افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

باقری در جمع وزرای خارجه بریکس روسیه – تابناک

  • کد خبر : 292215
باقری در جمع وزرای خارجه بریکس روسیه – تابناک

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه برجام وارد نیژنی نووگورود روسیه شد. بر اساس این گزارش، علی باقری در بدو ورود به این شهر مورد استقبال مقامات استانی، وزارت امور خارجه روسیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو […]

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه برجام وارد نیژنی نووگورود روسیه شد.

بر اساس این گزارش، علی باقری در بدو ورود به این شهر مورد استقبال مقامات استانی، وزارت امور خارجه روسیه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو قرار گرفت.

نشست وزرای خارجه بریکس و همچنین نشست وزرای امور خارجه بریکس و کشورهای در حال توسعه با حضور وزرای خارجه 10 کشور عضو بریکس در روزهای 21 و 22 ژوئن 1403 در شهر نیژنی نووگورود روسیه برگزار می شود.

در این نشست موضوعات مهم روابط بین‌الملل، راه‌حل‌های ارتقای حکمرانی جهانی، حل مناقشه در بسترهای چندجانبه، با تمرکز بر افزایش نفوذ کشورهای در حال توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزرای خارجه کشورهای بریکس همچنین نقشه راه توسعه مشارکت راهبردی بین کشورهای عضو را تعیین و زمینه لازم را برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران بریکس که با حضور روسای جمهور در کازان برگزار می شود، فراهم خواهند کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ضمن حضور در این نشست و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه ای و بین المللی، با وزرای امور خارجه و روسای هیئت های شرکت کننده در این دو نشست دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این اولین نشست وزرای خارجه بریکس پس از عضویت جمهوری اسلامی ایران در این گروه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=292215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.