افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

نگاهی بیت کوین به تقویم اقتصاد کلان ایالات متحده؛ 5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

  • کد خبر : 293353
نگاهی بیت کوین به تقویم اقتصاد کلان ایالات متحده؛  5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

بیت کوین هفته جدید خود را نزدیک به یکی از سطوح مقاومت قدیمی خود آغاز می کند. در حال حاضر، درگیری خرس و گاو نر باعث شده است که قیمت بیت کوین نزدیک به 69000 دلار در نوسان باشد. اما در نهایت کدام گروه برنده خواهد شد؟ مقایسه قیمت صرافی های ایران بهترین قیمت خرید […]

بیت کوین هفته جدید خود را نزدیک به یکی از سطوح مقاومت قدیمی خود آغاز می کند. در حال حاضر، درگیری خرس و گاو نر باعث شده است که قیمت بیت کوین نزدیک به 69000 دلار در نوسان باشد. اما در نهایت کدام گروه برنده خواهد شد؟

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گفته Blockchain Homeland، ماه ژوئن تاکنون بسیاری را با نوسانات خود شگفت زده کرده است و عملاً چشم انداز کوتاه مدت بازار را غیرقابل پیش بینی کرده است. علاوه بر این، محرک های خارجی در قالب داده های اقتصاد کلان ایالات متحده نیز نشان داده اند که می توانند مسیر بازار کریپتو را در یک لحظه تغییر دهند.

همزمان با این اتفاقات، فعالیت نهنگ های بیت کوین و فشار فروش آنها باعث شده تا این ارز دیجیتال زیر اوج تاریخی خود باقی بماند و وارد فاز کشف قیمت نشود.

در حالی که روند فعلی بسیاری از معامله گران را ناامید کرده است، در روزهای آینده احتمالا شاهد برخی کاتالیزورهای مهم در بازار خواهیم بود. آمار تورم اقتصاد آمریکا قرار است در هفته جاری منتشر شود. همچنین نشست کمیته بازار آزاد فدرال نیز در روزهای آینده برگزار و سرنوشت نرخ بهره مشخص خواهد شد.

در همین حال، بیت کوین سطوح مقاومت را یکی پس از دیگری در بازه های زمانی بلندمدت به حمایت تبدیل می کند. اتفاقی که می تواند زمینه رشد بیشتر را فراهم کند. در این مقاله 5 عاملی که می تواند بر قیمت بیت کوین در این هفته تاثیر بگذارد را بررسی کرده ایم.

نوسانات محدود بیت کوین همراه با پتانسیل رشد قیمت

پس از یک هفته پرنوسان، بیت کوین آخر هفته نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشت و حرکت قیمت چندانی را تجربه نکرد.

نمودار بیت کوین فریم 1 ساعته - منبع: TradingViewنمودار بیت کوین فریم 1 ساعته - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین 1 ساعته فریم – منبع: TradingView

در حال حاضر، محدوده 69000 دلار، اوج قیمت بیت کوین در سال 2021، به نظر می رسد تمرکز اصلی بازار باشد و شاهد افزایش نقدینگی در اطراف این محدوده هستیم که نشان دهنده نوسانات احتمالی بازار در روزهای آینده است.

نقشه حرارتی نقدینگی بیت کوین - منبع: CoinGlassنقشه حرارتی نقدینگی بیت کوین - منبع: CoinGlass
نقشه حرارتی نقدینگی بیت کوین – منبع: CoinGlass

Skew، یک تاجر معروف، در توییتی در این باره نوشت:

در دفتر سفارشات بازار نقدی تغییر زیادی نکرده است. تعداد زیادی سفارش فروش بین 70500 تا 71000 دلار وجود دارد و شاهد افزایش سفارشات خرید در حدود 68000 تا 68500 دلار هستیم. نوسانات قیمت به سمت هر یک از این آستانه ها در تعیین روند آینده مهم خواهد بود.

نمودار بیت کوین در بازار آتی CME - منبع: Daan Crypto Tradesنمودار بیت کوین در بازار آتی CME - منبع: Daan Crypto Trades
نمودار بیت کوین در بازار آتی CME – منبع: Daan Crypto Trades

Daan Crypto Trades، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، معتقد است که قیمتی که معاملات آتی بیت کوین با آن بسته شد بر روند هفته جدید تأثیر گذاشت و این ارز دیجیتال “مثل همیشه” در اطراف آن نوسان می کند.

او در توییتی نوشت:

من فکر می کنم زمانی که بیت کوین از محدوده فعلی خارج شود، این الگو مزیت خود را از دست خواهد داد. با این حال، تا آن زمان، ابزار خوبی برای تعیین روند در آخر هفته است.

مایکل ون د پوپ، بنیانگذار و مدیر عامل MNTrading نیز در توییتی اعلام کرد که بیت کوین بین دو سطح مهم در حال تثبیت است:

استراحت بالای 71700 دلار فوق العاده خواهد بود، اما معمولا محافظه کارانه در هفته منتهی به انتشار CPI است.

