افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

بیرانوند: من فالگیر نیستم اما هاسم گفت عثمر نمی آید / کار نیمه تمام در پرسپولیس دارم – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 296627
بیرانوند: من فالگیر نیستم اما هاسم گفت عثمر نمی آید / کار نیمه تمام در پرسپولیس دارم – پرسپولیس نیوز

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی می گوید که جام های این تیم در سال های اخیر اتفاقی نبوده است. پس از قهرمانی دراماتیک پرسپولیس در لیگ امسال، علیرضا بیرانوند ستاره این تیم به رکورد فوق العاده و بی نظیری دست یافت. بیرو در تمام سال هایی که برای پرسپولیس بازی […]

علیرضا بیرانوند دروازه بان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی می گوید که جام های این تیم در سال های اخیر اتفاقی نبوده است.

پس از قهرمانی دراماتیک پرسپولیس در لیگ امسال، علیرضا بیرانوند ستاره این تیم به رکورد فوق العاده و بی نظیری دست یافت. بیرو در تمام سال هایی که برای پرسپولیس بازی کرد قهرمان لیگ شد و در 6 فصل حضورش در این تیم 6 بار قهرمان لیگ برتر شد. بیرانوند در بسیاری از این قهرمانی ها نقش پررنگی داشته و ستاره سرخ ها بوده است. بیرانوند که در دیدار با ازبکستان در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان رفت، پس از این دیدار به خرم آباد سفر کرد تا در کنار خانواده چند روزی استراحت کند و از خستگی فصل طولانی و پرمشغله خلاص شود.

بازی با ازبکستان چطور بود؟
در نیمه اول خوب بازی نکردیم اما در نیمه دوم خیلی پیشرفت کردیم. موقعیت های زیادی داشتیم اما متاسفانه نتوانستیم برنده شویم. برای برتری و قرار گرفتن در رده اول به امتیاز نیاز داشتیم. می خواستیم بازی را ببریم اما اینطور نشد. خوشحالم که بازی ها را با برتری به پایان رساندم. امیدوارم در آینده نتایج خوبی بگیریم و بتوانیم به جام جهانی برویم.

شعار هواداران این تیم علیه بازیکنان چه سابقه ای داشت؟
من واقعاً شعارها را متوجه نشدم، اما دیدم چند بچه در مورد آن صحبت می کنند و صداهایی از سکو می آید. شاید هواداران از تیم انتظار بیشتری داشتند و می خواستند آنها برنده شوند.

از پرسپولیس و قهرمانی دراماتیک این فصل صحبت کنیم. در کل این فصل چطور بود؟
خب پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است و ویژگی بازی در این تیم این است که هرگز نباید از قهرمانی راضی و ناامید شد. تیم ما در نیم فصل به سختی به جدایی آقا یحیی منجر شد. گل محمدی برای تیم ما زحمت کشید و قطعا نقش مهمی در این قهرمانی داشت. شرایط به گونه ای نبود که ادامه پیدا کند. در چند بازی امتیازات مفتی را از دست دادیم و همین باعث شد از اوج فاصله بگیریم. با این حال، هر وقت با شما صحبت کردم به شما گفتم که تا روز آخر همدیگر را ناامید نخواهیم کرد و برای قهرمانی خواهیم جنگید. در طول فصل از حمایت هواداران برخوردار بودیم و این مهم ترین انگیزه در مسیر قهرمانی بود. ما باید بیشتر تلاش می کردیم تا آنها را خوشحال کنیم. خوشحالم که بالاخره این اتفاق افتاد و ما جام را بالای سر بردیم.

