افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

صنعت مهمان‌نوازی مازندران به ابرها می‌رسد صنعت گردشگری در سراسر جهان

  • کد خبر : 291950
صنعت مهمان‌نوازی مازندران به ابرها می‌رسد صنعت گردشگری در سراسر جهان

بازار؛ گروه استان ها: اگرچه سالانه گردشگران داخلی زیادی به مازندران سفر می کنند، اما این صنعت در استان هنوز در سطح بین المللی قرار نگرفته و زیرساخت های لازم آن طور که باید تعریف و طراحی نشده است. گردشگری مازندران بیش از آنکه به ایجاد زیرساخت ها وابسته باشد به جاذبه های طبیعی و […]

بازار؛ گروه استان ها: اگرچه سالانه گردشگران داخلی زیادی به مازندران سفر می کنند، اما این صنعت در استان هنوز در سطح بین المللی قرار نگرفته و زیرساخت های لازم آن طور که باید تعریف و طراحی نشده است.

گردشگری مازندران بیش از آنکه به ایجاد زیرساخت ها وابسته باشد به جاذبه های طبیعی و الهی موجود در استان وابسته است، بنابراین تبدیل این جاذبه های بکر به مقاصد گردشگری بین المللی نیازمند هماهنگی و فراهم آوردن برخی زیرساخت ها و الزامات سفر است.

شهرستان نوشهر در غرب مازندران یکی از مناطق بکر و رویایی به شمار می رود که با داشتن جاذبه هایی مانند دریا، جنگل، سواحل زیبا، کوه های زیبا، بناهای تاریخی و میراثی سهم مهمی دارد. این به جذب مسافران و گردشگران می شود.

در حال حاضر ظرفیت اسکان مسافران در استان مازندران یک میلیون و 250 هزار نفر در شبانه روز است و این تعداد در اقامتگاه های دولتی، خصوصی و ویلایی پذیرفته می شود و تعداد کمی از مسافران به دلیل ظرفیت کم در هتل های استان پذیرفته می شوند.

در شهرستان نوشهر 1200 تخت هتلی ایجاد شده و با تکمیل هتل 32 طبقه بین المللی آراز در سواحل خزر، سطح گردشگری و صنعت هتلداری مازندران و این شهر ارتقا می یابد.

حمید کبیری جباری نایب رئیس هیئت مدیره هتل های زنجیره ای آراز با بیان اینکه کار اولیه هتل را از سال 1398 آغاز کردیم، افزود: حدود دو سال است که در حال رسیدگی به مجوزهای اولیه و لازم هستیم.

عبور از هفت خان رستم

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت که با کمک برخی مدیران موفق شدیم تا سال 2019 از هفت خان عبور کرده و 12 مجوز از ارگان های مختلف دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه زمین پروژه هتل در زمین ساحلی قرار دارد و نیازمند بهسازی است، افزود: تا امروز 460 شمع به عمق 28 متر و قطر یک متر و 20 هتل اصلی ایجاد کرده ایم. زیرساخت ها و 580 میکروفایل در اطراف پشته ها ایجاد کرد.

این فعال گردشگری با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع با زیربنای 8 هزار متر مربع آغاز شد، افزود: این هتل بین المللی در 30 طبقه با زیربنای 110 هزار متر مربع و دارای 515 اتاق و سوئیت در حال ساخت است.

کبیری با بیان اینکه ساخت این پروژه از سال 95 با فونداسیون اولیه آغاز شد، گفت: امیدواریم در ماه های آینده بتوانیم این پروژه عظیم هتلداری را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم اما با اجرا و صرف هزینه های فراوان و با همکاری مسئولان منطقه مشکلات برطرف شده است، گفت: امیدواریم تا یک ماه آینده این پروژه به بهره برداری برسد یا دو

کبیری: پیش بینی می کنیم بیش از 930 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند و تاکنون 160 نفر جذب شده اند و هر هفته 30 تا 35 نفر به مجموعه اضافه می شود.

این فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه در هتل های پنج ستاره به ازای هر تخت 1.6 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم بیش از 930 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند و تاکنون 160 نفر استخدام شده اند و هر هفته بین 30 تا 35 نفر به افراد اضافه می شود. به کارکنان مجموعه.

کبیری از جمله برنامه های افتتاح هتل هتلداری، آموزش زبان انگلیسی، آشنایی با فنون کامپیوتر و … را ذکر کرد و گفت: برای ساخت چنین هتلی 150 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز است که تاکنون 130 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است. .

وی گفت: ارتقای صنعت گردشگری کشور نیازمند حمایت همه جانبه از این بخش است چرا که کشور ما در اقصی نقاط کشور دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و می تواند قطب گردشگری باشد.

اگرچه چندین پروژه گردشگری و اقامتی چند ستاره در استان مازندران وجود دارد، اما تنها چند پروژه توانسته در سطح بین المللی در استان بدرخشد و بقیه مراکز اقامتی و گردشگری تنها عنوان چند ستاره را دارند.

حسین متاجی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشهر با بیان اینکه نوشهر اولین منطقه و مقصد گردشگری ایران محسوب می شود، گفت: موقعیت جغرافیایی هتل و قرار گرفتن آن در حاشیه دریا و جنگل از مزایای آن است.

صنعت مهمان نوازی مازندران به ابرها می رسد صنعت گردشگری جهانی

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار، یکی از کارهای ویژه ای که در هتل بین المللی در حال ساخت نوشهر انجام می شود، آموزش برای ارتقای صنعت هتلداری است، افزود: تکمیل و افتتاح این هتل ظرفیت اقامتی را افزایش می دهد. استان و شهرستان نوشهر افزایش می یابد.

رئیس میراث فرهنگی نوشهر: با تکمیل این پروژه ظرفیت اقامتی شهرستان 50 درصد افزایش می یابد و امیدواریم ارز و اشتغال خوبی ایجاد شود زیرا نوشهر با بندر و فرودگاه قابل توسعه است.

وی بیان کرد: با تکمیل این پروژه ظرفیت اقامتی شهرستان 50 درصد افزایش می یابد و امیدواریم ارز و اشتغال خوبی ایجاد شود چرا که نوشهر در صورت داشتن بندر و فرودگاه قابل توسعه است.

متاجی با اشاره به فعال بودن فرودگاه نوشهر، درخواست کرد با توجه به وجود هتل پنج ستاره، این فرودگاه بین المللی شود تا از مزیت دریای خزر و خلیج فارس برای جذب گردشگران خارجی استفاده شود.

رستم زرودی فرماندار نوشهر با اشاره به بازدید استاندار از هتل آراز نوشهر و تقدیر از بخش خصوصی و سرمایه گذار این پروژه گفت: این پروژه بین المللی امسال افتتاح می شود اما ابتدا باید برنامه ریزی شود. برای ساخت دوربرگردانی که به هتل منتهی می شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار به ظرفیت اسکان این پروژه 1000 تختخوابی اشاره کرد و گفت: برای احداث دوربرگردان مناسب نیازمند مجوز تردد هستیم که در این محدوده برنامه ریزی شده است و موضوع دوم اجرای داک پروژه که در این بخش نیز پیش بینی شده است.» تبدیل می شود

وی بیان کرد: این پروژه نیازمند داشتن یک واحد بوم گردی و ورزشی در کنار خود است تا به کمپ تیم های ورزشی ملی و خارجی تبدیل شود و باید زمینی به مساحت 10 هکتار تهیه و شناسایی شود.

فراهم کردن زیرساخت‌های کافی، آموزش هتلداری و صنایع وابسته، رفع موانع و چالش‌ها و همکاری با سازمان‌ها باعث می‌شود سطح گردشگری مازندران از سطح استان و منطقه پیشی بگیرد و نام آن در جهان بدرخشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.