افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

علی دایی: استقلالی ها نساجی را می گیرند، درباره جام شرفت صحبت نکردند/ با تعویض گل محمدی موافقت نکردم/ بحثی نشد و دلیلی برای حضور او در پرسپولیس وجود ندارد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 294408
علی دایی: استقلالی ها نساجی را می گیرند، درباره جام شرفت صحبت نکردند/ با تعویض گل محمدی موافقت نکردم/ بحثی نشد و دلیلی برای حضور او در پرسپولیس وجود ندارد – پرسپولیس نیوز

علی دایی سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با مطرح شدن نامش به عنوان گزینه سرمربیگری ارتش سرخ واکنش نشان داد و اعلام کرد که در این زمینه با او صحبتی نکرده اند. پس از مطرح شدن نام علی دایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، طبیعی بود که انتظار واکنش وی در این خصوص را […]

علی دایی سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با مطرح شدن نامش به عنوان گزینه سرمربیگری ارتش سرخ واکنش نشان داد و اعلام کرد که در این زمینه با او صحبتی نکرده اند.

پس از مطرح شدن نام علی دایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، طبیعی بود که انتظار واکنش وی در این خصوص را داشت. دایی که همیشه صراحتش از ویژگی های اوست، در گفتگو با تابناک علاوه بر واکنش به این موضوع، به موضوعات مختلفی از جمله قهرمانی پرسپولیس، تمسخر جواد نکونام به قهرمانی پرسپولیس و قیام شرفت پرداخت. جام. پرونده فساد در فوتبال و مسائل دیگر مطرح شده است. مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:

در روزهای اخیر واکنش هایی مبنی بر انتخاب او به عنوان سرمربی فصل آینده پرسپولیس مطرح شد و حتی برخی به او تبریک گفتند.

حضورم در پرسپولیس را تبریک می گویم؟! چه جالب! من از همه چیز آگاه نیستم.

این درست نیست که صحبت از حضور شما در پرسپولیس شد؟

نه، این درست نیست. کی گفته باشگاه پرسپولیس برای مربیگری این تیم به من نزدیک شد و من قبول کردم؟

خب ماجرای دوستی شما با مدیرعامل پرسپولیس و جلسات گاه و بیگاه به انتشار آن خبر کمک کرده است.

همکاری خوب و موفقی با آقای درویش در سایپا داشتم. دوستی خوبی بین ما وجود دارد اما این دلیل نمی شود که من روی نیمکت بنشینم تا پرسپولیس را هدایت کنم.

اما فصل گذشته رضا درویش این پیشنهاد را به شما داد.

بله، این برای فصل قبل بود. ابتدای فصل آقای درویش صحبت از پیوستن به پرسپولیس کرد و من در آن زمان هیچ برنامه ای برای بازگشت به فوتبال نداشتم و یک نیم فصل دوباره با من صحبت کردند و آن زمان بود که یحیی گل محمدی هنوز در پرسپولیس و من با جایگزینی دوست در نیم فصل موافقت نکردم. من کهنه ام می آید و هدایت پرسپولیس را بر عهده می گیرد.

اما فکر می کنید این سریال برای حضور شما در پرسپولیس خیلی جدی شده است؟

میگم خبری نیست من اینجا در دفترم هستم و زندگی ام را می گذرانم.

حتی گفته شده که او اردوی پرسپولیس را در هلند برنامه ریزی کرده است. سه دستیار آلمانی و سه بازیکن اروپایی در آنجا به تیم خواهند پیوست. اخبار و شایعات به اینجا رسیده است.

زمین پرسپولیس در هلند چه ربطی به من دارد؟ من همین الان از شما شنیدم من عاشق پرسپولیس هستم. من همیشه این تیم و هوادارانش را دوست داشتم. من همیشه برای موفقیت های آنها خوشحالم. چه در پرسپولیس بودم و چه نبودم، همیشه برای این تیم محبوب و هوادارانش بهترین ها را آرزو می کنم.

