افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

تردد 7 میلیون خودروی فرسوده در کشور

  • کد خبر : 292496
تردد 7 میلیون خودروی فرسوده در کشور

به گزارش بازار، مراسم افتتاحیه اقدامات دستگاهی برای کاهش آلودگی هوا با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس مرکز ملی هوا و تغییرات اقلیمی سازمان محیط زیست، معاون وزیر بهداشت برگزار شد. حراست و معاونان وزیر کشور و بهداشت صبح روز دوشنبه 30 خرداد در سالن کنفرانس بین […]

به گزارش بازار، مراسم افتتاحیه اقدامات دستگاهی برای کاهش آلودگی هوا با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس مرکز ملی هوا و تغییرات اقلیمی سازمان محیط زیست، معاون وزیر بهداشت برگزار شد. حراست و معاونان وزیر کشور و بهداشت صبح روز دوشنبه 30 خرداد در سالن کنفرانس بین المللی محیط زیست برگزار شد.

داریوش گل علیزاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با بیان اینکه 69 درصد آلودگی ها مربوط به هفت منطقه است، افزود: بخش زیادی از آلودگی هوای کشور مربوط به خودرو است.

وی افزود: با توجه به اصلاح قانون هوای پاک و اعمال سن استفاده، از 27 میلیون خودروی تردد در کشور، 7 میلیون خودرو به سن استفاده رسیده اند.

به گفته معاون سازمان محیط زیست، بخشی از خودروهای تولید شده در کشور باید براساس گواهی ضایعات تولید شود و خودروسازان موظف به اجرای این قانون هستند.

گل علیزاده به حداقل رساندن وابستگی مراکز امداد و نجات به منابع دولتی برشمرد و افزود: استفاده از بخش خصوصی می تواند در تسریع اسقاط خودروهای فرسوده موثر باشد.

وی ادامه داد: موضوع تسهیلات نوسازی خودرو یکی از موضوعاتی بود که سازمان محیط زیست به آن پرداخته بود و اکنون تعداد تسهیلات در حد حداقلی است.

معاون سازمان محیط زیست تصریح کرد: میانگین فرسودگی وسایل نقلیه عمومی 80 درصد است که این رقم برای اتوبوس ها و کامیونت ها 10 درصد و اتوبوس های درون شهری 60 درصد است.

گل علیزاده افزود: هم اکنون 26 شهر و 7 کلانشهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند که بخشی از این آلودگی مربوط به گرد و غبار است که در استان های جنوبی و مرکزی شیوع بیشتری دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=292496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.