نمودار بیت کوین 1 روزه تایم فریم - منبع: Michaël van de Poppeنمودار بیت کوین 1 روزه تایم فریم - منبع: Michaël van de Poppe
نمودار بیت کوین فریم زمانی 1 روزه – منبع: Michaël van de Poppe

همه نگاه ها به اقتصاد کلان ایالات متحده است

چشم انداز اقتصاد کلان ایالات متحده در این هفته تحت سلطه انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه مه و نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد نرخ بهره است. هر دوی این رویدادها در یک روز اتفاق می‌افتند و این می‌تواند بازار دارایی‌های پرریسک به‌ویژه بیت‌کوین را با نوسانات گسترده‌ای همراه کند.

مجله اقتصادی Kubisi Letter در توییتی در این رابطه نوشت:

نشست موردانتظار ماه ژوئن فدرال رزرو اینجاست و همه نگاه ها به آن دوخته شده است.

نرخ تورم ایالات متحده در ماه مه و نتیجه نشست FOMC می تواند به طور قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد. هفته گذشته، قیمت بیت کوین پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا که فراتر از انتظار بود، 2 درصد کاهش یافت. این نشان می دهد که بازار کریپتو هنوز به داده های اقتصاد کلان ایالات متحده حساس است.

Crypto Nuevo (CrypNuevo)، یک معامله گر معروف بازار، دو سناریو احتمالی را در مورد واکنش احتمالی قیمت بیت کوین به داده های اقتصادی آینده مطرح کرد و گفت:

سناریوی شماره 1: قیمت در اوایل هفته پس از کاهش ناشی از انتشار داده‌های اشتغال بهبود می‌یابد، تا جلسه FOMC، یک جهش شدید و سپس اصلاح قیمت تثبیت می‌شود.

سناریوی شماره 2: نتیجه جلسه FOMC بلافاصله منجر به بهبود قیمت از افت ناشی از انتشار آمار اشتغال خواهد شد و سپس با تثبیت قیمت و کاهش جزئی همراه خواهیم بود.

پیش بینی CrypNuevo از روند احتمالی بیت کوین - منبع: CrypNuevoپیش بینی CrypNuevo از روند احتمالی بیت کوین - منبع: CrypNuevo
پیش بینی CrypNuevo از روند بالقوه بیت کوین – منبع: CrypNuevo

در حال حاضر انتظارات در خصوص زمان احتمالی کاهش نرخ سود بدون تغییر باقی مانده است. معامله گران معتقدند که فدرال رزرو در این ماه نیز نرخ بهره را کاهش نخواهد داد و احتمالاً باید چند ماه دیگر صبر کنیم تا این اتفاق بیفتد.

پیش بینی نرخ بهره ایالات متحده - منبع: CME Groupپیش بینی نرخ بهره ایالات متحده - منبع: CME Group
پیش بینی نرخ بهره ایالات متحده – منبع: CME Group

در همین حال، قرار است در 13 ژوئن، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) همراه با داده های ادعای بیکاری هفتگی منتشر شود. Crypto Neo در این مورد می گوید:

فراموش نکنیم زمانی که داده های اقتصادی به نوسانات بازار منجر شود، بازار بعداً در جهت مخالف این نوسانات حرکت خواهد کرد. این اتفاق دو روز پیش با انتشار آمار اشتغال رخ داد. آیا شاهد تغییر روند نزولی ناشی از انتشار آمار اشتغال قبل از نشست FOMC خواهیم بود؟

سیگنال صعودی بسته هفتگی بیت کوین

با وجود تثبیت قیمت بیت کوین در هفته های اخیر، این هفته قیمت بیت کوین در حدود 69630 دلار بسته شد که به گفته تحلیلگر محبوب متیو هایلند، دومین بسته هفتگی بالاتر در تاریخ بیت کوین است. این بسته در حالی ثبت شد که قیمت بیت کوین در آخرین دقایق تعطیلی کندل هفتگی اندکی کاهش یافت.

بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinGlass، قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته ۲.۷ درصد افزایش یافت و قیمتی که از ژوئن آغاز شد به عنوان یک سطح حمایتی باقی می‌ماند.

بازده ماهانه بیت کوین - منبع: Coin360بازده ماهانه بیت کوین - منبع: Coin360
بازده ماهانه بیت کوین – منبع: Coin360

Dan CryptoTrades معتقد است که بسته شدن هفتگی بیت کوین به بالای سقف 69000 دلار در سال 2021 “شروع خوبی برای محدوده قیمت اخیر این ارز دیجیتال خواهد بود.”

او اضافه کرد:

ما قبلاً این کار را انجام داده‌ایم، اما بعد از یک رالی بزرگ این اتفاق افتاد و بازار نیاز به آرامش داشت. این بار بیت کوین ممکن است شتاب بیشتری داشته باشد.

