افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

تعیین حداکثر سقف صدور چک.

  • کد خبر : 297872
تعیین حداکثر سقف صدور چک.

به گزارش بازار، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون چک گفت: در حال حاضر در حال اجرای گام سوم اصلاح قانون چک هستیم، ظرفیت و رفتار اجتماعی زمانی متفاوت است که نوشتن چک وی با بیان اینکه در این روش 2 رتبه اقتصادی و شهروندی در زمینه صدور […]

به گزارش بازار، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در شورای اسلامی با اشاره به اصلاح قانون چک گفت: در حال حاضر در حال اجرای گام سوم اصلاح قانون چک هستیم، ظرفیت و رفتار اجتماعی زمانی متفاوت است که نوشتن چک

وی با بیان اینکه در این روش 2 رتبه اقتصادی و شهروندی در زمینه صدور چک به افراد اعطا می شود، افزود: در این روش وضعیت مالی و دارایی افراد بر اساس داشتن سهام، سپرده بانکی، اموال منقول و غیرمنقول است. ، و غیره. محدودیت اعتباری مردم موثر است.

نماینده نجف آباد در مجلس گفت: موضوع دیگر طبقه بندی شهروندان است که بر اساس رفتار اجتماعی افراد است. این طبقه بندی بر اساس محکومیت های کیفری، چک های بلامحل، بدهی ها از جمله قبوض برق، گاز و آب است. بی انضباطی در ترافیک و رانندگی، حساب در پرداخت مالیات و غیره. یکی از موثرترین موارد در این زمینه است که بر اساس آن افراد در 15 سطح از سفید تا قرمز طبقه بندی می شوند.

ابوترابی بیان کرد: افرادی که چک دریافت می کنند می توانند از طریق شماره و پیامک درج شده بدانند که صادرکننده چک از نظر مالی ریسک دارد یا خیر. همچنین از نظر تابعیت آیا فرد منضبطی است یا خیر؟

نماینده مردم نجف آباد در مجلس ادامه داد: در این روش که با صدور چک الکترونیکی قابل اجرا است، هر فردی که اقدام به صدور چک کند، با رسیدن به سقف تعیین شده دیگر نمی تواند به صورت سیستمی چک صادر کند. و نمی تواند چک صادر کند.

ابوترابی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا پایان سال جاری نیز از چاپ چک های کاغذی خودداری کنیم، تصریح کرد: انتظار می رود بانک مرکزی به تدریج از طریق صدا و سیما، رسانه و فضای مجازی، حول محور چک های الکترونیکی فرهنگ سازی کند و در آینده از سوی دیگر. ارائه آموزش های لازم برای اطلاع رسانی به کارکنان بانک ها در خصوص چک های الکترونیکی تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=297872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.