افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » خطر بزهکار شدن دانش آموزان در تابستان گرم

  • کد خبر : 29407
اسمارتک نیوز » خطر بزهکار شدن دانش آموزان در تابستان گرم

روزنامه ایران: فراهم کردن فرصتی برای رشد رفتارهای مثبت کودکان، زیربنای بیشتر تلاش‌ها برای پیشگیری از جرم و خشونت جوانان است. قریب به سه دهه است که در دنیا، مربیان، قانونگذاران و کارشناسان در زمینه پیشگیری از شکل‌گیری جرایم و تخلفات به دنبال راهکارهای مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم هستند.برخی از کودکان و نوجوانانی […]

روزنامه ایران: فراهم کردن فرصتی برای رشد رفتارهای مثبت کودکان، زیربنای بیشتر تلاش‌ها برای پیشگیری از جرم و خشونت جوانان است. قریب به سه دهه است که در دنیا، مربیان، قانونگذاران و کارشناسان در زمینه پیشگیری از شکل‌گیری جرایم و تخلفات به دنبال راهکارهای مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم هستند.
برخی از کودکان و نوجوانانی که تجربه کودک آزاری، بی توجهی، فقر، قرار گرفتن در یک جامعه بیمار روانی یا سایر عوامل خطر را دارند، به بزهکاران نوجوان تبدیل می شوند و ترک تحصیل می کنند.
راهبرد توسعه اجتماعی پیشنهاد می کند فرصت ها، مهارت ها و دانشی که منجر به رفتارهای سالم می شود باید در دستور کار خانواده ها، مدارس و مسئولان نهادهای اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هر کشور قرار گیرد. موضوع اصلی این استراتژی کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظتی در زندگی کودکان در معرض خطر است. شناسایی عوامل خطر و عوامل حفاظتی گام مهمی در پیشگیری است و به مربیان و متخصصان کمک می کند تا برنامه های مؤثرتری برای جوانان تهیه کنند.
مقامات هر کشور موظفند در محیطی منضبط، امن و مطمئن به همه جوانان آموزش کافی ارائه دهند. اکنون بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع جرم و گرایش به رفتارهای مخاطره آمیز، تعطیلات تابستانی است که زمان بیشتری برای پرداختن به مسائل فرهنگی وجود دارد.

تعطیلات تابستانی را جدی بگیرید

تعطیلات تابستانی فرصتی عالی برای دانش آموزان برای رشد فکری، جسمی و ذهنی است. البته برای رسیدن به این پیشرفت ها باید برنامه سازنده ای داشته باشند.
کتاب خواندن یکی از بهترین راه ها برای تقویت مهارت های ذهنی و فکری است. دانش آموزان می توانند کتاب های علمی، ادبی، تاریخی و هنری را بر اساس علاقه خود انتخاب کنند.
برخی موسسات و مراکز آموزشی در تعطیلات تابستانی دوره ها و کارگاه های آموزشی مختلفی برگزار می کنند. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند در زمینه هایی مانند هنر، علم، ورزش، برنامه نویسی و زبان شرکت کنند.
فعالیت های ورزشی نه تنها به سلامت جسمانی کمک می کند، بلکه تمرکز و تفکر را نیز تقویت می کند. دانش‌آموزان می‌توانند ورزش‌هایی مانند شنا، فوتبال، بسکتبال یا هر ورزش دیگری که مورد علاقه‌شان است را انتخاب کنند. آنها همچنین ممکن است در فعالیت های اجتماعی مانند خدمات اجتماعی، داوطلب شدن در مؤسسات خیریه و گروه های دانشجویی شرکت کنند. این فعالیت ها به آنها کمک می کند تا مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنند و در مورد مسائل اجتماعی بیاموزند.
سفر به مناطق جدید و کاوش در فرهنگ ها، تاریخ و طبیعت می تواند یک تجربه بسیار آموزشی برای آنها باشد. دانش آموزان می توانند با خانواده یا دوستان خود سفر کنند و از این فرصت برای یادگیری و تجربه استفاده کنند.

مشکلات عایق خطرناک

دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌درآمد و آن‌هایی که به دلایل اقتصادی یا خانوادگی در تعطیلات تابستانی برنامه‌ریزی نشده‌اند، با مشکلات شخصیتی و تاخیر مواجه می‌شوند.
کاهش اعتماد به نفس یکی از مشکلاتی است که این کودکان و نوجوانان درگیر آن خواهند شد. ممکن است احساس کنند قادر به رقابت با دیگران یا رسیدن به اهداف خود نیستند.
عدم انجام فعالیت های سازنده و تفریحی در ایام تعطیلات می تواند باعث ایجاد اضطراب و استرس در دانش آموزان شود. آنها ممکن است احساس کنند که از اوقات فراغت خود به درستی استفاده نمی کنند و می ترسند فرصت های رشد و توسعه را از دست بدهند. انزوای اجتماعی دانش آموزان اثرات مخربی بر روح و جسم آنها می گذارد و می تواند منجر به افزایش احساس تنهایی و اضطراب اجتماعی شود.
بی نظمی در تعطیلات نیز باعث تاخیر تحصیلی می شود. همین طور عدم دسترسی به منابع آموزشی، کلاس های تقویتی یا فعالیت های آموزشی باعث کاهش سطح دانش و مهارت دانش آموزان می شود. اما افزایش خطر سقوط و بروز رفتارهای ناسالم یکی از اثرات مخرب تابستان های بی برنامه برای دانش آموزان است. عدم برنامه ریزی و بی توجهی به نیازهای اجتماعی و روانی دانش آموزان نیز می تواند خطر رفتارهای مضر مانند مصرف مواد مخدر، خشونت یا رفتارهای خودآزاری را افزایش دهد.
بنابراین، اهمیت برنامه‌های آموزشی تابستانی و توانمندسازی برای جوانان بی‌خانمان و در معرض خطر بسیار مهم است. این برنامه ها به آنها کمک می کند تا مهارت های لازم برای ورود به نیروی کار را بیاموزند و فرصت های شغلی و تحصیلی را برای آنها فراهم کند. علاوه بر این، برنامه های مختلف داوطلبانه و خدمات اجتماعی به جوانان اجازه می دهد تا به جوامع خود خدمت کنند و ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنند.
اما اگر جوانان در تابستان خود را بدون برنامه و بدون فعالیت مولد و آموزشی بیابند، احتمالاً در آینده در معرض خطر بزهکاری و بزهکاری قرار خواهند گرفت. بنابراین، برنامه‌هایی که به جوانان اجازه می‌دهد تابستان‌های خود را به صورت مولد و آموزشی بگذرانند، حیاتی هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.