افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

3 سال پیش حقوق آقای بشوهی پست شهرداری بود. زاکانی این بار به دنبال چیست؟

  • کد خبر : 294899
3 سال پیش حقوق آقای بشوهی پست شهرداری بود.  زاکانی این بار به دنبال چیست؟

از ظواهر مشخص می شود که زاکانی شهرداری را سکوی پرتاب پاستور می داند تا جایی که راه بازگشتی را متصور نیست و خود را رئیس جمهور ایران در دوره چهاردهم می داند و در ستاد انتخاباتی به معاونانش دستور داده است. بر اساس گزارش ها، لطف الله فروزنده (معاون مالی شهرداری) به عنوان رئیس […]

از ظواهر مشخص می شود که زاکانی شهرداری را سکوی پرتاب پاستور می داند تا جایی که راه بازگشتی را متصور نیست و خود را رئیس جمهور ایران در دوره چهاردهم می داند و در ستاد انتخاباتی به معاونانش دستور داده است.

بر اساس گزارش ها، لطف الله فروزنده (معاون مالی شهرداری) به عنوان رئیس ستاد انتخابات، امین توکلی زاده (معاون اجتماعی) به عنوان رئیس ستاد مردمی، داود گودرزی به عنوان رئیس ستاد احزاب، علی نادعلی به عنوان رئیس ستاد مردمی انتخاب شدند. ستاد تهران و مالک شریعتی به عنوان سخنگوی ستاد زاکانی.

تاخیر زاکانی در انتخاب جانشین

قانون منعی برای شرکت شهردار تهران در انتخابات ریاست جمهوری ندارد. اما شهردار باید با رعایت شرایط قانونی، از شهرداری خداحافظی کند و جانشین خود را در زمان انتخابات معرفی کند. زاکانی با مبدل شهردار تهران کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد و اعلام کرد که می رود. اما به نظر می رسد شهردار تهران برای انتخاب فردی به عنوان جانشین خود و دادن حق امضای چند روزه به او مشکل دارد.

محمد آقامیری، یکی از اعضای شورای شهر تهران در مصاحبه ای به صراحت گفته است: «ظاهراً قرار نیست جانشینی مشخص شود، زیرا اعلام کرده اند که در تهران هستند و اگر موضوعی بخواهند پیگیری کنند. این کار را خواهد کرد.” کارهای اداری را انجام خواهد داد. آنها همچنین با مدیریت هماهنگ کرده اند تا کارها را از این طریق انجام دهند.»

تأخیر زاکانی در رد اجازه نامه خود این واقعیت را تقویت کرد که او قصد دارد خلاف قانون عمل کند. اما دیروز مهدی چمران، سرپرست شهرداری تهران از ارائه مجوز زاکانی به شهرداری تهران خبر داد. در ادامه زاکانی طی نامه ای مهدی منوری مشاور و مدیرکل دفتر شهردار را به عنوان جانشین خود معرفی کرد تا مسئولیت هماهنگی و پیگیری امور و به نوعی همان هماهنگی با نهاد ریاست جمهوری را که آقامیری ذکر کرده بود بر عهده بگیرد. به حقیقت پیوسته است.

از طرفی معاونان زاکانی هم باید خداحافظی کنند. اما این ابهام پیش می آید که اگر این مدیران کارآمد هستند چرا با مراجعه به ستاد زاکانی به شهر آسیب می زنند؟ اگر رفتن یا نبودن آنها فرقی نمی کند چرا انتخاب شدند و مقام رهبری داشتند؟

لزوم تغییر قانون کاندیداتوری شهرداری در انتخابات

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با هم ماهان به بررسی و تشریح حضور معاونین شهردار تهران در ستاد انتخابات پرداخت.

*با توجه به فعالیت ستاد معاونت ها چگونه کنترل می کنید که از امکانات شهرداری در انتخابات استفاده نشود؟

علاوه بر شهرداری تهران، سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور، وزارت کشور و قوه قضائیه باید نه تنها بر عملکرد شهرداری، بلکه بر فعالیت‌های کلیه نهادهای دولتی و عمومی نظارت داشته باشند تا تسهیلات، پرسنل و از ظرفیت های بالقوه و بالفعل این ارگان ها متناسب با انتخابات استفاده شود.

* اگر با تخلف انتخاباتی مواجه شدید، علنی آن را پیگیری می کنید یا مخفیانه؟

در صورت برخورد با موردی حتما اطلاع رسانی، با رئیس شهرداری تهران منعکس و به مردم اطلاع رسانی می کنیم. چون خودمان را با کسی مقایسه نمی کنیم.

*اگر کار شهرداری بدون حضور مدیران ارشد انجام می شود، چه نیازی به انتخاب شهردار و معاونان وی است؟

به نظر من این یک نقص قانونی است. قانون به شهردار اجازه می دهد مانند سایر مقامات عالی رتبه بدون استعفا در صحنه انتخابات حاضر شود. در گذشته نیز این اتفاق افتاده است. اما به نظر من شهرداری با سیستم های دولتی متفاوت است زیرا با زندگی روزمره مردم سروکار دارد. به همین دلیل است که معتقدم باید قانون اصلاح شود و اگر شهردار تصمیم به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری گرفت باید شش ماه قبل از آن استعفا دهد.

*آیا پایتخت ایران در زمان حضور شهردار تهران و معاونانش در انتخابات ریاست جمهوری مشکلی ندارد؟

قطعا با افت خدمات در شهر مواجه خواهیم شد به خصوص اگر معاونت های شهردار نیز در ستاد انتخابات مسئولیت هایی را بر عهده بگیرند. طی 10 تا 15 روزی که شهردار و معاونانش درگیر تبلیغات انتخاباتی هستند، طبیعتا با تاخیر و وقفه در ارائه خدمات مواجه هستیم. البته تلاش همه مدیران بر همین اساس است تا این اتفاق نیفتد اما این افت خدمت اجتناب ناپذیر است.

*طبق قانون معاونین شهردار باید مرخصی بگیرند. آیا آنها مرخصی گرفته اند؟

ابتدا بگویم این موضوع در شهرداری تهران بی سابقه است و دستوری برای حضور معاونان شهردار در ستاد صادر نشده است. در دو سه دوره گذشته که شهردار تهران کاندیدای ریاست جمهوری شد، هیچ یک از نمایندگان تصمیم رسمی دریافت نکردند، اما امکان کمک غیررسمی برای آنها وجود داشت. این در حالی است که حضور معاونان شهردار در انتخابات هیچ گاه یک موضع رسمی تلقی نشده است. به هر حال این حکم صادر شده و طبق قانون معاونین شهردار باید مرخصی بگیرند و فردی را به جای خود انتخاب کنند.

23302

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=294899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.