افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

خبر خوب برای سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده

  • کد خبر : 29117
خبر خوب برای سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش مبلغ وام و سپرده مسکن توضیح داد. محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از نوسازی بافت های فرسوده گفت: برای تسهیل اسکان موقت ساکنان بافت های فرسوده در دوره نوسازی، ساکنان می توانند با وام مسکن اجاره کنند. و سپرده […]

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش مبلغ وام و سپرده مسکن توضیح داد.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از نوسازی بافت های فرسوده گفت: برای تسهیل اسکان موقت ساکنان بافت های فرسوده در دوره نوسازی، ساکنان می توانند با وام مسکن اجاره کنند. و سپرده گذاری

وی افزود: بر این اساس دولت تسهیلات سپرده مسکن در قالب وام قرض الحسنه را دو برابر کرده است.

وی تصریح کرد: به این ترتیب وام و سپرده مسکن در تهران و شهرستان ها به ترتیب به 120 میلیون و 90 میلیون تومان افزایش یافت.

آیینی اوایل ماه جاری گفت: متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده می توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف سقف 100، 70 و 40 میلیون تومان در تهران، کلانشهرها و شهرستان ها در قالب وام و بازپرداخت 5 میلیون تومان استفاده کنند. سال ها. در طول دوره بازسازی .

بر اساس دوره بازپرداخت 5 ساله وام و ودیعه بلاعوض مسکن، اقساط ماهانه این تسهیلات تقریباً 2.2 میلیون تومان است. سود این وام حدود 13 میلیون تومان خواهد بود.

خبر خوب برای سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مروجین، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده در سراسر کشور می توانند به طور همزمان از حمایت ها، تسهیلات و تخفیفات موجود در سامانه تسهیلات مقاوم سازی بافت فرسوده و سامانه تسهیلات ویژه نهضت ملی استفاده کنند. برای مسکن همچنین تا سقف 120 میلیون تومان وام و سپرده مسکن به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده به صورت وام پرداخت می شود که نسبت به گذشته دو برابر شده است.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان زنجان گفت: پیگیری مسائل نوسازی شهری در ستاد استان باید با جدیت انجام شود. در استان زنجان 26 هزار و 400 واحد ناپایدار و بدون سازه وجود دارد که در صورت وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله جان ساکنان آنها به خطر می افتد و این ساختمان ها بر سر ساکنان خود فرو می ریزند، به همین دلیل وجود دارد. چیزی جز تسریع روند نوسازی نیست.

وی با اشاره به اینکه حدود 100 هزار نفر در بافت های فرسوده استان زنجان زندگی می کنند، افزود: وزارت راه و شهرسازی یکی از 5 محور تلاش خود برای تحقق برنامه نهضت ملی مسکن برای تولید مسکن در بافت های مخروبه به عنوان بهترین ها است. و سریعترین روش با رعایت سرانه شهرسازی قرار گرفته است و به هیچ وجه به دنبال افزایش تراکم ساختمانهای بی ضابطه نیست.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تمامی فعالیت های مربوط به بازآفرینی باید زیر چتر ستاد بازآفرینی انجام شود و جلسات این ستاد به صورت منظم و مستمر در استان برگزار شود، گفت: ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان و انتظار می رود استان ها نیازهای محلات هدف را در دو حوزه مقاوم سازی مسکن و ارائه خدمات شناسایی و تایید کنند.

نبود خدمات هفت گانه در سکونتگاه های غیررسمی

آیینی با اشاره به اینکه مناطق هدف به ویژه سکونتگاه های غیررسمی در حوزه خدمات هفت گانه با کمبود مواجه هستند، تصریح کرد: کمبود سرانه آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، ورزشی و مانند آن بخشی از مشکلات سکونتگاه های غیررسمی است. . در این بخش، مطابق با اعتبارات واگذار شده، طرح های تملک کالاهای سرمایه ای به اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان ها و شهرستان ها پیش می رود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، مهم ترین عاملی که می تواند روند بازآفرینی را تسریع کند، تشکیل منظم، مستمر و منسجم ستادهای بازآفرینی شهری و استانی است.

وی افزود: تا امروز بیش از 450 شهرداری اطلاعات خود را در خصوص صدور پروانه ساختمانی در سامانه ستاد ملی نوسازی شهری ایران بارگذاری کرده اند و بر این اساس 137 هزار و 786 پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده صادر شده است. هرچند برخی شهرداری ها هنوز اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری نکرده اند و در صورت بارگذاری، آمار از این هم بیشتر خواهد شد.

افزایش 88 درصدی صدور مجوز پارچه های فرسوده در 55 شهر کشور

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار گفت: در سال 1400 این رقم 60 هزار و 634 واحد بوده است. در سال 1401 به 64524 واحد افزایش یافت که به این معنی است که صدور پروانه در واحدها 6.5 درصد و تعداد مجوزها 14 درصد رشد داشته است و انتظار می رود امسال رشد بیشتری داشته باشد. اگرچه بحث بیمه تامین اجتماعی روند کار را کند کرده است. این در حالی است که در 55 شهر شاهد رشد 88 درصدی هستیم.