نونیا بیزنیز، تحلیلگر معروف دیگر نیز در توییتی به اصلاح ۲۳ درصدی بیت کوین از زمان اوج خود در ماه مارس اشاره کرد و نوشت:

آیا اصلاح 23 درصد کافی است؟

توییت بیزنیز توییت بیزنیز
منبع: X

هنوز امیدی هست

علیرغم مشکلات بیت کوین در هفته های اخیر، تحلیلگر محبوب بازار ارزهای دیجیتال Rekt Capital نسبت به آینده این ارز دیجیتال خوشبین است.

به گفته این تحلیلگر، بیت کوین در بازه های زمانی ماهانه با موفقیت سطوح مقاومت مهم خود را بین 58600 تا 61300 دلار به حمایت تبدیل کرده است و این نشانه مثبتی برای تداوم بازار صعودی است.

وی در این باره می گوید:

بیت کوین در تبدیل مقاومت های قدیمی خود به سطوح حمایتی، یک شاهکار فنی تاریخی انجام داده است.

Rect Capital معتقد است که قیمت بیت کوین یک محدوده انباشت مجدد را در اطراف این منطقه تشکیل داده است که مشابه الگوی پرچم صعودی است و نشان دهنده ادامه روند صعودی است.

نمودار بیت کوین 1 ماهه بازه زمانی - منبع: Rekt Capitalنمودار بیت کوین 1 ماهه بازه زمانی - منبع: Rekt Capital
نمودار بیت کوین 1 ماهه بازه زمانی – منبع: Rekt Capital

نمودار بالا همچنین نشان می دهد که محدوده مقاومتی که قبلا خریداران در سال 2021 را به چالش می کشید، اکنون به سطح حمایت تبدیل شده است و به نظر می رسد که وضعیت به نفع گاوهای بازار تغییر کرده است.

به گفته این تحلیلگر، قیمت بیت کوین از زمان نصف شدن همچنان در محدوده انباشت مجدد به ثبات می رسد:

سطح مقاومت این محدوده انباشت مجدد 71500 دلار و سطح حمایت آن 60600 دلار است.

نمودار بازه زمانی 1 هفته ای بیت کوین - منبع: Rekt Capitalنمودار بازه زمانی 1 هفته ای بیت کوین - منبع: Rekt Capital
نمودار بازه زمانی 1 هفته ای بیت کوین – منبع: Rekt Capital

Rocket Capital پیش از این پیش بینی کرده بود که تثبیت قیمت بیت کوین بیشتر طول می کشد. با این حال، او در آن زمان خاطرنشان کرد که روند صعودی کلی بزرگترین ارز دیجیتال بازار دست نخورده باقی مانده است.

این بار هم پیش بینی خود را تکرار کرد و نوشت:

در حال حاضر بیت کوین هنوز آماده ورود به فاز سهموی چرخه نیست.

نهنگ هایی که به دنبال “سود متوسط” هستند

اصطلاح “انباشت مجدد” نه تنها عملکرد قیمت بیت کوین در این ماه را توصیف می کند، بلکه به رفتار نهنگ های این ارز دیجیتال نیز اشاره دارد.

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط CryptoQuant منتشر شده است، سرمایه گذاران ثروتمند بیت کوین یا نهنگ ها در حال حاضر روی “سود میان مدت” متمرکز شده اند.

در این گزارش آمده است:

برخلاف سرمایه گذاران امیدوار بیت کوین که به دنبال سرمایه گذاری بلندمدت هستند، نهنگ ها معمولاً به دنبال سود میان مدت هستند. ما به راحتی می توانیم این رفتار را از طریق تغییرات ماهانه در عرضه بیت کوین به آدرس های حاوی بیش از 1000 سکه مشاهده کنیم.

تغییرات عرضه 30 روزه در دسترس نهنگ های بیت کوین - منبع: CryptoQuantتغییرات عرضه 30 روزه در دسترس نهنگ های بیت کوین - منبع: CryptoQuant
تغییرات عرضه 30 روزه در دسترس نهنگ های بیت کوین – منبع: CryptoQuant

طبق نمودار بالا، عرضه نهنگ های بیت کوین در 30 روز گذشته افزایش یافته است. این در حالی است که پس از شکستن رکورد بیت کوین در اواسط ماه مارس، عرضه کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است:

توجه داشته باشید که یک الگوی انباشت و فروش وجود دارد که مستقیماً بر قیمت تأثیر می گذارد. پس از یک دوره شدید فروش در ماه مارس، سرمایه گذاران نهادی دوباره در دو هفته گذشته به خرید روی آورده اند.

به گفته تحلیلگران CryptoQuant، رفتار نهنگ ها قبلاً بر بازار تأثیر گذاشته است و انتظار می رود این تأثیر در هفته های آینده بیشتر احساس شود.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-06-10 19:58:54

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.