افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

جزئیات اعطای زمین رایگان به مردم

  • کد خبر : 296435
جزئیات اعطای زمین رایگان به مردم

به گزارش گروه اقتصادی زندگیمجید جودی معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن در حاشیه نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص یک میلیون قطعه زمین به روستاهای محروم و متقاضیان مهاجرت معکوس اظهار داشت: نسبت تخصیص زمین در دو سال 1402 و 1403 یک میلیون قطعه است. تاکنون 600 هزار قطعه زمین […]

به گزارش گروه اقتصادی زندگیمجید جودی معاون مسکن روستایی و بازسازی بنیاد مسکن در حاشیه نمایشگاه آبادیران در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص یک میلیون قطعه زمین به روستاهای محروم و متقاضیان مهاجرت معکوس اظهار داشت: نسبت تخصیص زمین در دو سال 1402 و 1403 یک میلیون قطعه است. تاکنون 600 هزار قطعه زمین در سامانه بارگیری شده است که 85 هزار قطعه آن به افراد واجد شرایط یعنی افراد محروم اختصاص یافته است. روستا و مردمی که مهاجرت معکوس به روستا داشتند.

وی تاکید کرد: این زمین ها به صورت رایگان یعنی اجاره به مدت 99 سال به واجدین شرایط ارائه می شود و این واگذاری ها در راستای محرومیت زدایی و ساخت مسکن برای مستضعفان و بر اساس تفاهم نامه است. با بنیاد مستضعفان و موسسات حمایتی، تسهیلات رایگان به ارزش 150 میلیون تومان علاوه بر مسکن روستایی تا سقف دهم ارائه می شود. در تاریخ 4 پرداخت خواهد شد.

دستیار بنیاد مسکن روستایی گفت: مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی یکی از مهم ترین برنامه ها و اولویت های بنیاد مسکن است و در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان تاکنون حدود 70 درصد از واحدهای مسکونی پایین دستی بوده است. تقویت و بازسازی شده است. واحدها آسیب دیدند.

جودی افزود: برای واحدهایی که در سیل اخیر خسارت دیده اند 350 میلیون تومان وام خیریه و 100 میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته ایم که پس از تایید بازپرداخت می شود.

همچنین رضا حمیدی، مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به روند بازپرداخت وام مسکن روستایی گفت: از بهمن ماه سال گذشته که سقف وام به 350 میلیون رسیده بود تا امروز نزدیک به 280 هزار متقاضی درخواست کرده اند. به بانک برای دریافت وام که 180 هزار آن به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی ادامه داد: متأسفانه شعب بانک های استانی با مانده منفی در پرداخت تسهیلات کند هستند.

مدیر کل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: مردم وام 350 میلیون تومانی را به وام 350 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی و وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن ترجیح می دهند زیرا بهره بسیار کمتر است .

حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان وام بلاعوض تاکنون توسط بنیاد گفت: بنیاد مسکن از سال 94 تا کنون 11 هزار میلیارد تومان وام بلاعوض مسکن برای اقشار کم برخوردار پرداخت کرده است و در این مدت 250 هزار وام مسکن بلامانع است. یادداشت تفاهم با نهادهای مختلف مسکن برای افراد محروم ساخته و تحویل داده شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=296435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.