افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

اولین میزگرد اقتصادی چهاردهم انتخابات: پزشکان درباره کارمندان و کارگران چه گفتند؟

  • کد خبر : 297003
اولین میزگرد اقتصادی چهاردهم انتخابات: پزشکان درباره کارمندان و کارگران چه گفتند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود المدیجیان در میزگرد اقتصادی شبکه یک اظهار کرد: حضرت علی در نامه خود به مالک اشتر جامعه را به طبقات تقسیم می کند. قشر سربازی که مایه امنیت و افتخار و سربلندی جامعه هستند. او می گوید این گروه قابل مدیریت نیست. مگر اینکه مجبور به پرداخت مالیات باشید. علاوه […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود المدیجیان در میزگرد اقتصادی شبکه یک اظهار کرد: حضرت علی در نامه خود به مالک اشتر جامعه را به طبقات تقسیم می کند. قشر سربازی که مایه امنیت و افتخار و سربلندی جامعه هستند. او می گوید این گروه قابل مدیریت نیست. مگر اینکه مجبور به پرداخت مالیات باشید. علاوه بر این، ارتش ها قابل مدیریت نیستند. مگر اینکه قضات، مقامات و کتاب هایی وجود داشته باشند که این امور را تنظیم، حمایت و اداره کنند. نکته این است که هیچکدام از اینها قابل تداوم نیستند. جز با تجار و صنعت گران.

وی افزود: اگر همین دیدگاه را بپذیریم و قوانین و مقررات را تعدیل کنیم، نباید این مشکلات را داشته باشیم. یعنی قبول داریم که بدون تولیدکننده و تاجر همه چیز ناپایدار است.

این پزشک با اشاره به شاخص های اقتصادی کشور تصریح کرد: بدهی دولت به بانک مرکزی از اوایل دهه 1400 در بهمن ماه از 115 به 302 افزایش یافته است. یعنی 187 افزایش داریم. بدهی دولت به بانک ها از همان سال از 416 به 819 همات افزایش یافته است. تلاش برای انتشار 752 اوراق مالی انجام شده است. یعنی دو برابر شهریور 1400 که 333 همات بود.

وی خاطرنشان کرد: تورم طی سه سال از سال 1400 تا 1402 همواره بالای 40 درصد بوده است، تورم گوشت قرمز و سفید در سال 1403 تقریباً 72.9 درصد، مرغ 80 درصد و ماهی 63 درصد بوده است. رشد اقتصادی کجا بوده است؟ رشد گروه کشاورزی منفی 2.2 درصد، گروه صنعت و معدن غیرنفتی منفی 0.5 درصد، استخراج نفت و گاز طبیعی 20 درصد است. یعنی رشد 5.7 درصدی اقتصاد ناشی از نفت بوده است.

این کاندیدای چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت ارز ترجیحی بر اساس گزارش رئیس کل بانک مرکزی در 9 فروردین 1403 گفت: 20 میلیارد دلار ارز با قیمت 28 هزار و 500 تومان فروخته شد. . 50 میلیارد دلار ارز با نرخ کمتر از 40 هزار تومان توزیع شده است. معنای این کلمه این است که 600.000.000 میلیارد تومان به عده ای پول داده ایم.

دکتر ادامه داد: جامعه ما در چه وضعیتی است؟ کارمندان دیگر نمی توانند راحت زندگی کنند. بازنشستگان گرفتار هستند و قدرت خرید ندارند. یعنی به دلیل تورم وحشتناکی که ایجاد شده است، دیگر نمی توانند با حقوقی که دریافت می کنند، خرج خود را بدهند. در حال حاضر همه نگران و ناراضی هستند و روز به روز اگر جلوی آن گرفته نشود قطعا با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

چرا تورم بالا را تجربه می کنیم؟

حسین عبده تبریزی که پزشکان را همراهی می کرد، افزود: آزادی های مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان ها، فرصت های برابر، رسیدن به مقام اول، ارتقای سطح سرانه، میکروفناوری، بیوتکنولوژی، تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در آن از جمله مواردی مانند بهبود روابط بین الملل و افزایش جذب منابع سرمایه گذاری خارجی برای ما قابل قبول به نظر می رسد. متن سند نهایی چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران است که توسط خبرگان تهیه و مورد پذیرش مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و به تایید سران قوا رسید و سند کامل آن توسط ایشان منتشر شد.

همراه و مشاور این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر آقای مجیکیان گفته اند قصد اجرای آن را دارند، حرف اشتباهی زده اند؟ این اصول اجرا نشده و صحبت های آقای مزیکیان این است که باید اجرا شود. مثلاً بند 39 این سند مربوط به مهار تورم است. این سند نیازمند هزاران ساعت کار کارشناسی بود و بر اساس این بند قرار بود تورم کنترل شود.

همراه پزشک بیان کرد: میانگین تورم در دولت آقای رفسنجانی 25، در دولت خاتمی 15، در زمان آقای احمدی نژاد 17، در زمان آقای روحانی 47 و در دوره آقای رئیسی 40 بوده است. تورم دائمی بالای 20 درصد داشتیم. آیا کارشناسانی نداشتیم که با وجود دوره 20 ساله این سند تورم بالایی را تجربه کنند؟

عبده تبریزی در ادامه افزود: مشکل فعلی تورم است. دولت قرار است تورم را کنترل کند. تورم به این معناست که وقتی کالاها افزایش نمی‌یابد و پول افزایش می‌یابد، تورم رخ می‌دهد. چه کسی مسئول است؟ دولت، حاکمیت، بانک مرکزی؛ نه بنده خدا که کالا می فروشد.

وی تصریح کرد: اکنون در این شرایط قرار است قانونی برای کنترل قیمت وضع کنیم. من فکر می کنم هنوز در کابینه فعلی کسانی هستند که معتقدند بعد از 40 سال باید قیمت ها را کنترل کنند زیرا تفاوت بین تورم و تورم درک نمی شود.

عبده تبریزی خاطرنشان کرد: بند دیگر تعامل سازنده در روابط بین الملل است. این محدودیت هایی که الان در ایران وجود دارد و این تحریم ها ادامه دارد، آیا بند تعامل سازنده در روابط بین الملل اعمال شده است؟ ما می دانیم که نمی توانیم به اندازه ای که می خواهیم نفت تولید یا بفروشیم. اگر نفت تولید می‌کردیم و می‌فروختیم، سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کردیم و با آن توسعه و ایجاد اشتغال می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل این تحریم ها و محدودیت ها فناوری وارد نمی شود. قرار است ما قدرت اول منطقه باشیم. الان تکنولوژی وارد نمی شود چون این تعامل سازنده را در روابط بین الملل اجرا نمی کنیم.

223223

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=297003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.