افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

ما عصبانی نیستیم!

  • کد خبر : 291200
ما عصبانی نیستیم!

آفتاب نیوز: چند روزی است که خبری با عنوان «رکورد ایران در میان خشمگین ترین مردم جهان» در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. در خبری که دو سال پیش توسط موسسه بین المللی گالوپ منتشر شد و اکنون دوباره جلب توجه می کند، آمده است که «ایرانی ها بعد از مردم ارمنستان […]

آفتاب نیوز:

چند روزی است که خبری با عنوان «رکورد ایران در میان خشمگین ترین مردم جهان» در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. در خبری که دو سال پیش توسط موسسه بین المللی گالوپ منتشر شد و اکنون دوباره جلب توجه می کند، آمده است که «ایرانی ها بعد از مردم ارمنستان و عراق سومین ملت خشمگین جهان هستند!

ما عصبانی نیستیم!

اما آیا واقعا مردم ایران عصبی هستند؟ علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با تابناک با اطمینان کامل می گوید: نه!

میانگین تهاجم در ایران کمتر از میانگین جهانی است

رئیس سازمان روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران می افزاید: ایرانی ها عصبی ترین، پرخاشگرترین و افسرده ترین افراد دنیا نیستند و ایران از این نظر کمتر از میانگین جهانی است.

ما نه عصبی هستیم و نه افسرده!

وی ادامه می دهد: اگر افسردگی یا خشم را از منظر یک احساس بررسی کنیم; فرد مدتی عصبانی یا ناراحت می شود و پس از مدتی این هیجان فروکش می کند و در صورت تداوم در زمره اختلالات قرار می گیرد. بنابراین وقتی صحبت از اختلال (نه هیجان) می شود، جامعه ایران در مقایسه با میانگین جهانی نه غمگین است و نه عصبانی! و درصد بسیار کمی از ایرانیان از این اختلالات رنج می برند.

ایران بهشت ​​روانشناسان!

برخلاف تصور رایج جامعه درباره درآمدهای نجومی روانشناسان؛ دکتر علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با تابناک گفت: هزینه ویزیت روانشناسان حتی کفاف هزینه های عملیاتی مطب را نمی دهد.

ادامه می‌دهد: در سال 1403 هیئت‌مدیره حق‌الزحمه هر جلسه مشاوره 45 دقیقه‌ای را برای کارشناسان عالی رتبه 321 هزار تومان و برای مشاوران دارای مدرک دکتری 378 هزار تومان اعلام کرد. این رقم اگرچه نسبت به گذشته 40 درصد افزایش یافته است، اما همچنان کفاف هزینه های جاری درمانگاه ها را نمی دهد. یک روانشناس می تواند به 5 مراجعه کننده در روز مشاوره دهد و این رقم حتی کفاف هزینه های اولیه را نمی دهد.

مقایسه درآمد روانشناسان ایرانی و آمریکایی

فتحی آشتیانی می گوید: هزینه هر جلسه مشاوره 45 دقیقه ای در کشورهای اروپایی و آمریکایی بین 100 تا 300 دلار است و در کشورهای پیشرفته روانشناسی یکی از گران ترین تخصص ها محسوب می شود و متخصصان آن نیز بالاترین نرخ را دریافت می کنند.

اکثر مردم از خدمات روانشناختی محروم هستند.

رئیس سازمان روان شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تفاوت مهم هزینه های مشاوره در ایران با آمریکا و اروپا می افزاید: اما بخش بزرگی از جامعه توانایی پرداخت این هزینه ها را ندارند که در مقایسه با اروپا ناچیز است. و آمریکا و اکثر افراد جامعه از مشاوره و خدمات روانشناختی محروم هستند.

هر مشکل حدود 4 میلیون آب مصرف می کند!

ادامه می‌دهد: معمولاً بیمار پس از مراجعه به پزشک و پرداخت هزینه یک جلسه درمان می‌شود، اما خدمات روان‌شناختی این‌گونه نیست و درمان برای رفع مشکل حداقل به 5 تا 10 مراجعه به مطب روان‌شناس نیاز دارد.

امن برای ورود!

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه بخش زیادی از مردم نیاز به خدمات روانشناختی دارند، می گوید: برای غلبه بر این مشکل بیمه ها باید بیایند و خدمات روانشناسی را پوشش دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.