افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

اعضای آسیایی شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی افزایش خواهند یافت

  • کد خبر : 295794
اعضای آسیایی شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی افزایش خواهند یافت

به گزارش بازار، «سحر تاجبخش مسلم» ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست مجازی گروه راهبری اتحادیه منطقه 2 (آسیا) سازمان جهانی هواشناسی که در مقر این سازمان در ژنو سوئیس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 6 نماینده. از آسیا اعضای شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی هستند، تعداد ناکافی با در نظر گرفتن گستره جغرافیایی […]

به گزارش بازار، «سحر تاجبخش مسلم» ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست مجازی گروه راهبری اتحادیه منطقه 2 (آسیا) سازمان جهانی هواشناسی که در مقر این سازمان در ژنو سوئیس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 6 نماینده. از آسیا اعضای شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی هستند، تعداد ناکافی با در نظر گرفتن گستره جغرافیایی آسیا و تغییرات آب و هوایی آن.

وی افزود: گسترش بسیاری از کشورهای منطقه و افزایش روزافزون رویدادهای جوی شدید در قاره آسیا به دلیل اثرات تغییرات اقلیمی، ایجاب می کند که حداقل یک عضو آسیایی دیگر به ترکیب شورای اجرایی این شورا اضافه شود. سازمان جهانی هواشناسی

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش تعداد اعضای آسیایی در شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی تاثیر بسزایی در مشارکت بیشتر منطقه در تصمیمات نهایی این شورا دارد.

تاج بخش مسلم افزود: اثرات تغییر اقلیم در منطقه یکی دیگر از دلایل قانع کننده این امر است، بنابراین افزایش عضویت منجر به تجربه بیشتر در مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی به ویژه برای کشورهای در حال توسعه و همچنین دلایل اتخاذ تصمیم گیری بهتر برای منطقه 2 سازمان جهانی هواشناسی (اتحادیه آسیا).

وی تصریح کرد: این موضوع را طی نامه ای به دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی مطرح کردیم و از وی خواستیم تا روند قانونی اجرای این پیشنهاد را فراهم کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: پیشنهاد می شود این موضوع به عنوان یکی از دستور کارهای هجدهمین اجلاس RA-II (انجمن منطقه 2 سازمان جهانی هواشناسی) مطرح و اعضا از آن حمایت کنند.

تاج بخش مسلم ادامه داد: این موضوع پیشینه تاریخی دارد اما هیچ گاه از طریق RA-II به صورت جمعی به آن پرداخته نشده و همچنان یک آرزو برای منطقه ماست.

وی گفت: این پیشنهاد قطعا برای شخص یا کشور خاصی و حتی برای یک بازه زمانی خاص نیست. اساساً، در صورت تصویب، ظرفیت بیشتری برای مشارکت در RA-II ایجاد خواهد کرد که برای سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: از این نظر هماهنگی، وحدت و همفکری در بین اعضای RA-II می تواند روحیه خوبی را در منطقه ایجاد کند و می توانیم مشترکا از این پیشنهاد حمایت کنیم.

بر اساس این گزارش، پیشنهاد فوق با استقبال اعضا و رئیس اتحادیه منطقه 2 (آسیا) سازمان جهانی هواشناسی مواجه شد و مقرر شد در برنامه های آتی این اتحادیه مورد توجه قرار گیرد.

سحر تاج بخش مسلم هم اکنون رئیس کارگروه مفهومی منطقه ای آسیا است و چندین سال عضو شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=295794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.