افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

یکی از مسائلی که در کشور ما مغفول مانده است، عدالت است

  • کد خبر : 293457
یکی از مسائلی که در کشور ما مغفول مانده است، عدالت است

۱۴۰۳/۰۳/۲۲ ۰۴:۰۰:۳۶ | | کد خبر: 63253 مسعود بیزیکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر روز دوشنبه 30 خرداد 1403 در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شد. به گزارش 9 صبح به نقل از خبرگزاری ایسنا، یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر نظام اجرایی داشته باشیم قطعا اولویت ما حرکت به […]

مسعود بیزیکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر روز دوشنبه 30 خرداد 1403 در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شد.

به گزارش 9 صبح به نقل از خبرگزاری ایسنا، یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اگر نظام اجرایی داشته باشیم قطعا اولویت ما حرکت به سمت سیاست های کلی و اجرای برنامه ها برای تحقق این امر است.

بعدازظهر دوشنبه 31 خرداد 1403 در برنامه «مصاحبه ویژه خبر» مسعود بیزیکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امیدوارم خداوند به ما توفیق خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم بدهد. ممکن است، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت برنامه هفتم. در صحبت هایی که بعد از ثبت نام انجام دادم، گفتم که قرار نیست برنامه جدیدی بنویسیم و سیاست های جدیدی را در کشور اجرا نکنیم، اما سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مشخص است و برنامه های توسعه ای هم وجود دارد؛ در حالی که این سیاست ها در حال انجام است. هر دولتی که بیاید باید برنامه های موجود را اجرا کند.

وی تاکید کرد: اگر روزی نظام اجرایی داشته باشیم قطعا اولویت ما حرکت به سمت سیاست های کلی و اجرای برنامه ها برای تحقق آن است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: به طور کلی دولت ها وقتی برنامه ای را اعلام می کنند قطعا برای رسیدن به آن کار کارشناسی انجام داده اند و پیش بینی های لازم را انجام داده اند و وظیفه ما این است که دوباره برنامه ندهیم، بلکه وظیفه ما اجرای برنامه است. برنامه. از آنجایی که دولت کار کارشناسی به مجلس داده است، ادامه می دهیم و تلاش می کنیم تا برنامه ها را به درستی و به موقع اجرا کنیم. اگر در ارزیابی های آتی شاهد بودیم که برنامه یا نیروهای اجرایی ممکن است کمبودهایی داشته باشند، باید در این مسیر اصلاحاتی انجام شود. مشکلی که ما با دولت ها و تغییر مدیریت ها داریم این است که هرکس بیاید برنامه و مسیر را عوض می کند.

این پزشک با تاکید بر اینکه از نظر علمی برنامه مشخص و مسیر مشخص است، گفت: وظیفه فردی که جای قبلی را می گیرد ادامه مسیر قبلی است؛ اما در صورت عدم موفقیت در این مسیر، مسیر قبلی مشخص است. حال اگر روش نامناسب بود باید مجددا بررسی شود و اگر روش صحیح بود نیازی به بازنویسی برنامه نیست. برنامه تدوین شده و خط مشی مشخص است و وظیفه مجریان اجرای مسیرهایی است که ما را به اهدافمان می رساند. در نتیجه برای اجرای برنامه فعلی نیازی به بازنویسی برنامه نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بین برنامه هفتم توسعه و برنامه های دولت جناب عالی تناقضی وجود داشته باشد؟ وی گفت: اگر مغایرت خلاف جهت سیاست باشد باید اصلاح شود اما اگر برنامه در جهت اجرای سیاست ها پیش رفت باید برنامه ادامه پیدا کند. اگر نیاز به بازنگری در این برنامه برای تسریع در کار باشد باید راهبردی اجرا شود که ما را به هدف برساند. کاری که ما در دولت باید انجام دهیم این است که مجریان را چابکتر کنیم تا به هدف نزدیکتر شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنچه اصلاحات و تجربیات بین المللی به صاحب نظران کمک کرده، 3 اصل و 5 راهبرد است. برای رسیدن به اهداف باید سه اصل مسئولیت، پیمودن مسیر رسیدن به هدف و پاسخگویی را در نظر بگیریم. اگر می خواهیم کشورمان به نتیجه برسد، باید مشخص کنیم که چه کسی مسئول است؟ کارهایی که باید انجام دهید و اگر انجام نمی دهید، مسئولیت پذیر باشید. امروز شرکت های زیادی داریم که کار را به دست می گیرند، مدیریت می کنند، ضرر می کنند، اما مدیریت فوق العاده ای دریافت می کنند، در حالی که در هیچ جای دنیا مدیری که سیستم را خراب کند و از هدف دور شود، مدیریت فوق العاده ای دریافت نمی کند.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.