قهرمانی های متعدد پرسپولیس در این سال ها واکنش هایی را نسبت به قهرمانی این تیم برانگیخته است و برخی موفقیت های آن را به عوامل غیرفنی نسبت می دهند. مثل قهرمانی اخیر قرمزها که در روز آخر اتفاق افتاد. به عنوان یک پرسپولیسی نظری داری؟

بازی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان را تماشا کردم. من هم می گویم گل پرسپولیس آفساید بود اما آیا این گل تنها خطای موثر داور در این فصل بود؟

اتفاقا برخی از کارشناسان داوری نیز به اشتباهات زیادی در طول فصل اشاره کرده اند.

می خواهم دو دربی را ببینی. اشتباهات داوری او را بررسی کنید. در بازی رفت یک پنالتی اشتباه برای استقلال انجام دادند که باعث شد بازی با تساوی به پایان برسد. صحبت از VAR و … است اما حتی صدای داوران در اتاق VAR در صحنه مشکوک پنالتی مقابل عیسی آل کثیر نادیده گرفته شد و بازی مجدد با تساوی به پایان رسید. این دو بازی و امتیازات آن می توانست سرنوشت قهرمانی پرسپولیس را از صعود به مرحله نهایی باز دارد.

بنابراین برخلاف نظر برخی معتقدید پرسپولیس قهرمان فوتبال شده است.

من می گویم پرسپولیس چون می خواست قهرمان شد، تلاش کرد و شایسته قهرمانی بود. تمرکز این تیم روی بازی های خودش بود. مصاحبه ای با کادرفنی، بازیکنان و دیگر عوامل مجموعه پرسپولیس ندیدیم که گفته اند عده ای یا دست های پنهان نمی خواهند و نمی گذارند نتیجه بگیریم. صحبت ها فقط فنی بود و هیچکس در مورد داوری صحبت نکرد.

اما در تیم استقلال حتی در زمان هایی که در اوج بود مدام صحبت از داوری ها و دست های پنهانی بود که اجازه قهرمانی به آنها نمی داد. وقتی آنها برتری را از دست دادند، صحبت از جام افتخار و جام فلزی شد. نظری در این مورد دارید؟

اینها فقط توطئه و هیاهوهای جانبی هستند. اگر استقلال در دیدار مقابل نساجی که همزمان با پرسپولیس و استقلال خوزستان بود پیروز می شد، صدر جدول و در نهایت قهرمانی را از دست نمی داد و خبری از جام متال و کاپ افتخار نبود. . پرسپولیس قهرمان شد چون فقط تمرکز داشت و روی مشکلات فنی خودش کار می کرد.

با این حال بازیکنان استقلال بعد از بازی مقابل نساجی در مصاحبه های خود از قضاوت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان صحبت کردند در حالی که بازی همزمان بود و عملا نتوانستند روند داوری را ببینند.

وقتی ذهن بازیکن درگیر مسائل حاشیه ای می شود، نتیجه همان می شود که شما به آن اشاره می کنید.

با توجه به شرایط پرسپولیس در ابتدای فصل و نتایج این تیم تا نیم فصل، فکر می کردید پرسپولیس قهرمان شود؟

واقعیت این است که با توجه به تعاملات نقل و انتقالاتی تیم ها در ابتدای فصل و بر اساس امکانات مالی و زیرساختی، سپاهان را شانس اول قهرمانی می دانستم اما اکنون خوشحالم که این افتخار یک بار بوده است. باز هم برای تیم پرسپولیس و هوادارانش.