آیینی با اشاره به اینکه در چهار حوزه بسته تشویقی تهیه کرده ایم، گفت: بسته اداری شامل تسریع در صدور پروانه های ساختمانی و اتمام به موقع عملیات عمرانی است. همچنین بر اساس ماده 16 قانون حمایت از نوسازی و بهسازی منسوجات فرسوده، شهرداری ها می توانند از تخفیف 50 تا 100 درصدی برای منسوجات فرسوده استفاده کنند که امتیاز ویژه ای محسوب می شود. کاهش زمان شعبه نیز از دیگر مواردی است که ارائه دهندگان خدمات باید در دستور کار خود قرار دهند.

پرداخت 90 تا 120 میلیون تومان برای اسکان موقت در بافت های فرسوده

ادامه داد: در حوزه تسهیلات، سازندگان، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده نیز می‌توانند از سامانه تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن همراه با حمایت‌ها، تسهیلات و تخفیف‌ها در سامانه تسهیلات نوسازی ساختمان‌های فرسوده استفاده کنند. همچنین 120 میلیون تومان وام سپرده مسکن به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده به صورت قرض الحسنه در تهران و 90 میلیون تومان در شهرستان ها تعلق می گیرد. که نسبت به سال قبل دو برابر شده است. همچنین بسته تشویقی 19 ماده ای توسعه شهری از دیگر مشوق هایی است که هم اکنون در اکثر شهرداری ها اجرا می شود.

آیینی در ادامه طرح کلید در دست که به تصویب هیأت وزیران نیز رسید، به عنوان یکی دیگر از بسته های تشویقی نوسازی زاغه ها، تصریح کرد: بر اساس این طرح، برای تشویق ساکنان محله های فقیر نشین به مشارکت در نوسازی بافت های فرسوده و حاشیه نشین، وزارت راه و شهرسازی را در دستور کار قرار داده است. شهرسازی مجاز است در قیمت کارشناسی واحدهای نوساز یا زمین متعلق به خود در فرآیند کلید در دستی واحدهای فرسوده و حاشیه‌ای با واحدها یا زمین برای بازسازی تحت مالکیت خود تا سقف 40 درصد تخفیف اعمال کند.

عینی نداشتن سند را مهمترین مشکل ساکنان سکونتگاه های غیررسمی دانست و گفت: بر اساس بند م تبصره 11 بودجه 1402 وزارت راه و شهرسازی می تواند از اراضی تحت مالکیت خود با اولویت سکونتگاه های غیررسمی استفاده کند. که قبل از سال 1394 به تصرف افراد درآمده است. اساس نقشه های مصوب شهری که در آن ساخت و ساز انجام شده و مورد استفاده قرار می گیرد باید به مالکان بزرگوار واگذار شود که برای اولین بار در دولت سیزدهم خلق اتفاق افتاد.

وی در ادامه به دیگر ظرفیت های قانونی در نظر گرفته شده در بودجه سال جاری در حوزه بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: بر اساس بند ب تبصره 11 ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی واقع در داخل و خارج از محدوده شهر و تامین زیرساخت های لازم در این مناطق. اعم از مساجد مدرسه، کلانتری و کلانتری، روشنایی عمومی، ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی، زیرساخت های بهداشتی، زیرساخت های تامین آب و برق و سایر تاسیسات شهری مورد نیاز طرح آمایش، شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها موظف به پرداخت مالیات هستند. در ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهم این مناطق را بر اساس جمعیت ساکن تعیین و برای محرومیت زدایی و بهسازی همان مناطق هزینه شود، این یکی از قابلیت های خوبی است که در بودجه امسال گنجانده شده است و باید از آن استفاده کنیم. این ظرفیت به صورت بهینه

آیینی همچنین بند «ی» تبصره ۱۱ را از دیگر ظرفیت های قانونی در حوزه بازآفرینی شهری برشمرد.

جایی در فلسطین، شهر زنجان

استاندار زنجان نیز در این جلسه استانی گفت: به منظور رفع مشکل گره ترافیکی بافت فرسوده، انتقال مرکز خرید از بافت قدیم شهر زنجان در حال بررسی است.

افشارچی در بخشی دیگر از سخنان خود به انتقال مردم فلسطین به شهر زنجان اشاره کرد و افزود: این موضوع در سفر رئیس جمهور به استان مورد تاکید قرار گرفت و بخشی از کارهای مربوط به آن و ادامه آن انجام شده است. دور. . بستگی به حمایت بیشتر دارد، وزارت راه و شهرسازی است.

استاندار زنجان ضمن تاکید بر تشکیل منظم و منسجم جلسات ستاد نوسازی استانی و شهری شهرداری ها، صدا و سیما و اداره کل راه و شهرسازی استان، خواستار اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده شد. بسته های تشویقی اداری و مالی به ویژه بسته تشویقی توسعه شهری با افزایش آگاهی مردم، سرمایه گذاران و سازندگان، استقبال بهتری از این مشوق ها خواهد شد و امیدوارم در سه ماه آینده تعداد نوسازی بافت های فرسوده افزایش یابد. این استان رشد قابل توجهی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.