افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

تقاضای نفت در سال 2024 مطلوب باقی خواهد ماند

  • کد خبر : 294283
تقاضای نفت در سال 2024 مطلوب باقی خواهد ماند

به گزارش بازار، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) در آخرین گزارش ماهانه خود، برآورد قبلی خود را از رشد نسبتاً مطلوب تقاضای جهانی نفت در سال 2024، علیرغم ثبت مصرف کمتر از حد انتظار، حفظ کرد سه ماهه اول سال جاری و اعلام کرد که افزایش سفر به بهبود تقاضا در نیمه دوم سال جاری […]

به گزارش بازار، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) در آخرین گزارش ماهانه خود، برآورد قبلی خود را از رشد نسبتاً مطلوب تقاضای جهانی نفت در سال 2024، علیرغم ثبت مصرف کمتر از حد انتظار، حفظ کرد سه ماهه اول سال جاری و اعلام کرد که افزایش سفر به بهبود تقاضا در نیمه دوم سال جاری کمک خواهد کرد.

بر اساس آخرین برآورد ماهانه اوپک، تقاضای جهانی نفت خام در سال 2024 به میزان 2.25 میلیون بشکه در روز و در سال 2025 به میزان 1.85 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

گزارش ژوئن دبیرخانه اوپک جدیدترین گزارشی است که به بررسی وضعیت بازار نفت در نیمه دوم سال جاری می پردازد.

پس از اینکه بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد تقاضای حمل و نقل در بازارهای جهانی نفت خام منجر به کمبود عرضه در سه ماهه سوم سال جاری می شود، قیمت نفت در بازارهای جهانی روز دوشنبه (22 ژوئن) 3 درصد افزایش یافت.

دبیرخانه اوپک از ادامه روند ثابت رشد اقتصاد جهانی در نیمه اول سال 2024 خبر داد و پیش بینی کرد تقاضای جهانی نفت در نیمه دوم سال جاری 2.3 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

بر اساس برآوردهای این سازمان، بخش خدمات در سراسر جهان حرکت پایداری را حفظ می کند.

انتظار می رود سهم اصلی در پویایی رشد اقتصادی در نیمه دوم سال 2024 به ویژه با افزایش سفر و گردشگری تابستانی صورت گیرد و این روند تأثیر مثبتی بر تقاضای نفت خواهد داشت.

اتحاد تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک موسوم به اوپک پلاس، به منظور حمایت از قیمت و بازارهای جهانی نفت خام، مجموعه ای از توافقات را برای کاهش عرضه از پایان سال 2022 به اجرا گذاشته است.

8 عضو این ائتلاف تصمیم گرفتند کاهش عرضه داوطلبانه روزانه 2 میلیون و 200 هزار بشکه ای خود را تا پایان سپتامبر (سه ماهه سوم) در نشست دوم ژوئن (13 ژوئن) تمدید کنند و سپس از اکتبر سال جاری به تدریج آن را گام به گام کاهش دهند. .

پس از انتشار گزارش دبیرخانه اوپک، قیمت نفت ثابت ماند و قیمت نفت خام برنت دریای شمال به 81 دلار در هر بشکه رسید.

چشم انداز تقاضا
شکاف گسترده ای در میان پیش بینی کنندگان در مورد اینکه آیا تقاضای نفت در سال 2024 فراتر از حد طبیعی رشد خواهد کرد، وجود دارد، تا حدی به دلیل تفاوت در سرعت انتقال جهانی به سوخت های پاک تر.

گزارش دبیرخانه اوپک نشان داد که این سازمان دیدگاه های خود را در بالاترین سطح پیش بینی ها حفظ می کند.

اگرچه اوپک پیش بینی کل تقاضا برای سه ماه نخست سال جاری را 50 هزار بشکه در روز کاهش داد و 103 میلیون و 510 هزار بشکه در روز اعلام کرد، اما پیش بینی سه ماهه دوم را با همان چشم انداز صعودی حفظ کرد و در کل رقم را تغییر نداد. . سال

آژانس بین المللی انرژی که نماینده کشورهای صنعتی است، انتظار رشد تقاضای بسیار کمتری نسبت به اوپک (1.1 میلیون بشکه در روز) دارد و قصد دارد آخرین گزارش چشم انداز کوتاه مدت ماهانه خود را در روز چهارشنبه (23 ژوئن) منتشر کند.

گلدمن ساکس روز دوشنبه اعلام کرد که تقاضای سوخت در طول سفرهای تابستانی، بازار نفت را با کمبود عرضه روزانه 1.3 میلیون بشکه در سه ماهه سوم ترک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارقام آخرین گزارش دبیرخانه اوپک حاکی از شکاف بیشتر بین عرضه و تقاضا است.

در این گزارش، اوپک تقاضای نفت خام اعضای ائتلاف اوپک پلاس در سه ماهه سوم را 43.6 میلیون بشکه پیش بینی کرده است که بسیار بیشتر از تولید فعلی اعضای این اتحاد است.

در این گزارش با استناد به ارقام منابع ثانویه، اوپک پلاس در ماه می 40 میلیون و 920 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که نشان دهنده کاهش 123 هزار بشکه ای در روز نسبت به ماه آوریل است، بنابراین کاهش عرضه از روسیه و قزاقستان با افزایش تولید. در نیجریه و تولیدکنندگان کوچک آفریقایی غرامت دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=294283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.