افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

چالش اصلی برادری «وزن» است/ اشتباه اسماعیلی به نفع او بود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 293646
چالش اصلی برادری «وزن» است/ اشتباه اسماعیلی به نفع او بود – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

جمشید خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات انتخابی مجارستان و از دست دادن فرصت المپیک برای برادری، اظهار داشت: کشتی با کسی جنگ ندارد و با هیچ برادری هم پیمان نیست. “اگر مبارزی در شرایط فنی و بدنی خوبی باشد، می تواند در تیم حضور داشته باشد. […]

جمشید خیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات انتخابی مجارستان و از دست دادن فرصت المپیک برای برادری، اظهار داشت: کشتی با کسی جنگ ندارد و با هیچ برادری هم پیمان نیست. “اگر مبارزی در شرایط فنی و بدنی خوبی باشد، می تواند در تیم حضور داشته باشد. در غیر این صورت به راحتی شکست می خورید و می روید. خوشبختانه در کشتی فرنگی کشتی گیران بسیار خوبی در المپیک داریم و پیروان خوبی مثل سعید اسماعیلی و فردین هدایتی که می توانند در حال حاضر مدعی المپیک باشند.

و افزود: البته انتخاب رزمی کاران در حیطه اختیارات کادر فنی است که بر اساس چرخه و دانش رزمی کاران که وضعیت بهتری دارند و بر اساس خرد جمعی تیم خوبی را انتخاب می کنند و بس. برای بازی های المپیک. از سهمیه های کسب شده برای بازی های المپیک یک سوم کشتی و 80 درصد امید به مدال در کشتی است. باید باور کنیم که تیم های کشتی آزاد و فرنگی بهترین هستند و اگر خدا کمک کند این تیم می تواند به مدال برسد. البته نمی گویم شاید بتوانیم مانند المپیک لندن شگفتی ساز شویم، اما در مجموع به این دو تیم امیدواریم.

کارشناس کشتی فرنگی گفت: همه شرایط برای کشتی گیران مهیا شده است و فدراسیون کشتی از تمام توان خود برای کسب پیروزی و افتخار ملی در بازی های المپیک پاریس استفاده کرده است. امیدوارم رزمی کاران و کادرفنی دست به دست هم بدهند و نتایج قابل قبولی کسب کنند. به خصوص در این روزها که همه مردم ما به شادی نیاز دارند، بگذار این اتفاق از روی قایق بیفتد.

خیرآبادی به نقش برادری اشاره کرد و گفت: این دو از کشتی گیرانی بودند که در این سال ها باعث افتخار کشورمان شدند اما در حال حاضر با آمادگی ایده آل فاصله زیادی دارند. قطعا با توجه به نتایج به دست آمده مربی بهتر می داند چه کسانی ظرفیت حضور در بازی های المپیک را دارند و شرایط آماده تری دارند.

وی درباره چالش وزن برای برادری گفت: در سال 2018 سرمربی تیم ملی امیدهای ایران بودم و در آن زمان محمدرضا در وزن 77 کیلوگرم کشتی می گرفت. از آن زمان او وزن زیادی را از دست داده است و وزن آن 67 کیلوگرم است. تنها مشکل اساسی این دو مبارز وزن آنهاست و با توجه به اینکه هر دو در وزن المپیک هستند امکان ریسک وجود نداشت. اگر وزن خود را تغییر می دادند، تمام مدال های این دو برادر از بین می رفت. اگر محمدرضا قرصا به سعید اسماعیلی شکست خورد، جدا از مهارت زیاد این مبارز (اسماعیلی)، مشکل اصلی او چالش کاهش وزن بود. اگر قرار است این دو به مبارزه ادامه دهند، هر دو باید وزن خود را تغییر دهند. محمدرضا یکی دو پزو و محمدعلی یک پزو بیشتر.

خیرآبادی درباره اشتباه سعید اسماعیلی گفت: تماشاگران از کنار تشک کشتی شروع به شمارش کردند و قبل از اینکه زمان درگیری تمام شود، شماره یک را گفتند. سعید هم این عدد را شنید و فکر کرد بازی تمام شده است و در نهایت حریف از این فرصت استفاده کرد. البته به نظر من این اتفاق بسیار مثبت است، زیرا مسابقه رسمی نبود و برد و باخت اهمیتی نداشت و ثانیاً اسماعیلی تجربیات ارزنده ای از این اتفاق به دست آورد و هیچ وقت این اشتباه را تکرار نخواهد کرد. صلاحیت. فکر می کنم این اشتباه به نفع او بود چون بهترین درس زندگی اش را گرفت. سعید اسماعیلی استثناست و می تواند مدال طلا بگیرد. او وزن خوبی دارد و پرانرژی است. او دفاع خوبی در زمین بازی می کند و این برای او خوب است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.