افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

دریافت وام بلاعوض 300 میلیونی با اقساط یک میلیونی برای دریافت کنندگان کمک بلاعوض

  • کد خبر : 293703
دریافت وام بلاعوض 300 میلیونی با اقساط یک میلیونی برای دریافت کنندگان کمک بلاعوض

یکی از مشکلاتی که عموم مردم هنگام دریافت تسهیلات و وام های بانکی با آن مواجه هستند، بحث وثیقه و یافتن ضامن اعتباری است. به همین دلیل وقتی نوبت به دریافت وام کارت یارانه می رسد، استقبال از این طرح ها افزایش می یابد زیرا اکثر مردم یارانه دریافت می کنند. موضوع وام با کارت […]

یکی از مشکلاتی که عموم مردم هنگام دریافت تسهیلات و وام های بانکی با آن مواجه هستند، بحث وثیقه و یافتن ضامن اعتباری است. به همین دلیل وقتی نوبت به دریافت وام کارت یارانه می رسد، استقبال از این طرح ها افزایش می یابد زیرا اکثر مردم یارانه دریافت می کنند.

موضوع وام با کارت یارانه ای از سال 1395 با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که بانک ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه ای به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی شبکه بانکی را نگه نداشت. مسئول . دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام های یک میلیون تومانی را بازپرداخت کرد که هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می شد.

اما همچنان این سوال باقی است که آیا می توان با کارت یارانه وام دریافت کرد؟

در سال های اخیر برخی بانک ها از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرستان خانوار برای تسهیل در پرداخت وام های خرد استفاده کرده و از این طریق به متقاضیان خود وام پرداخت کرده اند.

وام 300 میلیونی با استهلاک 20 ساله

به عنوان مثال، در اواخر دهه 1990، بانکو آگریکولا به عنوان اولین بانک کشور، طبق دستور بانک مرکزی، ارائه خدمات کارت اعتباری یارا را برای کشاورزان در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که در بانک کشاورزی حساب اعتباری داشتند و یارانه خود را از طریق این بانک دریافت می کردند. آنها می توانستند از این کارت تا سقف 50 میلیون ریال کالا و خدمات خریداری کنند و پشتوانه این کارت نیز حساب های یارانه ای مردم بود.

اما گاها اخباری مبنی بر اعطای وام با کارت یارانه ای از سوی برخی قرض الحسنه و بانک ها به گوش می رسد.

حساب یارانه ضمانت پرداخت تسهیلات بانکی است

اعضای شورای اسلامی بهمن ماه سال گذشته در جریان بررسی بند هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، واریز تسهیلات بانکی به حساب یارانه‌ها و اقدامات قضایی را تضمین کردند.

هرچند این موضوع در بودجه سال گذشته لحاظ شده بود اما ضمانت اجرای کامل آن محسوب نمی شد و به درستی اجرا نمی شد. ضمانت نامه کارت یارانه مخالفانی دارد که معتقدند مبلغی که در حساب یارانه افراد وجود دارد تنها می تواند بخش کوچکی از مبلغ پرداختی وام از جمله وام ازدواج را پوشش دهد و بنابراین تنها با یارانه نمی توان وام های با مبالغ بالا را تضمین کرد و حساب حقوق صاحبان سهام

مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه پنج سال است و مانند تمامی وام های قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد بازپرداخت می شود. نکته مهم در مورد وام قرض الحسنه 300 میلیون تومانی این است که پس از سررسید. بانک مرکزی سقف این وام را به 300 میلیون تومان رساند، دلیل کسانی که می خواهند وام فوری از قرض الحسنه بگیرند این است که این مبلغ دلشان را خوش می کند.

مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه پنج سال است و مانند تمامی وام های قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد بازپرداخت می شود. نکته مهم در مورد وام قرض الحسنه 300 میلیون تومانی این است که بانک مرکزی. پس از افزایش سقف این وام به 300 میلیون، شرایط اخذ وام را برای متقاضیان تسهیل کرده است.

بر اساس اطلاعیه جدید بانک های عامل برای پرداخت این وام تنها باید از متقاضی ضمانت نامه رسمی درخواست کنند. اما این وام قرض الحسنه که به وام فوری کوچک نیز معروف است، دریافت آن چندان فوری نیست!

وام یارانه ای

به این معنی که روند دریافت این وام در هر بانک متفاوت است و می تواند حداقل سه تا شش ماه طول بکشد.

برخی از بانک هایی که از سوی بانک مرکزی برای پرداخت قرض الحسنه معرفی شده اند، شرایط پرداخت ویژه خود را دارند.

علاوه بر اعتبار حساب که شرط مهم دریافت این وام است، برای دریافت وام 300 میلیونی توکن باید به مدت چند ماه در بانک سپرده گذاری کرد.

در حال حاضر سه بانک ملی سپه و رسالت مسئولیت بازپرداخت این وام را بر عهده دارند و شرایط دریافت وام از هر بانک با بانک دیگر متفاوت است.

تمامی کسانی که حساب قرض الحسنه دارند و به هیچ بانکی بدهکار نیستند با داشتن مبلغ دلخواه برای سپرده گذاری و البته داشتن ضامن معتبر می توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.