اواسط این فصل پرسپولیس و استقلال هم واگذار شدند. آینده این دو باشگاه را چگونه می بینید؟

اکثریت مردم ایران طرفدار پرسپولیس یا استقلال هستند. تراکتور، ملوان، سپاهان و سایر تیم ها هم قابل احترام هستند و در شهرهای خود هوادار دارند، اما حقیقت این است که پرسپولیس و استقلال در سراسر ایران هواداران خاص خود را دارند. اینکه این دو تیم از نظر منابع مالی ثبات و یک نقطه اعتماد دارند کمک زیادی به بهبود کارشان می کند. پرسپولیس از ثبات مدیریتی خوبی برخوردار است و هلدینگ بانکی که به حامی و سرمایه گذار این باشگاه تبدیل شده، اکنون دستان خود را برای برنامه ریزی بهتر به روی آقای درویش باز می گذارد. استقلال از ثبات مدیریتی برخوردار نبود که عواقب آن را هم دید، اما حالا با حضور آقای شهریاری که یکی از مدیران سالم و موفق کشورمان است، امیدوارم استقلال هم روزهای خوبی در پیش داشته باشد. فصل بعد من با آقای شهریاری در صباباتری کار کرده ام و مدیریت ایشان را دیده ام. مطمئنم او استقلال را به جایگاه مناسبی خواهد رساند.

با این شرایط به نظر شما تیم های ایرانی می توانند با تیم های ثروتمند عربی و تیم های حرفه ای شرق آسیا در لیگ نخبگان آسیا رقابت کنند؟

ببینید الهلال عربستان با وجود صرف میلیاردها دلار نتوانست از العین امارات که از نظر هزینه پایین تر از این تیم آمده بود پیشی بگیرد. چیزی که من هم با آن موافق نیستم، استخدام بازیکنان خارجی بی کیفیت است. فکر می کنم فصل گذشته در تیم های ایرانی بازیکنان خارجی تاثیرگذار بسیار کمی را دیدیم. تیم های ما باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند. همون اوستون اورونوف که پرسپولیس رو جذب کرد. با این شرایط مالی می توان بازیکنان خارجی خوبی را جذب کرد تا بتوانند در سطح آسیا با رقبای ثروتمندی از خلیج فارس و تیم های شرق آسیا رقابت کنند. بازیکن خارجی که به فوتبال ما می آید باید آنقدر کیفیت داشته باشد که روی نیمکت نباشد.

از پرسپولیس و استقلال دور شویم و وارد بحث داغ این روزهای فوتبالی شویم. افتتاح پرونده جدید فساد گسترده در سطح مدیران فوتبال، داوران و عوامل رسانه ای، می خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم؟ شما جزو اولین کسانی بودید که علیه فساد در فوتبال صحبت کردید اما حالا دیگر در فوتبال نیستید و مفسدان در وسط زمین فوتبال به کار خود ادامه می دهند.

مبارزه با فساد در فوتبال و پاکسازی آلودگی از این لذت ساده مردم بسیار خوب است. تاثیرات مثبت فوتبال در سطح جامعه دیده می شود. بیش از یک هفته از قهرمانی پرسپولیس می گذرد اما هواداران این تیم همچنان درباره این موضوع صحبت می کنند و عکس های خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. به همین دلیل بهتر است فوتبال ما در محیطی سالم پیشرفت کند اما یک نکته مهم وجود دارد. آیا فساد در ایران فقط در فوتبال رخ می دهد و باید به آن رسیدگی شود؟ آیا در بخش های اقتصادی فساد وجود ندارد؟ برخی از آنها آنقدر بزرگ و غیرقابل تصور هستند که نمی توان آنها را پنهان کرد و مردم از آنها آگاه هستند. البته باید با فساد در فوتبال مبارزه کرد تا مردم سلامت مربیان خود را باور کنند. در غیر این صورت از فوتبال اخراج می شوند اما مفسدان اقتصادی چطور؟ کدام یک از پرونده هایی که در سال های اخیر افشا شد به جیب ملت بازگشت؟ در این شرایط سخت اقتصادی بهتر نیست شفاف سازی و برخورد قاطع با متخلفانی مثل فوتبال در این عرصه و جلب اعتماد جامعه انجام شود؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=294408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.