افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

معامله گران باید مالیات بر عایدی سرمایه بپردازند

  • کد خبر : 295007
معامله گران باید مالیات بر عایدی سرمایه بپردازند

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد و دارایی در گزارشی از محاسبه مالیات بر عایدی سرمایه اعلام کرده است: نکته قابل توجه این است که همه درآمدها باید مشمول مالیات باشند و در همه کشورها یکسان است و عایدی سرمایه یکسان است. مالیات زمانی محاسبه می شود که تورم برای آن سرمایه محاسبه و تعدیل شده […]

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد و دارایی در گزارشی از محاسبه مالیات بر عایدی سرمایه اعلام کرده است: نکته قابل توجه این است که همه درآمدها باید مشمول مالیات باشند و در همه کشورها یکسان است و عایدی سرمایه یکسان است. مالیات زمانی محاسبه می شود که تورم برای آن سرمایه محاسبه و تعدیل شده باشد، پس باید توجه داشت که افزایش ارزش اموال مردم به دلیل فعالیت های اقتصادی و سایه رونق نیست، بلکه در سایه قیمت است. افزایش می یابد و تورم تحمیل می شود که کاملاً نادرست است.

تا کنون وضع مالیات در کشور به گونه ای بوده که هدف به اشتباه تولیدکنندگان بوده اند نه تجار. اما با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، بازرگانی که تاکنون مالیات فعالیت خود را پرداخت نکرده اند، شروع به پرداخت مالیات خواهند کرد. بنابراین در این قانون حداقل کاری که انجام شده این است که مانند بیش از 150 کشور دنیا که علاوه بر تولید مالیات بر عایدی سرمایه دریافت می کنند، دولت نیز باید با بازرگانان مانند تولیدکنندگان رفتار کند و معاف نباشد. از مالیات ها

مالیات بر عایدی سرمایه کاملاً منطقی است و غیرمنطقی است که تاکنون از این نوع مالیات نداشته ایم که یکی از درآمدها بدون منطق خاصی از مالیات معاف شده باشد. در حالی که اگر منطق حمایت از تولید بود، مساحت ساخت خانه یا خودرو و … و تولید باید معاف از مالیات باشد، نه خرید و فروش املاک، خودرو و… از مالیات معاف شود. . .

لازم به ذکر است که هدف قانون مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از سفته بازی در بازار دارایی است. همچنین جامعه هدف این قانون زیر دو یا سه درصد است و اینها افرادی هستند که از راه سوداگری پول در می آورند و هیچ تولیدی در اقتصاد ایجاد نمی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=295007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.