افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

ثبت نام برای صدور مجوزهای اربعین آغاز شد – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 294135
ثبت نام برای صدور مجوزهای اربعین آغاز شد – خبرگزاری بعلاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید نامجو دبیر کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی اعلام کرد: علاقه مندان به ساماندهی موکب ها و مسئولان موکب که در سال های گذشته مجوز برگزاری موکب را دریافت کرده اند می توانند. با سیستم راهپیمایی در آدرس مراجعه کنید http://mokeb.atabat.org/loginبرای اربعین حسینی امسال برای مجوز […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید نامجو دبیر کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی اعلام کرد: علاقه مندان به ساماندهی موکب ها و مسئولان موکب که در سال های گذشته مجوز برگزاری موکب را دریافت کرده اند می توانند. با سیستم راهپیمایی در آدرس مراجعه کنید http://mokeb.atabat.org/loginبرای اربعین حسینی امسال برای مجوز جدید اقدام کنید یا مجوز خود را تمدید کنید.

وی افزود: با تلاش خیرین، هیئت های مذهبی و موکب های حاضر از سراسر کشور، قرار است با استعداد بیش از سه هزار موکب، خدمات اسکان و غذا به زائران اربعین حسینی ارائه شود.

اربعین حسینی دبیر کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه با بیان اینکه بازدیدهای مستمر از مرزها و نیازسنجی های لازم انجام شده است، تاکید کرد: خدمات رسانی به زائران انجام شده است. با توجه برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی ستاد اربعین حسینی اجرا می شود.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و تفاهم نامه با مقامات عراقی، عملیات ارسال تجهیزات و اقلام موکب ها از 25 محرم آغاز و تا پنجم صفر از مرزهای شلمچه و مهران و مهران ادامه خواهد داشت. در صورت لزوم مرز خسروی.

وی افزود: پس از این تاریخ اگر نیاز بود مانند سال گذشته به آن سوی مرز ارسال شود سومار عملیات ارسال اقلام و تجهیزات موکب ها انجام می شود. برای این منظور 10 میدان در داخل و خارج از کشور فعال می شود که چهار میدان در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا در عراق و شش میدان در ایران واقع شده است.

وی گفت: از شش قرارگاه در داخل کشور، پنج کمپ در استان ها و در مرزهای خروجی از جمله خوزستان (مرز) مستقر هستند. چزابه و شلمچه، ایلام (مرز مهران)، کرمانشاه (مرز خسروی)، کردستان (مرز) باشماق) و آذربایجان غربی (مرز تمرین) و کمپ ویژه زائران خارجی در مرز ورودی سیستان و بلوچستان (مرز داشتم میرفتم و ریمدان) فعال خواهد شد.

معاون توسعه و بازسازی ستاد توسعه عتبات عالیات تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا، عرضه آب، یخ و سرپناه از اولویت‌های کمیته مشارکت‌های مردمی، سرپناه و تغذیه برای اربعین حسینی است.

نامجو گفت: توصیه اکید ما به موکب این است که با توجه به گرمای هوا برنامه ریزی لازم را برای تامین تجهیزات تهویه مطبوع و تجهیزات برودتی و تامین آب و یخ داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=294135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.