افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

عوامل ایجاد دیسک گردن

  • کد خبر : 295476
عوامل ایجاد دیسک گردن

آفتاب نیوز: ذبیح الله حسن زاده فوق تخصص بیماری های استخوان و جراح ارتوپد گفت: ستون فقرات ما از چندین مهره تشکیل شده است و بین هر دو مهره یک دیسک وجود دارد که وظیفه جذب ضربه یا ضربه به استخوان ها را بر عهده دارد. و افزود: ستون ما چهار منحنی دارد. انحنای دهانه […]

آفتاب نیوز:

ذبیح الله حسن زاده فوق تخصص بیماری های استخوان و جراح ارتوپد گفت: ستون فقرات ما از چندین مهره تشکیل شده است و بین هر دو مهره یک دیسک وجود دارد که وظیفه جذب ضربه یا ضربه به استخوان ها را بر عهده دارد.

و افزود: ستون ما چهار منحنی دارد. انحنای دهانه رحم، انحنای پشت، انحنای کمر و انحنای لگن. این چهار منحنی نقش بسیار موثری دارند و در صورت نبودن، راه رفتن افراد متعادل نیست، اما گاهی به دلیل فعالیت های سخت، مجبور به انجام کارهای سنگین، داشتن وزن زیاد یا ضربه زدن به خود و ایجاد تصادف می باشد. دیسک های ما در معرض فشار و ضربه مکانیکی و در نتیجه آسیب قرار می گیرند.

حسن زاده ادامه داد: دیسک های بدن به ویژه دیسک های کمر شایع است و 85 درصد بیماران معمولا یک بار در زندگی خود کمردرد را تجربه می کنند.

وی بیان کرد: به طور کلی کمردرد چهار علت اصلی دارد; شایع ترین دلیل مکانیکی است. ظهور عفونت ها، بیماری های التهابی و روماتیسمی مانند آرتریت روماتوئید یا بیماری هایی مانند لوپوس و تومورها از دیگر علل شایع کمردرد هستند.

این فوق تخصص بیماری های استخوان و جراح ارتوپد تصریح کرد: هر یک از این دلایل می تواند علل مختلفی داشته باشد که پزشک با معاینه و تصاویر مناسب به تشخیص قطعی می رسد و اقدامات لازم را برای درمان انجام می دهد.

وی ادامه داد: به طور کلی دیسک کمر از بیماری های شایعی است که مردم ما در طول زندگی خود با آن مواجه می شوند و نیاز به مراقبت های ویژه و تشخیص به موقع دارند تا دچار این مشکلات نشوند. هنگامی که دیسک در ناحیه ای از بدن ایجاد می شود، باید آن را جدی گرفت. یکی از شایع ترین موارد دیسک کمر و سپس گردن است که به ندرت در قفسه سینه به دلیل کم تحرکی ایجاد می شود و این دردها زمانی که بیش از دو هفته طول بکشد یا منشأ عصبی داشته باشد باید جدی گرفت.

حسن زاده گفت: در موارد درد طولانی مدت، بیمار در اندام تحتانی احساس گزگز و بی حسی می کند و این حس به اندام هایی مانند انگشتان دست یا پاشنه پا نیز کشیده می شود.

وی درباره راه های جلوگیری از بروز دیسک در پشت و گردن گفت: نشستن صحیح و نشستن تا حد امکان می تواند در جلوگیری از بروز دیسک در پشت بسیار موثر باشد. توصیه ما این است که افراد بیش از 20 دقیقه در یک مکان ننشینند. همچنین از رانندگی یا سفرهای طولانی که مستلزم نشستن طولانی مدت است خودداری کنید. توصیه دیگر بلند نکردن اجسام سنگین است و مخصوصاً خانم ها روش صحیح برداشتن اجسام سنگین را از روی زمین رعایت کنند. علاوه بر این افراد باید سعی کنند به موقع به پزشکان و متخصصان ارتوپدی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی و فیزیوتراپیست مراجعه کنند تا با تشخیص زودهنگام و به موقع درمان مناسب را دریافت کنند.

درمان دارویی دیسک کمر تنها 30 تا 40 درصد موثر است

وی تصریح کرد: تمامی این درمان ها با همکاری بیمار و رعایت توصیه های پزشک معالج قابل حل است. در مورد درمان دیسک، قسمت دارویی ممکن است تنها 30 تا 40 درصد موثر باشد، اما فیزیوتراپی و ورزش های تقویتی کمر و همچنین کاهش وزن می تواند بسیار موثر و پیشگیرانه باشد.

این جراح ارتوپد گفت: دیسک گردن به تنهایی می تواند شامل چندین حالت باشد و در 4 درجه وجود داشته باشد. ابتدا مهره گردن آبی را که در داخل دارد از دست می دهد و برآمدگی در آن ایجاد می شود. در مرحله دوم شاهد فتق در مهره، پارگی دیسک و بیرون زدگی هستیم. در مرحله سوم قسمتی از دیسک برداشته شده و در داخل فضای نخاعی یا روی ریشه عصبی قرار می گیرد و در مرحله چهارم قطعاتی از دیسک در فضای کانال نخاعی قرار می گیرد که درمان را بسیار دشوار می کند. . معمولا اکثر بیماران مراحل 1 و 2 را تجربه می کنند و در صورت عدم مراجعه به موقع و عدم انجام درمان های خودسرانه و سنتی و مراجعه به پزشک می توانند از بروز درد در مراحل 3 و 4 جلوگیری کنند اما در صورت سهل انگاری و استفاده از برخی از روش های سنتی غیر استاندارد و غیر علمی، ممکن است عواقب بسیار جبران ناپذیری را تجربه کنید.

حسن زاده گفت: هر نوع ماساژ، تزریق و صافی که توسط افراد غیر متخصص و غیر علمی برای بیمار انجام شود بسیار خطرناک و مضر خواهد بود. یکی از توصیه های مهم ما این است که کمردرد کودکان را جدی بگیرید. اگر کودکان بیش از دو هفته از کمردرد رنج می‌برند یا بدون دلیل دچار تب می‌شوند، باید فوراً به پزشک مراجعه کنند تا از شروع احتمالی یک بیماری بدخیم مانند. سرطان خون.

وی گفت: کمردرد می تواند در سنین بالا با پوکی استخوان و در نتیجه شکستگی خاموش خود را نشان دهد. با مراجعه به موقع برای تشخیص دقیق و همکاری با پزشک متخصص و رعایت برخی اصول می توانید نقش بسیار موثری در درمان و سلامت بیمار داشته باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=295476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.