افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

مطمئن شوید که می دانید چه مواردی در کابین هواپیما ممنوع است. مجله اسمارتک نیوز

  • کد خبر : 296643
مطمئن شوید که می دانید چه مواردی در کابین هواپیما ممنوع است.  مجله اسمارتک نیوز

وقتی می خواهید چمدان هایتان را برای سفر ببندید، باید خیلی چیزها را در نظر بگیرید. از وزن چمدان گرفته تا اقلام ممنوعه در کابین و قسمت بار هواپیما. حتی اگر می خواهید سبک سفر کنید و چمدان دستی را به قسمت بار هواپیما نبرید، باید مراقب وسایلی که در کوله پشتی یا کیف دستی […]

وقتی می خواهید چمدان هایتان را برای سفر ببندید، باید خیلی چیزها را در نظر بگیرید. از وزن چمدان گرفته تا اقلام ممنوعه در کابین و قسمت بار هواپیما. حتی اگر می خواهید سبک سفر کنید و چمدان دستی را به قسمت بار هواپیما نبرید، باید مراقب وسایلی که در کوله پشتی یا کیف دستی خود حمل می کنید باشید. زیرا لیست اقلام ممنوعه در کابین هواپیما بیشتر از قسمت بار است.

لازم به ذکر است که هر ایرلاین لیست جداگانه ای از اقلام ممنوعه در کابین هواپیما دارد، اما تعدادی اقلام و مواد وجود دارد که در همه شرکت های هواپیمایی مشترک است. اگر وسیله یا وسیله ای به همراه دارید که نمی دانید می توانید سوار هواپیما شوید یا خیر، فراموش نکنید که با شرکت هواپیمایی که بلیط را خریداری کرده اید تماس بگیرید و بپرسید.


جستجو و خرید بلیط هواپیما در اسمارتک نیوز


موارد ممنوعه در کابین هواپیما و سوالات متداول

یکی از سوالات متداول بسیاری از مسافران این است که آیا می توانند شیشه های ادکلن یا عطر خود را به همراه کیف دستی خود در هواپیما ببرند یا نه. پاسخ این است که اگر کمتر از 100 گرم یا میلی لیتر باشد، می توانند آن را با خود ببرند، اما در غیر این صورت باید آن را در چمدان خود بگذارند و به قسمت بار تحویل دهند.

سوال دیگر در مورد لپ تاپ و تبلت است که پاسخ هر دو مثبت است و به راحتی می توان این وسایل را به داخل کابین آورد.

اقلام ممنوعه ای که باید در محموله هواپیما تحویل داده شود.

برخی از موارد ممنوعه در کابین به قدری طبیعی و ساده هستند که شاید حتی نیازی به ذکر آنها در قوانین نباشد. به عنوان مثال، اقلام ممنوعه عبارتند از سلاح، مواد محترقه و محترقه، باتوم، سیلندر گاز، مواد رادیواکتیو، ترقه، موادی که خود به خود آتش می گیرند و غیره.

این مواد معمولا چیزی بیش از چیزهایی نیستند که یک مسافر عادی برای سفر به آن نیاز دارد. اما برخی از اقلام هستند که جزء زندگی روزمره هستند و به همین دلیل بردن آنها با خود امری طبیعی است، اما موضوع از نظر ایرلاین ها این است که باید در قسمت بار تحویل داده شوند.

چک لیست ۱۵ بخوانید که شب قبل از پرواز چه کاری باید انجام دهید تا با خیال راحت به فرودگاه برسید.

مقالات ورزشی

اگر ورزشکار هستید، بدانید که اقلام ممنوعه در کابین هواپیما شامل چوب گلف، چوب بیسبال، چوب استخر، چوب اسکی، تیراندازی با کمان، هاکی و هر وسیله ورزشی دیگری است که دارای چوب، عصا و قطعات مشابه است و باید قبل از استفاده باشد. هنگام شروع، باید آنها را به قسمت چمدان پرواز تحویل دهید.

توصیه می شود هنگام تحویل این اقلام به محوطه بار، مراقبت کافی از آنها در نظر گرفته شود تا از آسیب های احتمالی در حین جابجایی بار در امان باشند.

