افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

سلبریتی هایی که هنجارشکنی می کنند باید تاوان آن را با تعلیق و مجازات بپردازند

  • کد خبر : 29360
سلبریتی هایی که هنجارشکنی می کنند باید تاوان آن را با تعلیق و مجازات بپردازند

ورزشکاری که به پرچم کشور توهین می کند و بازیگری که حجاب خود را برکنار می کند نباید به بهانه سهوی و یک عذرخواهی ساده کنار گذاشته شود. ورزشکاری که به پرچم کشور توهین می کند و بازیگری که حجاب خود را برکنار می کند نباید به بهانه سهوی و یک عذرخواهی ساده […]



ورزشکاری که به پرچم کشور توهین می کند و بازیگری که حجاب خود را برکنار می کند نباید به بهانه سهوی و یک عذرخواهی ساده کنار گذاشته شود.






سلبریتی هایی که هنجارشکنی می کنند باید تاوان آن را با تعلیق و مجازات بپردازند


ورزشکاری که به پرچم کشور توهین می کند و بازیگری که حجاب خود را برکنار می کند نباید به بهانه سهوی و یک عذرخواهی ساده کنار گذاشته شود.

روزنامه همشهری در تحلیلی نوشت: نظریه «از سلبریتی ها حرف بزنیم» را به خاطر دارید؟ در سال 1997، زمانی که یک جریان سیاسی حمایت مردمی، نظریه پردازان آن را از دست داد [حجاریان] نسخه استفاده از اقتدار اجتماعی سلبریتی ها پیچید. البته میوه ای نبود. تنها نتیجه نجات عدم پرداخت مالیات توسط ارقام بود. الان همون سلبریتی هایی که تبلیغات انتخاباتی میکردند دنبال پروژه بی حجابی و توهین به پرچم و … هستند. زیرا؟ چون تشنه اند و التماس لایک و دیده شدن. زیرا آنها می خواهند اقتدار از دست رفته خود را بازیابند. البته این هم تاثیری ندارد. تعداد انگشت شماری از سلبریتی هایی که کشف حجاب کرده اند، حتی نتوانسته اند با صنف خودشان همگام شوند، چه رسد به افرادی که سال هاست آنها را به عنوان یک گروه مرجع نپذیرفته اند. اما با وجود شکست این پروژه چندین نکته را نباید فراموش کرد.

اول: این جسارت ها را نباید در مقابل فرهنگ غنی مردم کشور نادیده گرفت. ورزشکار توهین کننده به پرچم کشور و بازیگر بی حجاب نباید به بهانه سهوی و یک عذرخواهی ساده آزاد شود. ما باید به مردم به وضوح بگوییم که با کسانی که همچنان بر طبل قانون شکنی می کوبند، چه می شود. دستگاه قضایی نباید حتی یک روز رسیدگی به این اقدامات علیه تامین اجتماعی را به تاخیر بیندازد. تعلل و تأخیر نظام قهری نظام در مواجهه با این تخلفات هنجاری، جسارت بیشتری را از سوی عده معدودی که فرهنگ و هویت کشور خود را به سخره گرفتند، برمی انگیزد. وقتی یک شهروند عادی جامعه پس از کشف حجاب، پیامک، پلمب محل کسب، تشکیل پرونده قضایی و … زیر چاقوی قانون قرار می گیرد، به دلیل شهرت نباید مصونیتی برای دیگران در این زمینه وجود داشته باشد. . یا چیز دیگری.

دوم: این سلبریتی ها هستند که سال ها در سایه همین فرهنگ ایرانی مشهور شده اند. هزینه انحراف آنها از فرهنگ ایرانی خود باید مانع فعالیت آنها در عرصه های فرهنگی شود. اتفاقی که اخیرا در حکم صادر شده برای بازیگری که قوانین سینما را زیر پا گذاشته است، کار درستی است. همچنین، نباید بین پلتفرم‌های تماشای فیلم، تلویزیون و خانه تفاوتی وجود داشته باشد. همه این تریبون ها متعلق به مردم ایران است و کسانی که به ریشه های فرهنگ حمله می کنند باید هزینه ایجاد این انحرافات اجتماعی را بپردازند.

سوم: خوب است در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیته ای برای بررسی عملکرد این مشاهیر وجود داشته باشد. هر شهروندی ایجاد مشکلات فرهنگی در جامعه را محکوم می کند. در مورد افراد مشهوری که وقتی دیده می شوند تأثیر عمیق تری در ایجاد این مشکلات دارند چطور؟ این کمیته نیز باید به نظارت خود ادامه دهد و در قالب گزارش ماهانه به مردم بگوید که با کدام سلبریتی و به چه دلیلی برخورد شده است.

بله، سلبریتی ها مدت هاست که اقتدار خود را در بین مردم از دست داده اند. به عبارتی دیگر مردم به نظرات این قشر در مورد مسائل مهم و کلیدی زندگی خود اهمیتی نمی دهند، اما نمی توان انکار کرد که در اینترنت، جامعه، سینما، چهره های ورزشی و … موهبت دیده شدن را دارند. که دیگران ندارند. نمی شود آنها در اقدامات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود قوانین را زیر پا بگذارند و با قوانین جاری کشور بازی کنند و در این صورت هیچ کس با آنها کاری نداشته باشد. فراموش نکنیم که دود مماشات با این گروه سال گذشته به چشم نوجوانان و جوانان هیجان زده ای آمد که پس از تبلیغات شوم این سلبریتی ها در کف خیابان ظاهر شدند./کیهان