افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

مجوز ساخت 11 شهرک مسکونی دولتی صادر شد

  • کد خبر : 291020
مجوز ساخت 11 شهرک مسکونی دولتی صادر شد

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیش از 60 شهرک مسکونی مورد تایید کارگروه زیربنایی استان و سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته است. . به عنوان مجری ایجاد شهرک های مسکونی دولتی و دبیر کمیته، مطالعات امکان سنجی و مکان […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیش از 60 شهرک مسکونی مورد تایید کارگروه زیربنایی استان و سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفته است. . به عنوان مجری ایجاد شهرک های مسکونی دولتی و دبیر کمیته، مطالعات امکان سنجی و مکان یابی شهرک های مسکونی دولتی آغاز شده است.

مدیر کل حریم و مسکن کشور با اشاره به اینکه فرآیند تصویب این شهرک ها در شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی شهرسازی و معماری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تاکنون مطالعات مکان یابی انجام شده است از 40 شهرک ارسال به شورای عالی و طرح جامع 11 شهرک مسکونی دولتی به مساحت 3596 هکتار در 4 استان کشور به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده و پروانه تاسیس آنها به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران صادر شده است. به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این روستاها در استان مازندران در مجاورت شهرهای ساری، بابلسر و گلوگاه، در استان یزد در مجاورت شهر یزد، در استان فارس در مجاورت شهرهای شیراز و جهرم و در قم قرار دارند. استان در منطقه معروف به پرنیان.

ملکی با بیان اینکه شهرک مسکونی دولتی نقطه سکونتگاهی مناسبی است که در خارج از محدوده شهرها با کارکردهای تکمیلی ایجاد می شود، تصریح کرد: این نوع از الگوی مسکونی که با الگوی معماری اسلامی-ایرانی در حال گسترش است، مورد اقبال عمومی قرار گرفته و یکی از راه های افزایش ظرفیت مسکونی کشور و اجرای پروژه های مسکن این است که نظرات کارشناسان کلیه نهادهای ذیربط طی 4 مرحله تصویب اعم از کارگروه مسائل زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان، کمیته فنی و شورای عالی. شهرسازی و معماری، یک بار برای مکان و یک بار برای طرح جامع. پذیرفته شده است که در نهایت با تصویب کمیته شهرک های مسکونی دولتی اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.