ابزار تیز

همه ابزارهای تیز مانند چاقو، قیچی یا برش را نمی توان به داخل کابین آورد. شاید فکر کنید این خیلی بدیهی است اما دیده شده است که مسافران زیادی برای سوغاتی یا استفاده شخصی چاقوی آشپزخانه خریده اند و در آخرین مرحله فراموش کرده اند آن را روی پیشخوان اصلی بگذارند. این موضوع باعث شد تا خرید کلاس اول او توسط افسر امنیتی فرودگاه ثبت و جستجو شود.

برخی از خطوط هوایی حتی قیچی لوازم آرایشی کوچک یا ناخن گیر را به عنوان اقلام ممنوعه داخل کابین اعلام کرده اند. بهتر است با عوامل امنیتی به مشکل برنخورید و از همان لحظه اول تمام اشیای ممنوعه در کابین هواپیما را در چمدان خود ببندید.

ابزار

تقریباً همه ابزارها وسایل ممنوعه در کابین هواپیما هستند. فرقی نمی کند یک پیچ گوشتی کوچک ساده، چکش یا مته برقی باشد. هیچ یک از این وسایل نمی توانند وارد کابین شوند. این اقلام با هر شکل و اندازه ای باید به محل بارگیری تحویل داده شوند.

گاهی اوقات دیده شده است که افسران امنیتی فرودگاه اسباب بازی های کودکان را که به شکل ابزار هستند نیز مصادره کرده اند. بهتر است تمام این اقلام را بسته بندی کرده و به قسمت بار تحویل دهید. به خاطر داشته باشید که حتی داشتن جعبه ابزار مهر و موم شده نیز مانع کار شما نخواهد شد.

فندک، کبریت و سایر وسایل آتش زا.

اگر سیگار می کشید، فکر نکنید که داشتن فندک یا کبریت در جیب شما موجه است. این مشکل برای مسئولان فرودگاه رایج نیست و حمل این وسایل برای ورود به هواپیما می تواند مشکل ساز باشد زیرا این نوع وسایل محترقه از جمله اقلام ممنوعه داخل کابین هواپیما هستند و باید آنها را به همراه چمدان خود به قسمت بار تحویل دهید. . .

اگر فندک گران قیمتی با خود حمل می کنید، برای ایمن بودن و جلوگیری از خطر گم شدن آن، آن را همراه با بقیه وسایل در چمدان خود بگذارید. اما اگر فندک یا کبریت حمل می‌کنید که ارزش اقتصادی چندانی ندارد، برای داشتن آن با ماموران بحث نکنید و آن را به کابین ببرید.

میوه ها، گوشت ها و سایر محصولات کشاورزی.

اگرچه حمل و نقل میوه، گوشت و سایر محصولات کشاورزی نمی تواند خطرناک باشد و امنیت مسافران را تحت تاثیر قرار دهد، اما بسیاری از شرکت های هواپیمایی این مواد غذایی را در فهرست موارد ممنوعه در کابین هواپیما قرار داده اند.

علاوه بر این، بسیاری از مقاصد اجازه ورود هیچ محصول کشاورزی، حتی بذر گیاهی را نمی دهند. حمل و نقل هر نوع مواد غذایی و کشاورزی مشکل ساز است.

دانستن اقلام ممنوعه در کابین به معنای یک سفر راحت است

برخی از اقلام ممنوعه ای که معرفی کرده ایم چیزی جز اقلام عادی و روزمره نیستند، اما بخشی دیگر اقلام و اشیایی هستند که ممکن است از نظر شما عادی و ایمن باشند، اما نظرات شرکت های هواپیمایی در این مورد متفاوت است. بنابراین بهتر است قبل از شروع پرواز این مقاله را مطالعه کنید تا در طول پرواز با مشکل مواجه نشوید. همچنین به عنوان آخرین نکته باید گفت که حساسیت به اشیاء ممنوعه در کابین هواپیما در سفرهای خارج از کشور بیشتر از داخلی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=296643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.