگی با اعتراضات ضد صهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت و مقاومت دانستند. وی با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا بر چرخش تاریخ جهان تاکید کرد. (متن کامل این نامه اینجا خواندن.)

از زمان آغاز حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه، چندین شهر آمریکا شاهد تجمعات، تظاهرات و کمپین های مختلف علیه حمله اسرائیل به غزه و مخالفت با سیاست های حمایتی دولت بایدن علیه رژیم صهیونیستی بوده است. اما نقطه عطف این اعتراضات در ایالات متحده از 17 آوریل (29 آوریل) در دانشگاه کلمبیا آغاز شد و در مدت کوتاهی دامنه آن به سایر دانشگاه های آمریکا و مراکز دانشگاهی در سراسر جهان رسید.
تظاهرات دانشجویی ضد اسرائیلی در ایالات متحده با تجمع مسالمت آمیز دانشجویان دانشگاه کلمبیا که خواستار پایان جنگ در غزه بودند، آغاز شد و زمانی که پلیس شهر نیویورک برای دستگیری دسته جمعی وارد اردوگاه دانشجویی شد، شدت گرفت. این اعتراضات در 22 آوریل (3 مه 1403) گسترش یافت، زمانی که دانشجویان چندین دانشگاه در ساحل شرقی ایالات متحده، از جمله دانشگاه نیویورک، دانشگاه ییل، کالج امرسون، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه تافتس شروع به کار کردند. برگزاری تظاهرات مشابه تظاهرات، که منجر به دستگیری، که منجر به یک گروه، از جمله در دانشگاه نیویورک و دانشگاه ییل.
در روزهای بعد، این اعتراضات در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و به چندین دانشگاه در بیش از 46 ایالت از 50 ایالت آمریکا و ناحیه کلمبیا رسید. 15 اکتبر 1402، 7 اکتبر 2023، گروه های مقاومت فلسطین. آنها عملیات غافلگیرانه ای به نام «طوفان الاقصی» به راه انداختند. آنها پس از 45 روز جنگ و درگیری، در 3 دسامبر 1402 برابر با 24 نوامبر 2023، از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل حرکت کردند. آتش بس موقت چهار روزه بین اسرائیل و حماس برقرار شد، یا وجود داشت. توقف در تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل. این مکث یا آتش بس موقت هفت روز به طول انجامید و سرانجام در 10 دسامبر 2023 پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه از سر گرفت.
کابینه جنگی رژیم اسرائیل در 17 می 1403 برابر با 6 می 2024 علیرغم مخالفت بین المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تصویب کرد و ارتش این رژیم آن را اشغال کرد. بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق شهر از 18 می 2024. و به این ترتیب، رفح شاهد بمباران و حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده است با حمله به گذرگاه رفح، تنها درهای غزه را به روی جهان بسته است.
ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ 26 می (6 ژوئن همین ماه) به بهانه تخریب حماس به اردوگاه آوارگان رفح در جنوب نوار غزه حمله کرد و دست کم 41 فلسطینی از جمله زنان و کودکان را به شهادت رساند و ده ها تن دیگر را مجروح کرد که باعث شده است. نگرانی بین المللی زیرا وضعیت در نوار غزه بدتر می شود.

وزارت بهداشت غزه روز جمعه 25 ژوئن 1403 اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر (15 مهر) تا امروز به 37 هزار و 266 نفر افزایش یافته است. این وزارتخانه همچنین آخرین تعداد مجروحان این جرایم را 85 هزار و 102 نفر اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=298407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.