افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

کاهش قدرت اعتباری 20 بانک به دلیل عدم پرداخت تسهیلات مسکن

  • کد خبر : 292951
کاهش قدرت اعتباری 20 بانک به دلیل عدم پرداخت تسهیلات مسکن

به گزارش بازار، اگرچه بسیاری از پروژه های نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت و ساز هستند و با توجه به اینکه باید منابع اقتصادی لازم برای تسریع و تکمیل این پروژه ها تزریق شود، متاسفانه شاهد هستیم که علی رغم دستورات بسیاری از مراجع و قانون جهش تولید مسکن و میزان پرداختی بانک […]

به گزارش بازار، اگرچه بسیاری از پروژه های نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت و ساز هستند و با توجه به اینکه باید منابع اقتصادی لازم برای تسریع و تکمیل این پروژه ها تزریق شود، متاسفانه شاهد هستیم که علی رغم دستورات بسیاری از مراجع و قانون جهش تولید مسکن و میزان پرداختی بانک ها بسیار کم است و همین مشکل باعث شده که سازندگان دیگر انگیزه ای برای ادامه و تکمیل پروژه های خود نداشته باشند. این در حالی است که بر اساس بررسی های انجام شده و آخرین آمار اعلام شده، میزان پرداختی بانک ها به صندوق نهضت ملی مسکن بسیار کم بوده و بخش مهمی از منابع صندوق نهضت ملی مسکن از طریق مشارکت های مردمی تامین می شود. متقاضیان

در همین راستا محمدرضا مهدیار اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن اعلام کرد که متاسفانه همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن روند بسیار کندی داشته است و این موضوع به خودی خود باعث شده تا بانک ها روند کارآفرینی را پیش گرفت و گفت: بر اساس قانون جهش برای تولید مسکن، بانک ها باید 20 درصد تسهیلات خود را به حوزه املاک اختصاص دهند، اما شاهدیم که بانک ها این موضوع و قانون را رعایت نمی کنند. این امر باعث شده تا بانک ها رویه های قبلی تسهیلات پرداختی خود را تغییر دهند تا در سایر حوزه ها کنترل داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بانک ها به ادارات یا زیر مجموعه های مختلف خود تسهیلات چند میلیونی می پردازند، گفت: اما به متقاضیان نهضت ملی مسکن که تسهیلات دارند، تسهیلات 550 میلیون تومانی پرداخت نمی کنند و سایر بانک ها همچنان عملکرد ضعیفی دارند. بانک اختاز نوین حدود 600 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که 20 درصد آن باید به بخش مسکن اختصاص یابد که طبق آمار در این بخش عملکرد خوبی نداشته است.

مهدیار اسماعیلی اظهار داشت: عملکرد بانک ها در حرکت ملی املاک چندان مطلوب نبود و مانند آمارهای قبلی از مجموع 26 بانک 18 بانک در این بخش صفر عملکرد داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌های مسکن، سپه، ملی، تجارت، ملت، صادرات، صنعت و معدن و توسعه صادرات تنها بانک‌هایی بودند که تا 31 اردیبهشت ماه امسال در مجموع 683 میلیون و 397 هزار ریال در نهضت ملی مسکن پرداخت کردند.

برجسته شده: عملکرد بانک مسکن در مشارکت نهضت ملی مسکن در تاریخ ارائه گزارش 601.135 میلیارد ریال، بانک سپه 12.941 میلیارد ریال، بانک ملی 15.360 میلیارد ریال، تجارت 18.288 میلیارد ریال، ملت 33.355 میلیارد ریال. صادرات 48 میلیارد ریال، صنعت و معدن 750 میلیارد ریال و توسعه صادرات ایران 1.520 میلیارد ریال بوده است. لازم به ذکر است در ماه گذشته عملکرد بانک صنعت، معدن و صادرات در این بخش بدون تغییر باقی مانده است.

وی گفت: عملکرد بانک های اقتصاد نوین، سرزمین ایران، گردشگری، موسسه ملل، کارآفرین، شهر، سینا، سامان، پست ایران، پاسارگاد، پارسیان، آینده، رفاه کارگران، توسعه تعاون، د، کشاورزی، خاورمیانه. و سرمایه مشارکت نهضت ملی مسکن بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی صفر بود.

بر اساس این گزارش، کاهش نسبت اعتبار بانک ها و اعمال جرایم مالیاتی بر خود بانک ها نقش بسیار موثری در کاهش میزان اعتبار بانک ها در تسهیلات پرداختی و تخصیص آن به سایر بخش ها می تواند زمینه ساز بهبود این وضعیت شود. در این بخش

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=292951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.