افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

تصویب برنامه بهره وری سازمان محیط زیست برای اولین بار

  • کد خبر : 293616
تصویب برنامه بهره وری سازمان محیط زیست برای اولین بار

به گزارش رکنا رضا انجم شعاع در نشست خبری که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: بودجه این سازمان در سال جاری 1835 میلیارد تومان است. اعتبارات تملک دارایی های سازمان در قالب 16 پروژه به سازمان تخصیص می یابد. و افزود: رشد بودجه سازمان محیط زیست بالاتر از میانگین کشوری […]

به گزارش رکنا رضا انجم شعاع در نشست خبری که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: بودجه این سازمان در سال جاری 1835 میلیارد تومان است. اعتبارات تملک دارایی های سازمان در قالب 16 پروژه به سازمان تخصیص می یابد.

و افزود: رشد بودجه سازمان محیط زیست بالاتر از میانگین کشوری بوده است. اگرچه بین منابع و مأموریت های سازمان ناهماهنگی وجود دارد.

به گفته انجم شعا، در برنامه هفتم برای اولین بار به حقوق زیست محیطی در مدیریت پسماند، بازار کربن و اقتصاد زیست محیطی توجه شده است، به طوری که در قانون 10.7 میلیارد مترمکعب حق زیست محیطی برای تالاب های کشور در نظر گرفته شده است. .

و افزود: سال گذشته برای 431 نفر حکم استخدام صادر کردیم. مجوز دیگری برای 350 نفر گرفتیم که 150 نفر از آنها کارشناس هستند. حدود 200 محیط بان نیز مراحل مصاحبه را طی می کنند.

انجمن شعاع گفت: سازمان محیط زیست برای اولین بار طرح بهره وری خود را تصویب کرد و وارد مرحله اجرا شد. این سازمان محیط زیست باید الگویی برای سایر دستگاه ها در حوزه بهره وری باشد.

به گزارش ایسنا، نورالله مرادی، معاون آموزش و تشکل های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه این نشست اظهار کرد: طراحی یک برنامه چهار ساله را در دولت سیزدهم در دستور کار خود قرار دادیم که شامل دو برنامه است. راهبردهای مبانی نسل زایی و توسعه سواد زیست محیطی در بین مردم و پیگیری مسئولان اجرایی بود زیرا یکی از مشکلات ما نبود سواد زیست محیطی در بین برخی از مسئولان اجرایی بود.

وی با اشاره به راه اندازی خانه های محیط زیست در کشور گفت: حدود 2000 خانه محیط زیست در کشور راه اندازی شد و برای نظارت و ارزیابی عملکرد خانه ها جشنواره ای برگزار و خانه های برتر محیط زیست شناسایی شدند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از تولید مواد زیست محیطی بی تکلف و پراکنده پرهیز کردیم و با تعریف یک برنامه بسیار جامع، هر استان را قطب دانش قرار دادیم. تولید در یکی از موضوعات زیست محیطی.

مرادی از دیگر دستاوردهای این معاونت ثبت 24 اسفند به عنوان روز آموزش حفاظت از محیط زیست در تقویم رسمی کشور را برشمرد.

معاون آموزشی و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست وی همچنین گفت: به دنبال تشکیل مجمع خیرین زیست محیطی هستیم و قرار است این مجمع برگزار شود.

مرادی درباره اقدامات انجام شده در حوزه آموزش همگانی گفت: حدود 5.5 میلیون نفر ساعت آموزش را ساماندهی کردیم که از این میزان حدود 3 میلیون نفر ساعت به اقشار مختلف از جمله عشایر و ورزشکاران به ویژه فوتبال اختصاص داشت.

وی با اشاره به نهضت تولید محتوا گفت: سعی کرده ایم از تمامی قالب های رسانه ای اعم از پادکست، فیلم داستانی، مستند و موسیقی برای تاثیرگذاری بر مخاطب استفاده کنیم.

معاون آموزش و تشکل های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: 19 خانه فناوری محیط زیست ایجاد کرده ایم، 19 خانه افتتاح شده و خانه های دیگر نیز تا قبل از انتخابات افتتاح می شود.

وی با اشاره به ارزش گذاری خدمات اکوسیستمی گفت: تا پایان شهریورماه ۹۱.۸ درصد از سطح کشور برای خدمات اکوسیستمی ارزش گذاری می شود.

به گفته مرادی، نظرسنجی از 16 هزار نفر در مورد سطح سواد زیست محیطی جمعیت انجام می شود.

وی در خصوص آموزش محیط بانان نیز گفت: 1850 محیط بان آموزش پیش از خدمت را ندیده اند. ما آنها را آموزش دادیم و از این پس هیچ دوستدار محیط زیست بدون آموزش در منطقه حضور نخواهد داشت.

معاون آموزشی و ائتلاف های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست درباره دیگر اقدامات این معاونت اظهار داشت: دو واحد دانش زیست محیطی در 10 دانشگاه ایجاد شد و حدود 1850 دانشجو در برخی از دانشگاه ها آن را گذراندند. همچنین رشته حفاظت محیط زیست در چهار استان مازندران، فارس، خوزستان و اردبیل ایجاد شده و دانش آموزان حفاظت محیط زیست در مقطع متوسطه آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه سند جامع ترویج فرهنگ محیط زیستی را بررسی کرده ایم، گفت: این سند برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

مرادی در پایان ثبت نام روز ملی کوه و جنگل و برگزاری همایش تبیین سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.