افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

نرخ برق برای مصرف کنندگان بزرگ به قیمت واقعی محاسبه می شود.

  • کد خبر : 291164
نرخ برق برای مصرف کنندگان بزرگ به قیمت واقعی محاسبه می شود.

به گزارش بازار، عبدالامیر یاقوتی، مدیر کل انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر گفت: حذف یارانه برق مشترکان پرمصرف که درصد کمی از مشترکان صنعت برق را تشکیل می دهند جریمه نیست و در حقیقت قیمت برق دهک های پرمصرف بر اساس قیمت تمام شده واقعی محاسبه می شود. البته برای اکثر مشترکانی که مصرف […]

به گزارش بازار، عبدالامیر یاقوتی، مدیر کل انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر گفت: حذف یارانه برق مشترکان پرمصرف که درصد کمی از مشترکان صنعت برق را تشکیل می دهند جریمه نیست و در حقیقت قیمت برق دهک های پرمصرف بر اساس قیمت تمام شده واقعی محاسبه می شود. البته برای اکثر مشترکانی که مصرف کمتری دارند یارانه انرژی دریافت خواهند کرد.

این مسئول گفت: نرخ برق خانگی پلکانی می شود و نرخ برق به ازای هر کیلووات در سطوح مختلف متفاوت است.

وی در خصوص الگوی مصرف در کشور گفت: طبق قانون الگوی مصرف رقمی است که 75 درصد مشترکان برق کمتر از آن میزان مصرف می کنند. الگوی مصرف در اکثر مناطق کشور 300 کیلووات است و 75 درصد مشترکان کمتر از این مقدار مصرف می کنند. سطح بعدی مشترکین کمتر از 1.5 برابر الگو مصرف می کند که 15 درصد از مشترکان را شامل می شود. مرحله سوم مشترکین با مصرف بیش از 1.5 تا 2.5 برابر است که 8 درصد است. آخرین مرحله، مشترکانی هستند که بیش از 2.5 برابر مدل مصرف می کنند و 2 درصد از مشترکان را تشکیل می دهند و نرخ برق به روز شده برای این 2 درصد اعمال می شود.

وی ادامه داد: به عبارتی نرخ برق مشترک بر اساس مدل 130 تومان در هر کیلووات است در صورتی که این مشترک ماهانه 900 کیلووات مصرف کند. نرخ برق تقریباً 8 برابر نرخ یارانه به کیلووات 1100 تومان افزایش می یابد. در واقع قبض مشترک با مصرف 300 کیلووات در ماه 35 هزار تومان است اما برای مشترکان پرمصرف مبلغ قبض به یک میلیون تومان می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.