انتخاب عثمر به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. حتی به تو و سروش گفتند که عثمر را جایگزین یحیی کردی. در این مورد صحبت کنید.
قبلاً در این مورد گفته و صحبت کرده ام. وقتی از ما مشورت خواستند، گفتیم که اسمار گزینه خوبی است. چون حقوق بالایی ندارد و مهمتر از آن شناخت زیادی از تیم ملی و فوتبال ایران دارد. این یک عامل مهم بود. شاید مربی دیگری می آمد تا شرایط را یاد بگیرد و خود را وفق دهد. چند بازی دیگر را می باختیم و قهرمانی هم از دست می رفت. حملات زیاد بود اما ما سرباز پرسپولیس بودیم و باید به تصمیم باشگاه احترام می گذاشتیم. بچه ها واقعا دل و جان دادند و این قهرمانی را به دست آوردند. نقدهای من و سروش هم برای هواداران است. مهم این بود که همه با هم جشن قهرمانی گرفتیم و افتخار نصیب پرسپولیس شد.

فکر می کنم بازی با استقلال خوزستان اوج بازی های شما در این فصل بود. اینجوری نیست؟
دقیقا همینطوره در همه بازی ها خوب بودیم اما در نیمه اول بازی با استقلال خوزستان نمایش خوبی نداشتیم و اشتباهات زیاد باعث شد 3 گل بزنیم. فاجعه در شرف وقوع بود، اما چاره ای جز بازگشت نداشتیم. من خودم در نیمه اول با بچه ها صحبت کردم و به آنها گفتم اگر قهرمانی می خواهید باید این بازی را ببریم. در رختکن همه دور هم جمع شدیم تا بهترین کار را انجام دهیم و به هر حال 3 امتیاز را بگیریم. با ادامه بازی استرس ما بیشتر شد. عجیب اینکه توپ ها وارد دروازه نمی شدند و نمی دانستیم چه کنیم. گل اول طلسم را شکست و فشار را از روی ما برداشت. بعد از گل دوم گفتم باز هم گل میزنیم و شک نداشتم برمیگردیم. روز عجیبی بود و فکر می کنم آن بازی نشان داد که پرسپولیس چه تیم بزرگی است. به نظر من هیچ تیمی به جز پرسپولیس نمی توانست این کامبک را انجام دهد و در کمتر از 20 دقیقه بازی را برگرداند.

در مقطعی از فصل اعلام کردید که تا پایان بازی ها دیگر مصاحبه ای انجام نمی دهید. دلیل این کار چه بود؟
می خواستم تمام تمرکزم را روی تیم و بازی ها متمرکز کنم و از حاشیه دور باشم. من به رسانه ها احترام می گذارم اما بهتر است مدتی مصاحبه نکنم. برای من بهتر بود و بیشتر روی کارم تمرکز کردم.

6 فصل بازی در پرسپولیس و 6 قهرمانی لیگ برتر. آمار برای شما عالی است. در این مورد چه دارید که بگویید؟
بازی در پرسپولیس یک افتخار است و قهرمانی با این تیم یک لذت بزرگ است. افتخار می کنم که در این تیم بزرگ هستم و در پرسپولیس بازی می کنم. همانطور که گفتید آمار خوبی است و تقریباً تمام جام ها را با پرسپولیس بردم و فکر می کنم بیشترین جام ها را با پرسپولیس کسب کردم. این جام ها شریان هواداران پرسپولیس خواهد بود و امیدوارم موفقیت های پرسپولیس ادامه داشته باشد.

در این سال هایی که برای پرسپولیس بازی کردی دلت برای چیزی تنگ شده است؟
قطعا قهرمان نشدن لیگ قهرمانان آسیا بزرگترین حسرت من است. من یک کار نیمه تمام در پرسپولیس دارم و آن قهرمانی آسیاست. امیدوارم تیم قدرتمندتر شود و سرمایه گذاری خوبی انجام شود تا در آسیا هم موفق باشیم.

