افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

بررسی بدهی سازمان ها و کارخانه های چای کشور به نظام بانکی

  • کد خبر : 29224
بررسی بدهی سازمان ها و کارخانه های چای کشور به نظام بانکی

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید شمس الدین حسینی در تشریح جلسه کمیسیون ویژه رونق و رشد تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی شورای اسلامی ایران گفت: پرونده معلق تحت عنوان بدهی سالانه.» ما از سال ۱۳۷۹ تاکنون با چای ارتباط داریم؛ در مقطعی تصمیم گرفته شد با ضمانت […]

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید شمس الدین حسینی در تشریح جلسه کمیسیون ویژه رونق و رشد تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی شورای اسلامی ایران گفت: پرونده معلق تحت عنوان بدهی سالانه.» ما از سال ۱۳۷۹ تاکنون با چای ارتباط داریم؛ در مقطعی تصمیم گرفته شد با ضمانت دولت و سازمان برنامه و بودجه، بدهی کارخانه‌های چای به سازمان‌ها از جمله اتحادیه کارخانه‌های چای واگذار شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در شورای اسلامی ادامه داد: با این اقدام چای زیر لاک بانک ملی نامگذاری شد و مقرر شد این چای به صورت اقساطی به فروش برسد که بخشی از آن به فروش برسد. فروخته شود و بخشی باقی بماند، باقی می ماند، در نهایت آنچه به عنوان کالا گرفته می شود برای تسویه بدهی کافی نیست و علیرغم اینکه این سازمان ها با ضمانت و با تصمیم دولت متأسفانه این وظیفه را بر عهده می گیرند. تصمیم لازم را نمی گیرد و مسئولان این سازمان ها و برخی کارخانه ها به عنوان بدهکار به سیستم بانکی معرفی شده و به ناحق ممنوع الخروج و معامله می شوند.

وی افزود: امروز جلسه ای در کمیسیون ویژه رشد و رونق تولید مجلس با حضور نمایندگان استان گیلان و غرب مازندران، معاونین سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد تشکیل شد. امور و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی، اداره حسابداری و بانک ملی. دوستان سازمان برنامه و بودجه پذیرفتند که هر بخشی از این بدهی ها که ضمانت نامه سازمان برنامه و بودجه را داشته باشد باید به عنوان بدهی دولت تلقی شود و ظرفیت تبصره 6 قانون بودجه 1402 برای تصفیه آن باشد. در این تبصره مقرر شده است چنانچه اشخاصی نزد دولت اعتبار داشته باشند و بالعکس به بانک بدهی داشته باشند، از طریق اسناد تسویه خزانه تسویه خواهد شد. با توجه به پذیرش این موضوع، مسئولیت رسیدگی به این بدهی با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به سازمان برنامه و بودجه واگذار شد.

حسینی تصریح کرد: پس از مشخص شدن این موضوع، با اعلام سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی، انحلال بانک ملی و فعالان اقتصادی صنعت چای که عمدتاً صنعت چای هستند، انجام می شود. سازمان ها از وضعیت ممنوعیت خروج و ممنوعیت تجارت خارج خواهند شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: برای ما بسیار مهم است که اگر دولت از کمک، همکاری و مشارکت سازمان‌ها استفاده می‌کند، از آنها حمایت قانونی نیز بکند. مقرر شد این فرآیند ظرف مدت 2 ماه انجام شود و در عین حال برای اطمینان از انجام کار تا دو ماه دیگر، دیوان محاسبات نیز بر اجرای این خلاصه نظارت و ارائه نماید. گزارش آن به کمیسیون جهش ویژه هر 15 روز و رونق تولید و نمایندگان محترم شمال کشور به ویژه استان گیلان و غرب استان مازندران.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.