افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

ساکنان این مناطق باید منتظر بارندگی باشند.

  • کد خبر : 29154
ساکنان این مناطق باید منتظر بارندگی باشند.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: در پنجم تیرماه بارش ها در استان های گیلان، مازندران، اردبیل و همچنین شمال غرب آذربایجان و آذربایجان شرقی و ارتفاعات مرکزی البرز افزایش می یابد. در استان های گلستان و خراسان شمالی نیز بارندگی داریم. وی افزود: شدت بارش ها از بعدازظهر امروز و چند روز […]

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: در پنجم تیرماه بارش ها در استان های گیلان، مازندران، اردبیل و همچنین شمال غرب آذربایجان و آذربایجان شرقی و ارتفاعات مرکزی البرز افزایش می یابد. در استان های گلستان و خراسان شمالی نیز بارندگی داریم.

وی افزود: شدت بارش ها از بعدازظهر امروز و چند روز آینده در شمال آذربایجان غربی، گیلان و اردبیل است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه 7 تیرماه بارش در سواحل خزر و همچنین در برخی نقاط خراسان شمالی و اردبیل ادامه دارد و روز چهارشنبه 7 تیرماه نیز بارش را خواهیم داشت. بارش پراکنده باران در شمال آذربایجان غربی و سواحل خزر.

ضیائیان گفت: طی دو روز آینده کاهش نسبی دما در نواحی شمالی کشور به ویژه استان های ساحلی خزر و اردبیل پیش بینی می شود.

* هشدار افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی

وی گفت: از روز دوشنبه 26/04/1402 لغایت سه شنبه 27/04/1402 با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در چند استان پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در این راستا روز دوشنبه در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران و روز سه شنبه در گیلان، غرب مازندران، شمال اردبیل و شمال شرق. آذربایجان شرقی، اختلال در سفرهای بین شهری، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، طغیان مسیل ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جریان های آب، رعد و برق، آسیب به سازه های موقت از جمله بنر، داربست و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال از پروازها انتظار می رود.

ضیائیان ادامه داد: توصیه می شود در هنگام عبور از مناطق کوهستانی احتیاط، پرهیز از تردد، توقف و چادر زدن در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از چرای احشام و تردد عشایر در حاشیه، رودخانه ها و ارتفاعات. مناطق و حصول اطمینان از مقاومت سازه های موقت باید در دستور کار قرار گیرد.

* وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال شرق و جنوب شرق کشور

وی افزود: در پنج روز آینده در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم داشت. همچنین تا سه شنبه هفته جاری وزش باد شدید و گرد و خاک تا ساعاتی دیگر در دامنه جنوبی البرز و بخش هایی از مرکز کشور پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا تا ساعاتی دیگر صاف همراه با وزش باد پیش بینی می شود، گاهی افزایش وزش باد پیش بینی می شود. بیشینه و کمینه دمای هوا فردا در پایتخت 35 و 23 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: شهرکرد با کمینه دمای 13 درجه بالای صفر و اردبیل با حداقل دمای 11 درجه بالای صفر خنک ترین مراکز استان خواهند بود. همچنین اهواز با حداکثر دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.