به نظر شما با این همه سرمایه گذاری از کشورهای عربی می توان در آسیا قهرمان شد؟
قطعا امکان پذیر است. ما بازیکنان باکیفیتی در ایران داریم. اگر امکانات و شرایط خوبی داشته باشیم و بازیکنان خوبی بگیریم قطعا می توانیم به آن برسیم. مگر العین قهرمان نشد؟ اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، مطمئنا پرسپولیس هم می تواند این کار را انجام دهد.

شاید چیزی که پشیمان می شوید این باشد که مرد سال آسیا نشدید.
بله، این حسرت دیگر فوتبالی من است. اگرچه این عنوان انفرادی بود اما دوست داشتم به عنوان اولین دروازه بان تاریخ این عنوان را کسب کنم. اتفاقا من همیشه به عبدالکریم حسن می گویم تو حق من را گرفتی و آن سال باید جایزه مرد سال آسیا را به من می دادند. (با لبخند)

آن ها پس از کسب عنوان قهرمانی از استقلالی ها، جامی را که بالای سرشان به دست آوردند فلزی خواندند و معتقد بودند عوامل بیرونی باعث قهرمانی پرسپولیس شده است. حتی نکونام مدعی شد تیمش قهرمان جام شرفت شده و قهرمانی حق پرسپولیس نبوده است.
آنها هفته ها در اوج بودند و سپس همه چیز برای آنها خوب پیش رفت. اگر نساجی را می گرفتند قهرمان می شدند و دیگر از این حرف نمی زدند. ما سخت کار می کنیم و سختی های زیادی را تحمل می کنیم تا قهرمان شویم. زیر سوال بردن قهرمانی اصلا درست نیست و هیچکس نمی تواند قهرمانی پرسپولیس را خدشه دار و زیر سوال ببرد. همه باید به این تیم احترام بگذارند. مهم قهرمانی پرسپولیس است و جام را در زمین به دست آوردیم.

مثلاً هواداران استقلال گفتند که گل گلسیانی آفساید بود و آن گل قهرمان شد.
نمی دانم آفساید بود یا نه. بسیاری از کارشناسان گفتند که تشخیص آن صحنه بدون VAR ممکن نیست. آیا خود استقلال از اشتباهات داوری سودی نبرده است؟ در بسیاری از بازی ها به گفته کارشناسان استقلال از داوری سود برده است و این اتفاق برای همه تیم ها افتاده است. امیدوارم سال آینده VAR به فوتبال ما بیاید و دیگر شاهد این نوع اعتراضات نباشیم.

این روزها ماجرای جدایی عثمر کاملا پررنگ شده و شما اولین نفری بودید که در گفت و گو با عادل فردوسی پور گفتید که اسمار به پرسپولیس برنمی گردد. آیا چیزی می دانستید یا داستان متفاوت بود؟
نه من هیچی نمیدونستم فقط حدسم رو گفتم احساس کردم اوضاع آن طور که او می خواست برای اسمار پیش نرفت و از تیم های دیگر هم پیشنهاداتی دریافت کرد. وقتی با او صحبت کردم متوجه شدم که بعید است به ایران برگردد. فکر می کنم پایان کار او در پرسپولیس نزدیک است و باشگاه باید به فکر جذب مربی جدید باشد.

به نظر شما مربی ایرانی برای پرسپولیس بهتر است یا خارجی؟
من سرباز تیم هستم و این موضوع به مدیریت مربوط می شود. امیدوارم هر تصمیمی گرفته شود به نفع پرسپولیس باشد.

در روزهای اخیر بار دیگر شایعاتی مبنی بر امضای قرارداد او با باشگاه پرسپولیس و فسخ قراردادش شنیده می شود. آیا این درست است؟
من به باشگاه فشار نیاوردم و با مدیران تیم صحبت نکردم. من یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و به اندازه سایر بازیکنان تیم دریافت کردم. امیدوارم بهترین اتفاق ها برای پرسپولیس و هوادارانش بیفتد و در فصل آینده لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا حضور قدرتمندی داشته باشیم.

اخبار ورزشی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=296627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.