افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
4

افزایش 2 برابری صادرات تعاونی نسبت به سایر بخش ها

  • کد خبر : 29723
افزایش 2 برابری صادرات تعاونی نسبت به سایر بخش ها

به گزارش بازار، مهدی مسکنی گفت: در بخش تعاونی بیش از 101 هزار واحد فعال داریم که طبق آمار مرکز آمار در سال گذشته بیش از 2.5 درصد در ثبت تعاونی های جدید و 3.5 درصد افزایش داشته است. تعاونی های کارگری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین افزود: تعاونی ها […]

به گزارش بازار، مهدی مسکنی گفت: در بخش تعاونی بیش از 101 هزار واحد فعال داریم که طبق آمار مرکز آمار در سال گذشته بیش از 2.5 درصد در ثبت تعاونی های جدید و 3.5 درصد افزایش داشته است. تعاونی های کارگری

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین افزود: تعاونی ها در سه بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت می کنند و اتحادیه تعاونی نیز می تواند کار صادراتی را انجام دهد.

وی درباره میزان صادرات بخش تعاون در سال گذشته گفت: بر اساس گزارش رئیس گمرک ایران، صادرات بخش تعاونی در سال 1401 از مرز 1.5 میلیارد دلار گذشت که بیش از 2 برابر سایر بخش های اقتصادی است. از کشور سهم تعاونی ها از کل صادرات غیرنفتی کشور 2.9 درصد بوده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه عمده صادرات در حوزه تعاونی ها توسط تعاونی های مرزی انجام شده است، تصریح کرد: در سال 1402 توسعه کار و فعالیت تعاونی های تعاونی های مرزی افزایش یابد. میزان سهمیه صادراتی تعاونی های مرزی در مناطق محروم و محروم از 400 دلار به 600 دلار در سال افزایش یافته است.

مسکنی در ادامه افزود: از جمله اقداماتی که برای افزایش مشارکت تعاونی ها در صادرات دنبال می کنیم، حضور در نمایشگاه های بین المللی، امضای تفاهم نامه با گمرک، تعریف خدمات ویژه تعاونی ها و صدور کارت بازرگانی در اتاق های تعاون است. .

وی گفت: سال گذشته اداره تعاون کشور برای اولین بار مسئولیت مراکز تجاری روسیه در مسکو را بر عهده داشت و همچنین با کمک شرکت های دانش بنیان نمایشگاه «پاک ایران» را در اسلام آباد پاکستان برگزار کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.