افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

برای گرفتن وام ازدواج به چند ضامن نیاز دارم؟

  • کد خبر : 293115
برای گرفتن وام ازدواج به چند ضامن نیاز دارم؟

سال گذشته رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که طبق قانون برای دریافت وام ازدواج باید از ضامن درخواست شود، اما با توجه به اینکه اعتبار وام بر عهده رئیس شعبه است، گاهی دو یا سه ضامن نیاز است. به گزارش صبح تایم، حجت الاسلام مهدی متقی فر در خصوص خدمات وام ازدواج گفت: در […]







سال گذشته رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که طبق قانون برای دریافت وام ازدواج باید از ضامن درخواست شود، اما با توجه به اینکه اعتبار وام بر عهده رئیس شعبه است، گاهی دو یا سه ضامن نیاز است.





به گزارش صبح تایم، حجت الاسلام مهدی متقی فر در خصوص خدمات وام ازدواج گفت: در دولت سیزدهم وام ازدواج تقریباً 64 درصد افزایش یافت و این دستاورد خوبی بود. اگرچه در برخی شهرهای بزرگ می توان گفت که مبلغ 350 میلیون تومان دردی را دوا نمی کند، اما طبیعتا در بسیاری از نقاط کشور زوج ها با همین مبلغ به خانه می روند.

85 درصد متقاضیان وام ازدواج در سال 1402 وام خود را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبلغ وام ازدواج دختران زیر 23 سال و پسران زیر 25 سال 350 میلیون تومان و بالای این سن 300 میلیون تومان است، گفت: تا پایان سال گذشته 157 وام دریافت شده است. ازدواج های پولی بودند. 85 درصد متقاضیان در سال 1402 وام خود را دریافت کردند.

مدیرکل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان یکی از مشکلات حوزه وام ازدواج را کمبود اعتبار بانک مرکزی با تعداد متقاضیان وام ازدواج دانست و یادآور شد: این یکی از موضوعات مهم است. که سازمان برنامه و بودجه دولت چهاردهم باید در نظر بگیرد.

جوانان گرفتار ضمانت نامه های وام ازدواج و سلیقه مدیران بانک ها هستند

متقی فر موضوع دوم را مربوط به نظام دانست و خاطرنشان کرد: طبق آخرین مکاتبات انجام شده با بانک مرکزی، مشکلات سیستم به زودی برطرف می شود، اما اصل ماجرا مربوط به ضمانت نامه هاست؛ در حالی که این موضوع در حال انجام است. بسیاری از جوانان در مورد ضمانت وام ازدواج و بچه دار شدن گرفتار سلیقه مدیران بخش های مختلف می شوند.

به گفته وی، طبق قانون بانک ها موظف به دریافت ضامن هستند. سال گذشته رئیس کل بانک مرکزی به همه بانک ها نامه زد که طبق قانون باید ضامن دریافت شود اما با توجه به اینکه رئیس شعبه مسئولیت اعتبار سنجی وام ها را بر عهده دارد، گاهی دو یا سه ضامن طبق نظر شما. طعم

مدیر کل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ارائه شرایط داشتن فیش حقوقی و کسر از حقوق و چک به ضامنان در شهرهای کوچک سخت است.

متقی فر با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان وظیفه پیگیری و مطالبه گری را دارد، تصریح کرد: رویه ما این است که هر ماه آمار وام ازدواج را از بانک مرکزی درخواست می کنیم و به استان ها و از طریق ستاد ساماندهی در هر کدام به دنبال وام ازدواج هستیم. سازماندهی کارکنان به تسریع این روند کمک می کند. در مورد ضمانت‌نامه‌ها، در مجلس گذشته تلاش شد تا الحاقیه‌هایی در قانون جوانان جمعیت لحاظ شود، اما محقق نشد. البته اقدامی که در مجلس گذشته رخ داد، بحث استفاده سربازان از وام ازدواج و زایمان بود. طبق قانون نتوانستند وام دریافت کنند اما در مجلس تصویب شد و اکنون افرادی که سربازی نرفته اند یا سرباز هستند می توانند برای ازدواج و بچه دار شدن وام دریافت کنند.

منبع: تجارت نیوز







لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.