افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

جزئیات عملیات ترکیبی گسترده علیه سرزمین های اشغالی و ضربات سنگین مقاومت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 297068
جزئیات عملیات ترکیبی گسترده علیه سرزمین های اشغالی و ضربات سنگین مقاومت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت المنار، جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز پنجشنبه از حمله مشترک موشکی و پهپادی به حداقل ۹ پایگاه نظامی در شمال فلسطین اشغالی و در جولان اشغالی خبر داد. هایتس آن را واکنشی به ترور طالبان سامی عبدالله ملقب به «ابوطالب» از فرماندهان اصلی این جنبش […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت المنار، جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز پنجشنبه از حمله مشترک موشکی و پهپادی به حداقل ۹ پایگاه نظامی در شمال فلسطین اشغالی و در جولان اشغالی خبر داد. هایتس آن را واکنشی به ترور طالبان سامی عبدالله ملقب به «ابوطالب» از فرماندهان اصلی این جنبش دانست و گفت که وی بعدازظهر سه شنبه به همراه سه تن دیگر از اعضای این جریان بر اثر موشک ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. . حمله به روستای جویا در جنوب لبنان.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی در حمله مشترک موشکی و پهپادی با موشک های کاتیوشا و فلک، 6 پایگاه نظامی و پادگان ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی و اشغال بلندی های جولان هدف قرار داد.

این جنبش همچنین تاکید کرد: همزمان با این حملات، جنگنده‌های نیروی هوایی حزب‌الله با گروهی از پهپادهای انتحاری به سه پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند که گفته می‌شود ستاد اطلاعاتی این رژیم مسئول عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی است. در یکی از این پایگاه ها قرار داشت.

یک مقام نزدیک به حزب الله لبنان به الجزیره گفت: این عملیات که طی آن 150 موشک و پهپاد در مدت یک ساعت به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شد، بزرگترین عملیات حزب الله از زمان آغاز نبرد بین حزب الله و رژیم صهیونیستی در هشتمین روز است. روز اکتبر 2023 اکنون است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود از پرتاب نزدیک به 40 موشک به سمت منطقه الجلیل و جولان اشغالی خبر داد و مدعی شد سامانه‌های دفاعی این رژیم با برخی از این موشک‌ها مقابله کرده و برخی از آنها به مناطق خالی از سکنه رسیده و موجب آتش‌سوزی شده است. در شمال فلسطین اشغال شد.

در همین راستا، «دیوید منصر» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در نشست خبری امروز خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی «به تمامی تجاوزات حزب الله پاسخ خواهد داد و با اقدامات دیپلماتیک امنیت را در مرزهای شمالی باز خواهد گرداند». تلاش ها و راه حل های دیگر

در پی این عملیات ترکیبی گسترده که با استفاده از موشک و پهپاد انجام شد، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی این حادثه جلسه اضطراری اعلام کرد.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن با نگرانی شدید درگیری‌ها در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان را دنبال می‌کند و آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست، بلکه باید تدابیر ویژه امنیتی برای کنترل در نظر گرفته شود. وضعیت منطقه و جلوگیری از بروز جنگ در این منطقه.

لازم به ذکر است که جنبش حزب الله لبنان به شهادت 4 تن از اعضای خود در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به روستای جویا در جنوب لبنان واکنش نشان داد. در فاصله شهادت طالبان، سامی عبدالله یکی از فرماندهان ارشد این جنبش بیش از 150 راکت به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=297068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.