افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

ارائه 18 پرونده کلاهبرداری مربوط به بازی همستر – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 292396
ارائه 18 پرونده کلاهبرداری مربوط به بازی همستر – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رامین پاشایی مددکار اجتماعی پلیس فتا درباره بازی همستر گفت: هیچ کارشناس داخلی و خارجی به این بازی خوشبین نیست. البته اعلام شده است که ارزهای رمزنگاری شده را در پلتفرم بلاک چین افزایش خواهیم داد و در صرافی ها لیست خواهیم کرد. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. وی […]

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رامین پاشایی مددکار اجتماعی پلیس فتا درباره بازی همستر گفت: هیچ کارشناس داخلی و خارجی به این بازی خوشبین نیست. البته اعلام شده است که ارزهای رمزنگاری شده را در پلتفرم بلاک چین افزایش خواهیم داد و در صرافی ها لیست خواهیم کرد. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: تفاوت بازی همستر با NatCoin در این است که تنها 25 میلیون کاربر در این فعالیت و بازی شرکت کردند. اما اکنون تقریبا 120 میلیون نفر در بازی همستر شرکت می کنند. این خودش یک چالش است. زیرا ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارد. یعنی فروشنده زیاد است و هر چیزی که فروشنده زیاد داشته باشد قطعا قیمتش کاهش پیدا می کند.

پاشایی همچنین تاکید کرد: هنوز مشخص نیست چه کشوری پشت این قضیه است و چه کسانی در حال توسعه بازی هستند. همه اینها نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجتماعی پلاس فتای همچنین از تشکیل 18 پرونده کلاهبرداری در رابطه با بازی همستر خبر داد و گفت: 18 مورد کلاهبرداری در قالب تبلیغات در اینستاگرام یا پیام رسان تلگرام به دست ما رسیده است که افرادی مدعی شده اند که می توانیم کارت بازی تهیه کنیم. یا کدهای اضافی برای دریافت 6 میلیون سکه. ما به شما بیشتر می فروشیم. شایان ذکر است شماره تلفن 096380 پل ارتباطی ما با هموطنان می باشد.

و افزود: پیشنهاد من این است که مردم در این چالش شرکت نکنند. اگر به آن به عنوان سرگرمی نگاه می کنید، باید این را نیز در نظر داشته باشید که این بازی زمان زیادی را تلف می کند و البته باید به آسیب های فرهنگی و اجتماعی آن نیز توجه کنید.

پاشایی با اشاره به اینکه بازار ارزهای رمزپایه بازار بسیار خاصی است که هنوز قوانین آن در کشور ما اجرایی نشده است، گفت: هنوز مشخص نیست چه اتفاقی می افتد و این یک روند خاص و قانونی است. ارزهای دیجیتال یک طبقه دارایی جدید هستند. ما پرونده های قضایی زیادی در خصوص افرادی که در این زمینه ضرر کرده اند، داریم که بسیار پیچیده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا اضافه کرد: برخی از امواج سایبری فضای مجازی ما را رصد می کنند که می توانند از آن بستر مجرمانه طراحی کنند. آنها می توانند یک حساب کاربری ایجاد کنند و خود را به عنوان اکانت پشتیبان این بازی اعلام کنند و به بهانه اینکه سکه های آنها را افزایش می دهیم از مردم به زبان انگلیسی یا حتی فارسی درخواست پول کنند.

گفت: هنوز مشخص نیست کدام صرافی می خواهد این پول را از ما بگیرد. اگر این فقط به عنوان یک شوخی یا سرگرمی باشد، نه به عنوان منبع درآمد، خوب است، اما به دلیل اینکه NatCoin به تعهدات خود عمل کرد، در این زمینه نیز نمی توان به آن اعتماد کرد. هیچ کارشناس رسمی آن را اعلام نکرده است.

پاشایی همچنین گفت: دومین نوع کلاهبرداری که در این زمینه انتظار می رود این است که یک حساب کاربری به نام این بازی از مردم درخواست پول می کند. حساب کاربری را هک کنید و سر مردم کلاه بگذارید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: Hamster Combat یک اپلیکیشن مینی است که در گوش افراد نصب می شود. بنابراین احتمال سرقت اطلاعات وجود دارد. اطلاعات تعداد زیادی از هموطنان در یک سرور ذخیره می شود که خود یک تهدید محسوب می شود. علاوه بر این، پیامدهای روانی عدم تحقق رویاها را نباید نادیده گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=292396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.