افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

چرا اکثر افراد واجد شرایط zkSync airdrop را دریافت نکردند؟ توزیع ناعادلانه و عصبانیت و نارضایتی کاربران

  • کد خبر : 296716
چرا اکثر افراد واجد شرایط zkSync airdrop را دریافت نکردند؟  توزیع ناعادلانه و عصبانیت و نارضایتی کاربران

پلتفرم مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم (ZK)، zkSync، به دلیل عدم اجرای اقدامات ضد Sybil و توزیع ناعادلانه توکن ZK airdrop مورد انتقاد ناظران صنعت کریپتو قرار گرفته است. تقریباً 90 درصد از همه آدرس‌هایی که با این بلاک چین تعامل داشتند، سهمی از توزیع airdrop zkSync دریافت نکردند. مقایسه قیمت صرافی های ایران بهترین قیمت […]

پلتفرم مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم (ZK)، zkSync، به دلیل عدم اجرای اقدامات ضد Sybil و توزیع ناعادلانه توکن ZK airdrop مورد انتقاد ناظران صنعت کریپتو قرار گرفته است. تقریباً 90 درصد از همه آدرس‌هایی که با این بلاک چین تعامل داشتند، سهمی از توزیع airdrop zkSync دریافت نکردند.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

نارضایتی شدید کاربران از عملکرد zkSync و عدم شناسایی حملات Sybil

به گزارش اسمارتک نیوز، اولین نکته منفی در مورد این ایردراپ سقف 100000 توکن برای پاداش بود. به گفته کاربری به نام Olimpio، 155 کیف پول بیش از این حد توکن دریافت کرده اند.

مودیت گوپتا، رئیس امنیت اطلاعات شبکه لایه دوم پالیگان، در پستی به تاریخ 11 ژوئن (22 ژوئن) در پلتفرم X نوشت:

zkSync airdrop انجام شد. این احتمالاً قابل کشاورزی ترین و البته کشاورزی ترین ایردراپ در تاریخ بود.

گوپتا افزود:

تا جایی که من می بینم تقریبا هیچ فیلتری برای سابل وجود ندارد. هرکسی که بنچمارک های zkSync را می دانست می توانست به راحتی توکن ها را از این airdrop دریافت کند.

اوایل همان روز، zkSync اعلام کرد که ۶۹۵۲۳۲ کیف پول واجد شرایط دریافت ایردراپ توکن ZK هستند. 17.5 درصد از عرضه توکن ZK به این کیف پول ها اختصاص دارد. zkSync لیستی از هفت معیار واجد شرایط بودن برای airdrop را به اشتراک گذاشته است که هدف آن محافظت در برابر حملات Siebel است. Sable زمانی اتفاق می افتد که یک نفر از کیف پول های متعدد برای دریافت ایردراپ استفاده کند.

آدام کوکران، شریک در Cinneamhain Ventures، معیارهای واجد شرایط بودن برای zkSync airdrop را به اشتراک گذاشت.

این ایردراپ از نظر برخورد با سمورها خوب عمل نکرد. برآوردن این معیارها برای کاربران واقعی دشوار بود، در حالی که کشاورزان به راحتی می توانستند آنها را رعایت کنند و هیچ اقدامی علیه سمورها انجام نشد.

منبع: آدام کاکرینمنبع: آدام کاکرین
منبع: آدام کاکرین

در پاسخ به واکنش‌ها، شرکت تجزیه‌وتحلیل کریپتو Nansen که خود مورد انتقاد کاربران قرار گرفت، تصریح کرد که zkSync اقدامات ضد سیبل را اجرا نکرده یا در مورد تخصیص توکن ZK به کار نمی‌برد. در عوض، این شرکت داده هایی را در مورد کیف پول های خاص، مانند کیف پول هایی که به نام «نهنگ ها» و کلاهبرداران شناخته می شوند، ارائه کرد.

