افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

پزشکان؛ رابین هود، سوپرمن یا سامورایی

  • کد خبر : 294028
پزشکان؛  رابین هود، سوپرمن یا سامورایی

محمد فضلی انتظارات از نامزدهای انتخاباتی را بررسی کرد آفتاب نیوز: محمد فضلی جامعه شناس در کانال تلگرامی خود نوشت: از نامزدهای انتخاباتی چه انتظاری دارید؟ اجازه دهید به اختصار انواع توقعاتی را که می توان از کاندیداها داشت با تمرکز بر مسعود مزیکیان شرح دهم. سوپرمن پزشکان یعنی باید انتظار داشته باشیم که بیاید […]

محمد فضلی انتظارات از نامزدهای انتخاباتی را بررسی کرد

آفتاب نیوز:

محمد فضلی جامعه شناس در کانال تلگرامی خود نوشت: از نامزدهای انتخاباتی چه انتظاری دارید؟ اجازه دهید به اختصار انواع توقعاتی را که می توان از کاندیداها داشت با تمرکز بر مسعود مزیکیان شرح دهم.

سوپرمن پزشکان یعنی باید انتظار داشته باشیم که بیاید و سریع تکلیف تورم، تحریم، رشد اقتصادی، آسیب های اجتماعی، فقر، فرو رفتن آب و زمین و… را مشخص کند.

پزشکان سامورایی یعنی باید منتظر بمانیم تا شمشیر چنگ بزند و ناقضان حقوق مردم، افراد خشن و عناصری را که دوست نداریم از بین ببرد.

پزشکان رابین هود یعنی باید انتظار داشت که بیاید و حق فقرا و محرومان را از حلقوم مستکبران و غنای آدمخواران بگیرد و دل مستضعفان را شاد کند.

من می توانم چندین نوع دیگر از پزشکان را در همین خط فهرست کنم. پزشکان جرچی، سارقان، افشاگران و غیره؛ اما من فکر می کنم هیچ کدام از اینها نقش رئیس جمهور نیست. من ترجیح می دهم در صورت رئیس جمهور شدن (و هر نامزدی که برنده شود) پزشکان در نقش های زیر ظاهر شوند.

پزشکان سازشکار در این کشور، در مورد نحوه اداره کشور، حتی در مورد بحرانی ترین مسائل، توافق اندکی بین دستگاه های حاکم وجود دارد. رئیس جمهور رئیس مهم ترین شوراهاست که وظیفه آنها توافق بر سر مسائل اساسی است. او باید سازنده بزرگ توافقات باشد، توافقاتی که شامل منافع مردم ایران باشد.

پزشکان آرامش بخش ایران امروز درگیر منازعات اجتماعی جدی بین گروه‌های سیاسی، گروه‌های مردمی و حکومت و تنش‌های بین ایران و جهان است. رئیس جمهور باید آرامش بخش باشد، التهاب را کاهش دهد و التهاب را به همکاری، توافق و اشتیاق تبدیل کند. شور سیاسی و التهاب سیاسی دو مقوله کاملا متفاوت هستند.

پزشکان متخصص ایران برای چندین دهه از عدم احترام به متخصصان رنج می برد. او رنج کشیده است زیرا آنها در جای او نیستند. رئیس جمهور وظیفه دارد به تجربه احترام بگذارد، برای آن ارزش قائل شود و آن را در اولویت قرار دهد.

پزشکان یک ملت ملت ایران بر سر خطوط بی نتیجه و نابجا تقسیم شده است. رئیس جمهور باید آنها را در جایگاهی جمع کند که روح یک ملت را التیام بخشد، ایران را مانند همه ایرانیان بداند و در عمل به آن وفادار باشد. او باید رئیس جمهور یک ملت باشد.

دکترها آرام همین که مراجع گفته اند و عمل نکرده اند، همین بس که حرف هایی زده اند که نمی شود عمل کرد. بی اعتبار شده اند. به این ترتیب می توان اعتبار را به رئیس جمهور، سیاست و بیان برگرداند.

پزشکان برجسته رئیس جمهور باید مسیری را بسازد، راهی که مردم مهمترین نقش را در تعیین مسیر و سرنوشت او ایفا کنند. و در مسیر این مسیر بین تمامی نهادهای حاکم به توافق برسند. شما باید اطمینان حاصل کنید که جاده ای که با نظر و کمک مردم ساخته شده است به خوبی نگهداری می شود و راهزنان راه را مسدود نمی کنند.

من به دنبال قهرمان نیستم و فکر نمی کنم ایران در میان سخت ترین تحریم ها راه حل های کوتاه مدت، سریع و کم هزینه ای داشته باشد. هر رئیس جمهور بالقوه ای از جمله #مسعود_تهدیریان تنها به شرطی می تواند دردهای ایران را دوا کند که صدای عقل باشد و از پوپولیسم دست بردارد و به نقش هایی که برشمردم پایبند باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=294028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.