افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

آیا در انتخابات 17 تیر شناسنامه مهر می شود؟ – تابناک

  • کد خبر : 292508
آیا در انتخابات 17 تیر شناسنامه مهر می شود؟  – تابناک

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره برگزاری نهایی انتخابات ریاست جمهوری به صورت کاملا الکترونیکی اظهار داشت: در ماده 116 قانون انتخابات شورای اسلامی، وزارت کشور آمده است. می تواند پیشنهاد کند که انتخابات کاملاً مکانیزه در حوزه های انتخابیه چند کرسی برگزار شود. در […]

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره برگزاری نهایی انتخابات ریاست جمهوری به صورت کاملا الکترونیکی اظهار داشت: در ماده 116 قانون انتخابات شورای اسلامی، وزارت کشور آمده است. می تواند پیشنهاد کند که انتخابات کاملاً مکانیزه در حوزه های انتخابیه چند کرسی برگزار شود. در مرحله اول انتخابات شورای اسلامی دوازدهم در چهار حوزه انتخاباتی انتخابات کاملا الکترونیکی داشتیم و در مرحله دوم به برکت برگزاری موفقیت آمیز انتخابات کاملا مکانیزه، هشت حوزه از جمله شهر تهران برگزار شد. بدین ترتیب.

وی با بیان اینکه برگزاری این نوع انتخابات بازتاب خوبی داشت افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری این موضوع را با شورای نگهبان مطرح کردیم و کارگروه مشترکی بین ما (وزارت کشور) و شورای نگهبان تشکیل شد. موضوع این است که در قانون انتخابات ریاست جمهوری، برخلاف قانون انتخابات مجلس، ماده ای مبنی بر برگزاری الکترونیکی انتخابات نداریم و به دلیل محدودیت های قانونی در انتخابات ریاست جمهوری، متأسفانه این موضوع شکل نگرفته و مطرح نمی شود. مصوبه شورای نگهبان است و در انتخابات ریاست جمهوری 1403 فقط برای رای دادن هزینه کاغذ می خواهیم. ما از صندوق های الکترونیکی استفاده نمی کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات تصریح کرد: نرخ ها بر روی کاغذ چاپ شده و از 4 خردادماه توزیع آن را آغاز می کنیم. نرخ ها دارای استاندارد امنیتی بالایی بوده و دارای طراحی اسلامی-ایرانی می باشد. تعرفه های مرحله دوم در حال چاپ است که اگر انتخابات به مرحله دوم برود مشکلی از نظر تامین تعرفه نخواهیم داشت.

اسلامی در پاسخ به سوالی درباره نحوه احراز هویت رای دهندگان گفت: احراز هویت الکترونیکی خواهد بود و برگزاری این انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی است.

وی در خصوص مدارک مورد نیاز برای رای دادن گفت: مردم می توانند با استفاده از کارت ملی و شناسنامه خود رای دهند و مهر شناسنامه در انتخابات امسال برداشته شد بنابراین ضرورتی ندارد. اطلاعات رای دهندگان در سامانه ثبت احوال ثبت می شود و دستگاه احراز هویت به صورت آنلاین این کار را انجام می دهد تا فرد دوبار رای ندهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=292508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.