با این حال، محقق کریپتو ایگناس تاکید کرد که zkSync به طور هدفمند اقدامات ضد سیبیل را اجرا نکرده است. او گفت:

اقدامات zkSync برای تشخیص اینکه کیف پول‌ها اغلب با آن‌ها Siable نیستند فیلترهای سفارشی و حذف کاربران واقعی دنبال کرد

با استفاده از داده های LayerZero Labs، حساب کاربری “Sybil Horror 6” در X تخمین اولیه ای را منتشر کرد و ادعا کرد که ممکن است 135 میلیون توکن ZK به کیف پول های Sybil شناسایی شده توسط LayerZero منتقل شود. بر اساس قیمت ZK در بازار پیش از راه اندازی Perpetual Aevo و PancakeSwap، ارزش کل این توکن ها می تواند تا 52.3 میلیون دلار باشد.

نکته تاسف بار این است که بسیاری از آدرس‌های شناخته شده Sybil که قبلاً شناسایی شده‌اند، همچنان ایردراپ‌های ZKsync را دریافت می‌کنند. از جمله Arbitrum Sybil که بیش از یک سال پیش در لیست بود و اخیرا LayerZero Sybil.

برای مثال، کاربری که در ایردراپ Arbitrum شرکت کرده و 4.2 میلیون دلار برنده شده است، همچنان واجد شرایط دریافت نزدیک به 1،000،000 توکن ZK با بیش از 3000 آدرس کیف پول است.

با این حال، اکانت رسمی ZK Sync به هیچ سوالی پاسخ نداده و تنها مدیر عامل آن همچنان به ارسال نظرات مثبت در مورد ایردراپ ادامه داده است.

در واکنش به این اتفاقات، قیمت این توکن در یکی دو روز آخر در هر دو این بازارها به فروش می رسد بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

zkApes، یک پروژه NFT که بر روی zkSync ساخته شده است و ادعا می کند که از طرفداران جامعه کریپتو است، یک نظرسنجی در مورد ناعادلانه بودن این airdrop انجام داده است. تاکنون بیش از 12000 نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند بیش از 84 درصد آنها به ناعادلانه بودن این ایردراپ رای دادند.

منبع: Xمنبع: X
منبع: X

خشم و نارضایتی کاربران ایرانی

بسیاری از کاربران ایرانی که با این پروژه تعامل داشتند، واجد شرایط دریافت ایردراپ آن نبودند و به همین دلیل طوفان توییتری با هشتگ #zkscam و #zksyncscam به راه افتاده است و کاربران به دنبال دریافت حقوق خود از این پلتفرم هستند. زیرا تعداد زیادی از مردم بیش از 100 دلار برای تعامل با بخش های مختلف این پروژه پرداخت کرده بودند.

لازم به ذکر است که لایو zkSync نیز روز گذشته به دلیل این اتفاقات لغو شد.

اکانت رسمی ZKsync و ZKNation در پلتفرم X هنوز پاسخ روشنی به این مسائل نداده است.

منبع: Xمنبع: X
منبع: X

اما ZKNation گفت که یک کمپین گسترده و برنامه ریزی شده راه اندازی شده است و اطلاعات نادرست علیه ZKsync در پلتفرم X منتشر می شود.

ZKNation این کمپین های اعتراضی را اجرا می کند اربابان او نسبت داده

منبع: Xمنبع: X
منبع: X

سکوت zkSync همچنان به بایکوت و بایکوت احساسات جامعه ارزهای دیجیتال ادامه می دهد. امروز، تماس‌هایی برای درخواست از صرافی‌های بزرگ برای حذف توکن ZK و برگرداندن توکن ZK به چند وجهی برقرار شد. با این حال، احتمال توجه zkSync به فراخوان جامعه و تجدید نظر در قوانین airdrop تقریباً صفر به نظر می رسد.

وطن بلاک چین

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-06-13 17:15:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=296716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.